فرهنگی‌هنری 18:29 - 30 تیر 1397
تابش خبر داد:
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در مراسم معارفه خزانه‌دار جدید این بنیاد گفت: به رغم برخی هجمه‌ها «شفاف سازی» در بنیاد سینمایی فارابی ادامه می‌یابد و فهرست جدیدی از حمایت‌های مالی بنیاد را منتشر خواهیم کرد.

فهرست جدیدی از حمایت‌های مالی "فارابی" منتشر می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مراسم تکریم دکتر «مجید مغنیان» و معارفه «سید مهدی سجادی» خزانه‌دار جدید بنیاد سینمایی فارابی ظهر روز شنبه ۳۰ تیر ماه برگزار شد.

علیرضا تابش در این مراسم اظهار کرد: دهه کرامت و روز بزرگداشت شهدای سی تیر را گرامی می‌داریم. همچنین یاد می‌کنم از سال‌ها خدمات صادقانه همکارمان مرحوم شبستری که چند روز پیش متاسفانه بر اثر حادثه تصادف به دار باقی شتافتند.

وی ادامه داد: امروز پایان همکاری اداری دکتر مجید مغنیان با ما است اما دوستی، همراهی و مودت بین ایشان، ما و اهالی سینما تداوم دارد. ایشان یک سال در بنیاد بودند اما کارهای مهم و شایسته‌ای ذیل برنامه تحول اداری در دوران حضور این مدیر در بنیاد سینمایی فارابی شتاب جدی گرفت.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: رفتار و خصایص اخلاقی دکتر مغنیان در نگاه دوستان و همکاران بنیاد مورد توجه بود و برنامه‌ها در این دوران شتاب گرفت و با توجه به تجارب آقای سجادی در بخش تحول اداری، اطمینان دارم این روند ادامه می یابد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی یادآور شد: از زحمات دکتر مغنیان تقدیر می‌کنم و امیدوارم همین مشی و روش در مدیریت جدیدی که امروز در خزانه‌داری بنیاد منصوب شده ادامه یابد .

تابش افزود: سینمای ایران دارای «سند جامع» است و از زمان حضور مهندس حیدریان با همفکری کارشناسان و مدیران سینما و سینماگران این سند که برنامه‌ای ۱۰ ساله است تهیه شد و مدیران سینمایی و زیر مجموعه‌ها باید براساس این سند، برنامه‌های خود را پیش ببرند و برنامه‌های بنیاد فارابی نیز بر این اساس با همراهی همکاران به سرمنزل مقصود می‌رسد.

وی تاکید کرد: سینمای ایران باید در «تولید محتوا» و «حضور بین‌المللی» به رغم تهدیدات ظالمانه بر علیه ایران در صحنه بین‌المللی و داخلی پیشتاز باشد. حمایت از جریان تولید و توجه به نیروهای خلاق در سینما از برنامه‌های مد نظر ما است و رویکرد جدی بنیاد سینمایی فارابی توجه به فناوری اطلاعات و شیوه‌های نوین و ظرفیت های خلاقانه است.

تابش افزود: سال قبل گزارش حسابرسی در هیات امنای بنیاد بررسی شد و هیات امنا به ما تکالیفی را ابلاغ کرده که توانستیم با همیاری مدیریت های بخش های مختلف فارابی، آنها به سرانجام برسانیم. به رغم وجود تنگناهای بین‌المللی، موفق شدیم مشکل حساب بانکی فارابی را در خارج از کشور مرتفع کنیم.

وی در این باره توضیح داد: در ماموریتی که ‌هفته قبل به اتفاق خزانه‌دار بنیاد به امارات داشتیم مشکل مسدود شدن حساب فارابی در نشنال بانک دبی رفع و موجودی آن به داخل منتقل شد در حالیکه مدیران قبلی بنیاد سینمایی فارابی متاسفانه در طول چندین سال گذشته برای تعیین تکلیف این حساب اقدام نکرده بودند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همچنین با اشاره به ساخت سالن شماره ۳ سینما فرهنگ، که اسفند سال ۹۶ به بهره برداری رسید از اتمام امور مربوط به بهسازی و تجهیز سالن زنده یاد عباس کیارستمی در بنیاد سینمایی فارابی در آینده نزدیک خبر داد.

تابش در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت های فارابی در بخش مالی و اداری تاکید کرد: وضعیت «مالیات عملکرد» و «ارزش افزوده» تعیین تکلیف شد. همچنین واحد مبارزه با پولشویی یکی از تکالیف هیات امنا بود که به سرانجام رسید. در بخش فناوری اطلاعات با رویکرد جدید و با حمایت و همکاران فعالیت های خوبی انجام شد و اپلیکیشن تلفن همراه و خدمات دیگری نیز در دست بهره برداری است و امیدوارم بخش فناوری اطلاعات فارابی را توسعه دهیم و بخشی از خدمات بنیاد را با همراهی معاونت فرهنگی و معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی به فضای مجازی ببریم.

