استانی 13:23 - 30 فروردین 1400
ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: ورزشکاران روزه دار بهتر است اجرای تمرینات ورزشی خود را به حدود یک ساعت مانده به زمان افطار موکول کنند.

بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان چه ساعتی است؟

محمود روشنی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید براینکه ورزشکاران در ماه رمضان نباید فعالیت های ورزشی خود را متوقف کنند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه توقف فعالیت های ورزشی ممکن است باعث رکود قابلیت های جسمانی ورزشکاران شود، بنابراین نباید در ایام ماه رمضان تمرینات خود را کنار بگذارند.

وی تصریح کرد: البته باتوجه به اینکه معمولا بدن افراد روزه دار در طول روز دچار کم آبی می شود، برای همین اجرای تمرینات ورزشی با فشار بالا می تواند به تشدید بی آبی بدن و در نتیجه بروز مشکلات جسمی و آسیب به مغز، قلب و کلیه  منجرشود.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تشدید بی آبی بدن، بهتر است ورزشکاران روزه دار فعالیت های ورزشی خود را به حدود 45 دقیقه تا یکساعت مانده به زمان افطار موکول کرده تا بتوانند سریع پس از اذان بانوشیدن آب، کم آبی بدن خود را رفع کنند.  

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که ورزشکاری بخواهد پس از اذان هم کماکان به ورزش خود ادامه دهد و توقفی در فعالیت ورزشی‌اش نداشته باشد، بهتر است به محض افطار مقداری آب پنج درصد قندی بنوشد تا مشکلی برای ادامه تمرین با شدت بالا نداشته باشد.

روشنی افزود: گاها ورزشکارانی را هم داریم که به دلیل پایین بودن توان جسمانی خود نمی توانند پیش از زمان افطار تمرین داشته باشند که به این ورزشکاران توصیه می شود یک افطار سبک مانند چند عدد خرما و یک چای کمرنگ بخورند و بعد از حدود یکساعت که مقداری از کم آبی بدنشان جبران شد، تمریناتشان را شروع کنند.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه اضافه کرد: همچنین اگر ورزشکاری به محض افطار وعده شام را میل کند، درصورتی که یک شام سبک بخورد می تواند حدود یک ساعت بعد تمرینات ورزشی خود را شروع کند، اما اگر برای وعده شام از مواد پروتئینی مانند مرغ، گوشت و ماهی و ... استفاده کند، بهتر است تمریناتش را به حدود سه ساعت بعد موکول کند.

وی در ادامه درخصوص مدت زمان تمرینات ورزشی در این ایام هم گفت: براساس استانداردهای جهانی هر فرد باید در طول  هفته حدود 150 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشد که بهتر است این مدت زمان را بین سه جلسه در هفته تقسیم کند و هر جلسه حدود 50 دقیقه ورزش کند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی تاکید کرد: باتوجه به اینکه ماه رمضان امسال هم شیوع بیماری کرونا را داریم و بدن های کم آب و گلوی خشک برای ابتلاء به این بیماری مستعد هستند، بنابراین توصیه می‌کنیم ورزشکاران تمرینات خود را به حدود یک ساعت مانده به اذان و یا بعد از افطار موکول کنند.

انتهای پیام


11032113
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است