استانی 02:54 - 04 آبان 1393
سرپرست انجمن خوشنویسی ابهر خبر داد
سرپرست انجمن خوشنویسی ابهر از فعالیت یک‌هزار و 200 هنرمند خوشنویس در شهرستان ابهر خبر داد.

فعالیت یک‌هزار و 200 هنرمند خوشنویس در شهرستان ابهر

محمدنقی بهرامی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه این انجمن در دی‌ماه سال 1370 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده، اظهار کرد: از زمان شروع فعالیت انجمن خوشنویسی ابهر، هنرمندان با حضور در کلاس‌های انجمن به فراگیری اصولی این هنر پرداختند.

وی تصریح کرد: این انجمن در حال حاضر به صورت شورای نوع سوم اداره می‌شود و به زودی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به شورای نوع دوم ارتقای درجه خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به تعداد هنرمندان این انجمن افزود: بیش از یک‌هزار و 200 هنرجوی خانم و آقا از زمان شروع به کار این انجمن تحت تعلیم و آموزش قرار گرفته‌اند.

سرپرست انجمن خوشنویسی ابهر اضافه کرد: بیشتر هنرمندان این انجمن تا مراحل پیشرفته این هنر اصیل گام برداشته و مدارک عالی خود را اخذ کرده‌اند.

وی با اشاره به انواع خطوط خوشنویسی عنوان کرد: نزدیک به 40 تن از هنرمندان مدرک ممتاز خود را در انواع خطوط از جمله نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و خط تحریری (نوشتاری) اخذ کرده‌اند.

بهرامی‌فرد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در این انجمن ادامه داد: در این انجمن برای خطوطی که ذکر شد در طول سال دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه خداوند زیبای مطلق است، یادآور شد: خداوند خالق زیبایی‌هاست و جهان آفرینش تجلی زیبایی حضرت محبوب است از این رو هنر خوشنویسی نیز یکی از مظاهر این زیبایی محسوب می‌شود.


5038891
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است