وی گفت: بنیاد سینمایی فارابی در موضوع شفاف سازی در مقایسه با سایر موسسات فرهنگی پیشتاز بوده و اسفند سال گذشته فارابی فهرست اولیه حمایت‌های خود را از تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان سینما اعلام کرد و دور جدید فهرست دیگری منتشر خواهد شد که این امر نشان از جدیت ما در شفاف سازی است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد: «عدالت فرهنگی» و «توسعه سینما» جز کار در اتاق شیشه‌ای ممکن نمی‌شود.

تابش با اشاره به پررنگ بودن موضوع اقتصاد فرهنگ در مدیریت کنونی فرهنگی کشور تصریح کرد: اصل شفاف سازی به رونق اقتصاد فرهنگ کمک می‌کند و امیدوارم سایر نهادهای فرهنگی در این مسیر گام بردارند. در شرایط کنونی که اقتصاد دارای معضلات ساختاری بوده و با تنگناهای بین‌المللی روبرو است باید با هم افزایی به تقویت اقتصاد کمک کنیم.

وی ادامه داد: در مقابل شفاف سازی های انجام شده از سوی نهادهای سینمایی، هجمه‌هایی به سازمان سینمایی و فارابی و سایر موسسات شد، اما مدیران سینما بدون در نظر گرفتن این هجمه‌ها مسیرشان را ادامه می‌دهند. گاه در برخی شبکه‌های اجتماعی که خیلی هم پر بیننده نیستند هجمه‌هایی را وارد می‌کنند. شفاف سازی انجام شده تصمیم مدیریت فرهنگی است و مدیریت سینما بر این اقدام پافشاری دارد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: امیدوارم نقایصی که در روند تولید برخی پروژه‌های سینمایی همچون عدم شفافیت وجود دارد جبران شود و شاهد تولید شفاف در سینمای ایران باشیم. خوب است اصناف و دفاتر تهیه و تولید فیلم و سرمایه گذاران سینما نیز به شفاف سازی پایبند باشند چراکه رشد و توسعه سینما جز با شفاف سازی فراهم نمی‌شود.

تابش با اشاره به حضور خزانه‌دار جدید در بنیاد سینمایی فارابی یادآور شد: امروز خوشحالیم در خدمت دکتر سجادی هستیم و این مدیر سوابق مالی ارزشمندی دارد. همانگونه که اشاره کردم تحول اداری یکی از اموری است که در دستور کار فارابی قرار گرفته و امیدوارم با حضور خزانه‌دار جدید، این مسیر ادامه یابد.

وی ادامه داد: تنها دوستی ها و مهر و محبتها می‌تواند جای خالی دکتر مغنیان را در فارابی پر کند و امیدوارم بتوانیم صادقانه در خدمت ایشان باشیم و همکاران توان خود را در همکاری با سجادی به کار بگیرند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و بین‌الملل دو بال بنیاد سینمایی فارابی هستند تاکید کرد: همه تلاش‌ها و کوشش‌ها و نیروی انسانی و بودجه و خدمات و دانش و... باید در خدمت این دو معاونت و تسهیل کننده فعالیت آنها باشد.

«رمضانعلی حیدری خلیلی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: روزی که از دکتر مغنیان درخواست کردیم که در بنیاد سینمایی فارابی حضور داشته باشند فکر نمی‌کردیم حضور ایشان کوتاه باشد.

وی با اشاره به سابقه طولانی مغنیان در حوزه امور مالی یادآور شد: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی نپذیرفت که ماموریت دکتر مغنیان تمدید شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی با اشاره به تجربیات موفق مغنیان در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ادامه داد: این شانس را پیدا کرده بودیم که در بنیاد سینمایی فارابی در خدمت این مدیر کاردان باشیم و در اکثر بحث‌ها در حوزه خزانه‌داری دکتر مغنیان حضور داشتند.

حیدری خلیلی ادامه داد: از اهتمام و صبوری ایشان تقدیر می‌کنم و کماکان به عنوان عضوی از خانواده سینما به عنوان برادری کوچک در کنار ایشان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تدبیر و مدیریت منابع مالی کار سختی است و این کار سخت بر دوش خزانه‌دار محترم است و از زحمات مغنیان بابت این مهم تقدیر می‌کنیم. همچنین به آقای سجادی خیر مقدم می‌گویم و در مسیر سخت و زمان خطیری وارد بنیاد سینمایی فارابی وارد شدند و امیدوارم از وجود ایشان به خوبی بهره بگیریم و بتوانیم با استفاده از تجربه آقای سجادی، سرمایه‌های جدید را شناسایی کرد

«مجید مغنیان» خزانه‌دار سابق بنیاد سینمایی فارابی در مراسم تکریم خود با تقدیر از مدیران حاضر در جلسه، سخنان خود را مثالی از وضعیت شرکت نوکیا در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد و گفت: ارزش سهام نوکیا در سال ۲۰۰۷ ، ۲۵۰ میلیارد دلار بوده اما این رقم در سال ۲۰۱۳ تنزل یافت و در سال ۲۰۱۵ دیگر نشانه ای از نوکیا در بازار نبود.

