استانی 21:26 - 28 اردیبهشت 1401

جهاد تبیین زمینه موفقیت گام دوم انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام محمد قمی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان فرهنگی استان قزوین که در محل سالن باغستان سنتی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برخی اقداماتی که امروز سازمان تبلیغات اسلامی در کشور متولی آن شده است در قانون به عنوان وظایف و تکلیف این سازمان نیست.

وی افزود: بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور امروز بیش از هر زمانی یک ضرورت است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برخی گلایه‌ها در حوزه فرهنگ بیان کرد: در خیلی از موضوعات فرهنگی مهم، ساختارها تفکیک کار واضحی نداشته و تداخل‌های مضری در آنها وجود دارد و انتقاد به این ساختارها وارد است.

وی تاکید کرد: اساساً در کار تبلیغات اسلامی کار گروهی را جدی می‌گیریم و از نظر ما وقتی کار به صورت گروهی انجام می‌شود برای ارزشمندتر از زمانی است که با فرد روبرو هستیم.

حجت‌الاسلام قمی عنوان کرد: اگر باور داریم در میان یک جنگ فرهنگی هستیم باید از ظرفیت همه افراد به درستی استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جهاد تبیین تاکید کرد: مقام معظم رهبری اولویت امروز نهضت انقلاب را در جهاد تبیین می‌بینند و نیاز است بر همین اساس نظرگاه و زاویه دید مقام معظم رهبری را در خودمان بررسی کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هرکسی جهاد تبیین را باید پوشاندن تصمیمات غلط دانست به تبیین، قرآن و مقام معظم رهبری جفا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تبیین بر اساس مبانی قرآنی به معنای روشن کردن و نشان دادن تفاوت‌ها است و نباید آن را توجیه تصمیمات غلط دانست، اضافه کرد: اگر تبیین به درستی رخ دهد رسیدن به قله‌های هدف گذاری شده ممکن خواهد بود.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه دشمن بیش از اقتصاد و امنیت به دنبال جنگ تبلیغاتی است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ده سال ۴۰ بار از فرزندآوری نام برده‌اند ولی در ۵ ماه بیش از ۵۰ بار از جهاد تبیین یاد کرده اند.

وی با بیان اینکه از نظر ولی امر مسلمین جهاد تبیین تکلیف، واجب فوری و فریضه است و مقام معظم رهبری از آن به عنوان جهاد امروز یاد می‌کنند، تصریح کرد: با نگاهی به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در ۵ ماه اخیر و دقت در کلمات مرتبط با جهاد تبیین شاهد این هستیم که معظم له بیش از ۱۵۰ بار به جهاد تبیین اشاره کرده اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: جهاد تبیین، جهاد پیشتیبانی از جنگ اقتصادی و نظامی نیست بلکه جنگ اصلی است که در حال انجام است.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه مردم را باید در جهاد تبیین به میدان آورد، بیان کرد: در مکتب و اندیشه امام (ره) و نرم افزار انقلاب اسلامی هر وقت مردم را وارد میدان کردیم مسئله کشور حل شده است.

این مسئول با بیان اینکه جهاد تبیین زمینه موفقیت گام دوم انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد انقلاب اسلامی هیچ راهی غیر از به میدان آوردن مردم نداریم.

وی در پایان یادآور شد: جهاد تبیین برای هرکسی که دل داده و عاشق انقلاب اسلامی و نهضت است مسئله اصلی است و باید فوری انجام شود.


11566006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است