بین‌الملل 09:06 - 30 تیر 1397
وزارت بهداشت عراق از افزایش قربانیان تظاهرات روز جمعه در بغداد و برخی رسانه‌های جنوب عراق به دو کشته و ده‌ها زخمی خبر داد.

دو کشته و ده‌ها زخمی در تظاهرات روز جمعه عراق/درگیری نیروهای امنیتی با معترضان در بغداد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سیف بدر، سخنگوی وزارت بهداشت عراق اظهار داشت: مجموع قربانیان تظاهرات روز جمعه بغداد و برخی استان‌های جنوبی عراق به دو کشته یکی در استان الدیوانیه و دیگری در استان نجف و نیز ۴۵ زخمی که بیشتر آنها را نیروهای امنیتی تشکیل می‌دهند، انجامید.

بدر افزود: بیشتر زخمی‌ها مداوای لازم را دریافت کرده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

پلیس و برخی منابع پزشکی در عراق مدعی شدند: یکی از تظاهرکنندگان به ضرب گلوله گارد امنیتی سازمان بدر در روز جمعه کشته شد.

همچنین دو نفر در تجمع اعتراض آمیزی در مقابل دفتر سازمان بدر زخمی شدند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در واکنش به تظاهرات روز جمعه خواستار تعلیق مذاکرات برای تشکیل فراکسیون‌های سیاسی تا زمان برآورده شدن خواسته‌های تظاهرکنندگان شد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز اعلام کرد: بغداد از خواسته‌های مشروع تظاهرکنندگان حمایت می‌کند.

العبادی در ادامه نسبت به حضور برخی افراد خرابکار که از خواسته‌های مشروع تظاهرکنندگان سوءاستفاده می‌کنند، هشدار داد.

نخست وزیر عراق گفت: ادامه تظاهرات در برخی استان‌ها نگرانی برای مسؤولان عراق ایجاد نمی‌کند اما راه‌حل مشکلات در خیابان‌ها نبوده بلکه در پارلمان است.

العبادی: راه حل مشکلات در خیابان‌ها نیست

وی در دیدار با جمعی از شیوخ قبایل و چهره‌های برجسته استان ذی‌قار از گروه‌های سیاسی خواست در مقابله با مفسدان همکاری کنند.

در بغداد نیروهای امنیتی برای متفرق کردن صدها معترض که قصد داشتند خود را به منطقه الخضرا برسانند، از گاز اشک‌آور و آب پرفشار استفاده کردند.

برخی تظاهرکنندگان در مرکز بغداد بعد از رسیدن به پل الجمهوریه منتهی به منطقه الخضراء توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

نیروهای ضد اغتشاش در پی وقوع درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی اقدام به متفرق کردن تظاهرکنندگان شدند.

نیروهای ضد اغتشاش از باتوم، آب‌ پرفشار و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان که شب گذشته دست به تظاهرات زده‌ بودند، استفاده کردند.

در بصره نیز هزاران معترض روز جمعه تظاهرات مسالمت‌آمیزی را در مقابل ساختمان استانداری برگزار کرده و این ساختمان را به محاصره خود درآوردند.

در شهر الناصریه بزرگترین شهر استان ذی‌قار صدها معترض در میدان الحبوبی با در دست داشتن پرچم‌های عراق و پلاکاردهایی با محتوای برکناری وزیر نیرو، استاندار و مسؤولان این استان تظاهراتی علیه فساد در این کشور برگزار کردند.

تظاهرکنندگان در ادامه منزل شخصی استاندار ذی‌قار را محاصره کردند که در ادامه نیروهای امنیتی با گاز اشک‌آور آنها را متفرق کردند.

انتهای پیام


9848222
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت از افزایش آزار و اذیت در فضای مجازی در سطح جهان خبر داد و آن را زنگ خطری برای جوامع دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از گزارش‌ها پیرامون استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام برای عضوگیری و ایفای نقش در حملات مسکو، روسیه خواستار توجه بیشتر این پیام‌رسان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است