وی ادامه داد: ۱۲۰ مصاحبه با مدیران ارشد نوکیا در این باره انجام شد و آنان ۳ دلیل را در این باره موثر دانستند. نبود فضای نقد و بی‌اعتمادی و عدم ارتباط مدیران ارشد، وابستگی به گذشته و فقدان برنامه جامع سه دلیل اصلی بود که موجبات افول نوکیا را فراهم کرد.

خزانه‌دار سابق بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: این اتفاق برای هر سازمانی می‌تواند رخ دهد و سازمان سینمایی و بنیاد فارابی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مغنیان تاکید کرد: اگر سازمانی گرفتار این دام شد که برای رسیدن به منافع کوتاه مدت از بلند مدت صرف نظر کند شکست می‌خورد. برنامه‌های بلند مدت مهم است و برنامه‌های کوتاه مدت بر این اساس تدوین می‌شود در غیر اینصورت سازمان‌هایی که دچار ناکارآمدی و در کوتاه مدت دچار فساد و به خصوص فساد اشخاص حقوقی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در شکلی دیگر همسویی، تعامل، اعتماد و تعهد و همدلی، مشارکت درستی را ایجاد کرده و توسعه پایدار را سبب می‌شود. کره جنوبی نشانه‌ای از این نمونه است. اینکه همه در کره مالیات می‌دهند و هیچ کسی کم کاری نمی‌کند نمونه‌ای از قراردادهای اجتماعی است. این امر موجب خلق اعتماد و اثربخشی و امیدبخشی می‌شود.

مغنیان یادآور شد: بسیاری از سازمانها دچار میان مایه‌گی می‌شوند. توانمند شدن برای رسیدن به خواسته‌ها و فراهم کردن زیرساخت ضروری است در غیر اینصورت سازمان ها دچار استرس و کشمکش های درونی می‌شوند.

وی ادامه داد: خلق ارزش های جدید در چارچوب ارزش های اصیل نکته‌ای دیگر است و باید علاقه مندی و احساس ارزشمندی را باهم ادغام کرد تا به یک حس خوب رسید.

«سید مهدی سجادی» خزانه‌دار جدید بنیاد سینمایی فارابی نیز در مراسم معارفه خود اظهار کرد: ۱۸ سال فعالیت اخیرم در حوزه‌های مختلف همواره خاص و نیازمند صبر و حوصله بوده و حضور در بنیاد سینمایی فارابی نیز حوزه جدید و تجربه‌ای نوین است.

وی ادامه داد: با اتکا به برنامهریزی‌های بلند مدت و به پشتوانه همکارانی که سرمایه‌های هر سازمانی هستند و با حمایت‌ها و هدایت‌ها امیدوارم بتوانیم اثرگذار باشیم.

«محمد مهدی طباطبایی نژاد» مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز در این مراسم اظهار کرد: برای هر دو بزرگوار آرزوی موفقیت دارم امیدوارم خداوند همراشان باشد و موفق و پیروز باشد. برای سجادی ارزوی موفقیت دارم و می‌دانم مسیر دشواری است و امیدوارم خاطرات خوش از دوره مدیریت خود به جای بگذارد.

«علیرضا قاسم خان» مدیرعامل موزه سینما نیز با اشاره به سبقه همکاری با مغنیان در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی افزود: یک سال پیش و در بدو حضور مجید مغنیان در فارابی گفتم از حضور این مدیر کاربلد سود می برید و ضرری نخواهید کرد.

وی ادامه داد: سال ۹۲ با دکتر مغنیان همکار شدم و این همکاری بیش از آنکه همکاری باشد بیشتر دوستی بود و ما در خیلی مواقع، درباره مسائل مشورت دوستانه می‌کردیم. مغنیان اهل شعر است و این خصیصه برای کسی که در بخش مالی فعال بوده ارزشمند است.

مدیرعامل موزه سینما یادآور شد: مغنیان فردی شایسته است و خیلی زود در حال بازنشستگی است و از هرچه داریم از خنده‌های مغنیان است و وی روح پاک و زلالی دارد.

