استانی 16:36 - 05 اسفند 1396
آقازاده:
استاندار مرکزی گفت: کاری کنیم که استان مرکزی در ایام عید نوروز مقصد مسافران نوروزی باشد و صرفا به دلیل موقعیت کریدوری آن، استان عبوری برای مسافران نورزوی نباشد.

استان مرکزی به مقصد مسافران نوروزی تبدیل شود

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی، عنوان کرد: استان مرکزی در حوزه جذب گردشگر از ظرفیت مطلوبی بهره‌مند است، چنانچه شرایط را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان به مسافران مهیا کنیم، این منطقه می‌تواند به عنوان مقصد مسافران نوروزی قلمداد شود، چراکه این استان از بزرگترین شهرهای کشور با سبقه گردشگری چیزی کم ندارد، البته به دلیل موقعیت کریدوری و آزادراه‌های بزرگ، این استان در مسیر بسیاری از استان‌ها قرار دارد، بنابراین برای مسافران نوروزی شهر عبوری نیز محسوب می‌شود.   

آقازاده بیان کرد: تصمیمات اخذ شده در جلسه ستاد سفر، حداکثر تا پس‌فردا به ستاد مرکزی و به تفکیک وظایف، به ادارات و روسای مرتبط ابلاغ شوند، همچنین فرمانداران تا پایان سال هر هفته یک جلسه ستاد سفر را به منظور هماهنگی بیشتر برگزار کنند، متناظر این جلسات نیز در مرکز استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما کاهش تلفات جاده‌ای است، افزود: ایام نوروز به دلیل تعطیلی ادارات، روزهای آرامی محسوب می‌شود، اما در این بازه زمانی بار مسئولیت بر دوش نیروی انتظامی است، چراکه این ارگان خدمات ارزشمندی را در این ایام و در راستای حفظ جان و مال مردم ارائه می‌دهد، متاسفانه بیشتر تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز و اواخر شهریورماه رخ می‌دهد، لذا همه ارگان‌ها باید بسیج شوند تا امنیت بیشتری در این راستا ایجاد شود.

آقازاده عنوان کرد: نوروز یکی از آیین‌های کهن و باستانی ایرانیان است، حتی در کشورهای دیگر از این آیین به عنوان تغییر علمی سال یاد می‌کنند، با توجه به اینکه این ایام متعلق به ماست، با برنامه‌ریزی مطلوب می‌توانیم انجام یک برنامه شاد را در دستور کار خود قرار دهیم، همه ما باید در خدمت افرادی باشیم که در این ایام بعد از یکسال کار و تلاش سعی در گذراندن اوقات آرامی دارند.

وی در خصوص دیگر هماهنگی‌های ستاد سفر، اضافه کرد: تصمیات اتخاذ شده از سوی فرمانداری در خصوص تامین امنیت به شورای تامین ارجاع داده شود، همچینن قسمتی از جاده توره ـ بروجرد آماده بهره‌برداری است که در مدت دو تا سه هفته آینده زمینه برای استفاده آن در ایام نوروز مهیا می‌شود. ستاد تنظیم بازار با همکاری تعزیرات و اداره میراث فرهنگی در ایام نوروز مسئولیت نظارت و کنترل بر قیمت کالا‌ها و خدمات را برعهده دارند.

آقازاده اظهار کرد: فرمانداری‌ها با برگزاری جلسات با شهرداری‌ها پیگیر اقدامات مربوطه در خصوص ساخت معابر، نقاشی و زیباسازی برای ایام نورزو با توجه به بضاعت شهرداری‌ها باشند، همچنین اعلام زمان کشیک ادارات، حل مشکل حمل اجساد ناشی از تصادفات و سر و سامان دادن به پروژه‌های نیمه‌کاره از جمله اقدامات مهم در ایام نوروز است.   

وی بیان کرد: شروع سال جدید متقارن با آغاز ماه رجب است، نوروز شادترین عید باستانی است، لذا ضرورت برگزاری جنگ‌های شادی‌ با رویکرد مبتکرانه کاملا احساس می‌شود، مردم نیازمند یک روحیه پرنشاط و سالم هستند، لذا تا آنجایی که امکانات به ما اجازه می‌دهد، باید سعی کنیم که این ایام برای مردم پرخاطره و شاد باشد.  

وی همچنین ضمن تبریک روز مهندس با اشاره به تغییر مدیریت در سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: این انتخاب، انتخاب مرتبطی است. سازمان جهاد کشاورزی یکی از سازمان‌های مهم است و کشاورزی و صنعت دو بال توسعه این استان محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: تعدادی از کارگروه‌هایی که در رابطه با ستاد سفر تشکیل شده‌اند، وظایف مشترک دارند که در همین راستا تعدادی از آنها ادغام می‌شوند، لذا در همین زمینه کارگروه‌ها، فرمانداری‌ها، ستاد سفر و ستاد اجرایی چهار جلسه دیگر در این خصوص برگزار می‌کنند که یک جلسه حین ایام عید و یکی هم به منظور جمع‌بندی بعد از تعطیلات است.

مهدی زندیه وکیلی بیان کرد: با توجه به اینکه ریاست مدیریت بحران بر عهده فرمانداری‌ها است، باید آمادگی لازم در خصوص بروز سوانح و مسائل دیگر در ایام نوروز وجود داشته باشد. برگزاری جلسات ستاد اجرایی، مکان‌یابی مناسب نوروزگاه‌ها، عرضه صنایع دستی در نوروزگاه‌ها، معرفی جاذبه‌های گردشگری با یک اپلیکیشن موبایل، ارائه وایفای رایگان در برخی نوروزگاه‌ها، تامین خودرو برای گشت نامحسوس، ایجاد پایگاه اضطراری در آزادراه ساوه و همدان، اختصاص یک مکان امن برای اسکان نوروزی مسافران و  بازدید از سرویس‌های بهداشتی از جمله اقدامات مطرح شده در رابطه با ستاد سفر است.

وی افزود: در حالی که معرفی اماکن گردشگری یکی از ارکان مد نظر ما در بخش گردشگری است، اما در ایام نورزو شاهد بسته بودن برخی از این اماکن هستیم که باید سازمان میراث فرهنگی در این زمینه تمهیداتی داشته باشد، همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری توسط صدا و سیما در سایر شبکه‌ها گامی مثبت در این راستاست.

زندیه وکیلی عنوان کرد: خدمات سفر در دو بخش مسافران عبوری و مسافرانی که مقصدشان استان مرکزی است، ارائه می‌شود، لذا ضرورت آمادگی لازم در این زمینه باید وجود دارد. همچنین در حوزه ایاب و ذهاب معمولا مقاصد اصلی شهر‌های ساوه، محلات، دلیجان و خمین است که این شهرها باید آمادگی لازم  در خصوص ایام نوروز را داشته باشند.

انتهای پیام


9689991
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است