استانی 15:36 - 04 آذر 1394
خبرگزاری ایسنا "کوشکی" پدر می‌شود؟
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی نسبت به پدر شدن کوشکی طی سال جاری ابراز امیدواری کرد.

"کوشکی" پدر می‌شود؟

علی اصغر مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طی آذر سال گذشته، یک قلاده یوزپلنگ آسیایی نر با نام "کوشکی" که در منطقه میاندشت جاجرم و یک قلاده یوزپلنگ آسیایی ماده که در منطقه خارتوران سمنان زندگی می‌کردند برای تکثیر نسل به تهران انتقال داده شد.

وی افزود: این دو یوزپلنگ که سال‌ها بصورت جداگانه و در شرایط اسارت نگهداری می‌شدند به سایتی که از قبل در تهران احداث شده بود انتقال یافته و برای نخستین بار با یکدیگر روبرو شدند.

مطهری توضیح داد: در ابتدای سال جاری خبری مبنی بر پدر شدن کوشکی منتشر شد، اما این خبر صحت نداشت و با توجه به اینکه زمان جفت گیری این گونه حیوانی در زمستان است، امیدوار به تولد توله‌های این دو حیوان ارزشمند هستیم.

وی با بیان اینکه این دو قلاده حیوان بیمار بوده اما بیماری آنها خاص نیست، اظهار کرد: هم اکنون یوزها در حال طی کردن دوره درمان و تقویت شدن برای تولیدمثل هستند.

به گفته این مقام مسئول تعداد یوزپلنگ های آسیایی موجود در استان در حال افزایش است و با توجه به عکس برداری‌های انجام شده حدود هشت قلاده یوز در این استان مشاهده شده است.

انتهای پیام


7428489
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است