سیاسی 11:14 - 18 خرداد 1399
بررسی وضعیت اقتصادی کشور در مجلس
نماینده مردم تنکابن در مجلس در مورد مسائل اقتصادی گفت: ما باید به سازگاری حجم وسیعی از آمار و اطلاعات ارائه شده با واقعیت دقت کنیم. چطور می‌شود که طی هفت سال گذشته، تولید رشدی نداشته اما یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل خالص ایجاد شده است.

حسینی: نمایندگان آمار و اطلاعات ارائه شده را با واقعیت تطبیق دهند

به گزارش ایسنا، سید شمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی مسائل اقتصادی کشور خطاب به وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: در شرایط تحریمی و رکود ناشی از کرونا اداره کشور دشوار است، اما این مانع نمی‌شود که مسائل را موشکافی نکنیم. در شرایطی که تولید اقتصاد ایران طی هفت سال گذشته رشدی نداشته و جمعیت ما ۱.۳ تا ۱.۴ درصد افزایش یافته است، درآمد سرانه کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به افزایش ضریب جینی گفت: رفاه اجتماعی کاهش پیدا کرده است. پس همه مسائلی که ما دنبال می‌کنیم باید به این ختم شود که آیا می‌توانیم رفاه اجتماعی را افزایش دهیم؟  

حسینی در ادامه سخنان خود به «سازگاری اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولان با واقعیت» اشاره و اظهار کرد: ما باید نسبت به حجم وسیع آمار و اطلاعاتی که در مجلس خوانده می‌شود، حساس باشیم. چطور می‌شود که طی هفت سال گذشته تولید رشدی نداشته باشد اما یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل خالص ایجاد شده بود. چطور می‌شود که در سال ۹۷ و ۹۸ رشد اقتصادی پنج درصدی و هشت درصدی منفی وجود داشته باشد اما نرخ بیکاری از ۱۲ درصد به ۱۰ درصد کاهش یابد.

نماینده مردم تنکابن در مجلس ضمن تشکر از اقدامات وزیر اقتصاد در مورد سهام عدالت گفت: به ایشان و تیم‌شان باید بگویم که بیانیه سه بندی مقام معظم رهبری متصل به بیانیه هشت بندی ایشان است. این مجموعه را باید با هم ببینیم. بعضی تصمیمات عجولانه است. عده‌ای توجه نمی‌کنند که بحث آزادسازی باید به گونه‌ای باشد که ارزش بلوکه سهام از بین نرود. اگر این اتفاق بیفتد همه سهامداران عدالت آسیب می‌بینند. در توزیع سهام عدالت باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم از حقوق مالکیت و مدیریت خود استفاده کنند.

حسینی در پایان تذکر خود گفت: بازار سرمایه ما از نظر گردش مالی وضعیت خوبی دارد اما معاملات معمولا دست دوم است. عرضه اولیه خوب است اما موضوع مهمتر پذیره نویسی سهام است که در صحبت‌های آقای وزیر بود، از این فرصت می‌توانیم استفاده کنیم تا بخشی از کندی‌های تامین مالی و لختی تولید را نجات دهیم.

انتهای پیام


10563652
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه متجاوزان آمریکایی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه نشست امنیتی سن‌پترزبورگ با مشاور امنیت ملی برزیل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اعلام کرد: شورای متبوعش با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزد‌ها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسناد همکاری بین مقامات عالی‌رتبه ایران و سریلانکا در حضور «آیت الله رئیسی» و «رانیل ویکرمسینگه» به امضا رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در پرونده آمیا را محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس‌جمهور با بیان مطالبه استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت این پیشنهاد‌ را موجه و قابل پیگیری دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است