«مرتضی رزاق کریمی» نیز در این مراسم توضیح داد: بعضی واژه‌ها به دلیل استفاده ناصحیح جابجا شده که یکی از این واژه‌ها اصول‌گرایی است. افراد یا شخصیت‌هایی که دارای رفتار و منش خاصی هستند می‌توانند معنای واقعی را به آن واژه برگردانند و یکی از افرادی که معنای واقعی اصولگرایی را می‌تواند برگرداند مغنیان است. مسائل معنوی و انسانی پایبند در کنار تسلط ایشان به مسائل حقوقی، اداری و مالی بی نظیر است.

وی ادامه داد: وی درک خوبی از حوزه فرهنگ دارد به همین دلیل من در همه این سال ها از وی آموختم که چگونه می‌توان مدیریت کرد. فیلمسازان بسیاری پس از رفتن ایشان از مرکز سراغ ایشان را می‌گرفتند زیرا مشورت های این مدیر مالی راهگشا بود و امیدوارم ما هم بتوانیم یک اصولگرای واقعی باشیم.

دکتر «مسعود نقاش زاده» نیز در این مراسم با اشاره به کمبود منابع و افزایش تقاضا اظهار کرد: حفظ حرمت و کرامت افراد در تعامل با افراد مهمترین ویژگی ایشان بود و این امر در حوزه‌های مربوط به امور مالی کمتر مورد توجه است و دکتر مغنیان با مدیریت خود یادآوری می‌کردند که چگونه می‌توان کار مالی را با نگاه فرهنگی انجام داد.

وی با خیرمقدم به خزانه‌دار جدید بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: مدیریت اقتصادی فرهنگ کار ساده ای نیست و این امر نیازمند نگرش منعطف و باتدبیر و دور اندیشانه است و حضور مغنیان یادآوری کرد که می‌توان کار با حساب و کتاب و اصولی را با نگاه فرهنگی انجام داد.

«سید حسن مهدویان» مدیر اسبق اداری و رفاه بنیاد سینمایی فارابی نیز در این دیدار به بخشی از فعالیت‌های انجام شده در دوره مغنیان اشاره کرد و گفت: در امور رفاهی، بیمه‌های تکمیلی، فروش و تعویض خودروهای فرسوده، بازسازی تاسیسات و پیگیری امور روی زمین مانده فعالیت های قابل توجهی انجام شد.

دکتر «مجید قادری» مدیر امور مالی بنیاد سینمایی فارابی نیز اظهار کرد:نزدیک به یکسال است که با دکتر مغنیان آشنا شدم سال پرتنشی را پشت سر گذاشتیم.

اکثر جلسات ما ساعت ها به طول می‌کشید و به خوبی انجام می‌شد. چیزهای زیادی از ایشان آموختم . به آقای سجادی نیز خیر مقدم می‌گویم و به ایشان می‌گویم باید کفش های آهنینی به پا کنید و راه را ادامه دهید.

دکتر «مرتضی محبی» مشاور حقوقی بنیاد سینمایی فارابی نیز با خیر مقدم به آقای سجادی خزانه‌دار جدید فارابی یادآور شد: از اینکه دکتر مغنیان بنیاد را ترک می‌کنند تاسف می خورم و بخش خزانه‌داری بهترین و کامل‌ترین همکاری و همراهی را با دفتر حقوقی داشتند.

دکتر «رائد فریدزاده» معاون بین‌الملل فارابی نیز اظهار کرد: متانت در رفتار و گفتار دکتر مغنیان را از زمان حضور در مرکز به یاد دارم و این امر برای من آموزنده بود. صبر و حوصله مغنیان و گوش شنوای ایشان و ممارست برای یافتن راه حل برای مسائل اتفاق خوبی بود.

در ادامه این مراسم هدایایی به نشانه تکریم و یادبود به دکتر مجید مغنیان اهدا شد.

همچنین «علیرضا تابش» علاوه بر حکم سید مهدی سجادی خزانه‌دار جدید بنیاد سینمایی فارابی، احکام «رضا آژ» را به عنوان مدیر امور اداری و منابع انسانی، «معصومه فدایی» مدیر خدمات آرشیو فیلم و «سید محمد حسن مهدویان» مدیر بخش سیستم‌ها و روش‌های فارابی را به نامبردگان اعطا کرد.

وی با اشاره به موارد ذکر شده در احکام این مدیران، اظهار امیدواری کرد موارد اشاره شده به سرانجام برسد.

«رمضانعلی حیدری خلیلی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، «محمد مهدی طباطبایی نژاد» مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «مرتضی رزاق کریمی» معاون فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «علیرضا قاسم‌خان» مدیرعامل موزه سینما، دکتر «مسعود نقاش زاده» معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی، دکتر «رائد فریدزاده» معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و جمعی از مدیران داخلی بنیاد سینمایی فارابی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام 


9848890
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است