گوناگون 10:53 - 10 تیر 1394
درست در همین روزهایی که ساخت‌وساز بدون مجوز میدان سپاه توسط یک نهاد نظامی ادامه دارد، رئیس دیوان عدالت اداری از همکاری به‌منظور پیگیری این پرونده خبر داد.

تعبیری که حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری از این سازه که بدون مجوز ساخته شده است ارائه کرد، بیانگر مواجهه هر شهروندی با این سازه عظیم است. رئیس دیوان عدالت اداری که دوشنبه شب در همایش و نشست افطاری مسئولان قضایی با مدیران شهری در تالار ایران زمین سخن می‌گفت در این‌باره اظهار داشت: در مسیر تردد خود در میدان سپاه و پادگان ولی عصر(عج) شاهد بودم که اسکلت فلزی بزرگی بالا می‌رود و هر روز نیز به این اسکلت اضافه می‌شود، قبل از اینکه اطلاعاتی راجع به این اسکلت به‌دست بیاورم، حس ششم من می‌گفت که اشکالی در آن وجود دارد تا اینکه اخیرا فهمیدم آقایان بدون پروانه شروع به ساخت‌وساز کرده‌اند که این خیلی موجب تأسف است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حفظ فضای سبز را یادآور شد و گفت: کسی که این مجموعه را می‌سازد یک نهاد نظامی است که خود را ولایتمدار می‌داند. کسی که ولایتمدار است مگر به‌خودش اجازه می‌دهد که پا روی قانون بگذارد؟

حجت الاسلام منتظری عنوان داشت: برادر عزیز سپاهی، می‌خواهی بسازی اول پروانه بگیر! اگر این در نقطه‌ای است که نباید تغییر کاربری داده شود، هر کسی می‌خواهد باشد؛ نباید حقوق شهروندان را زیر پا بگذارد. چطور به‌خودت اجازه می‌دهی در کلانشهری مثل تهران بدون پروانه چنین ساختمانی بسازی؟ وی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حفظ فضای سبز اشاره کرد و گفت: البته من طی این دو روز موضوع را به بعضی از مقامات منتقل کرده‌ام. این درست نیست که بخش عمده‌ای از بیت‌المال هزینه شود، دستور تخریب بدهیم و بعد هم شهرداری و دستگاه قضایی را در اذهان مردم اینگونه جلوه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه به مسئولان شهری یادآور شد: معتقدم حتما باید این مسائل را دنبال کنید و پایش هم بایستید. بنده هم به‌عنوان یک خدمتگزار در دستگاه قضایی کمک می‌کنم تا جلوی این تخلفات را بگیرید. رئیس دیوان عدالت اداری در بخش دیگری از سخنانش خدمات شهرداری تهران را «ارزنده» توصیف کرد و گفت: مدیریت شهری تهران کاری بس دشوار و پر‌هزینه است و دامنه خدمات شهرداری تهران نیز بسیار گسترده است. هر چه دامنه خدمات بیشتر باشد، مدیریت و کنترل بر آن نیز سخت می‌شود.

حجت‌الاسلام منتظری تأکید کرد: به همین میزانی که خدمات شهرداری گسترده است، مردم نیز نیاز دارند و دست‌اندرکاران شهری باید تلاش کنند تا هرچه بهتر و بیشتر کارها را روی ضابطه انجام دهند. وی تصریح کرد: مخصوصا آنکه تهران پایتخت نظام اسلامی است و دشمنان ما نیز تلاش می‌کنند تا چهره تهران را تیره نشان دهند اما هر فرد خارجی که به تهران می‌آید مشاهده می‌کند که پایتخت کشور ما با شهرهای کشورهای همسایه قابل مقایسه نیست و شرایط بسیار بهتری دارد. با وجود اینکه بعضی از این شهرها حتی در تحریم هم نیستند.

رئیس دیوان عدالت اداری تأکید کرد: به سهم خودم درباره خدمات شهرداری تهران به شهروندان دست مریزاد عرض می‌کنم و موفقیت شهردار تهران، معاونان و شهرداران مناطق و نواحی را از خداوند خواستارم تا بتوانند چهره شهر را متناسب با این مردم و نظام روزبه‌روز بهتر کنند. وی خاطرنشان کرد: انصافا در کوچه‌ها و خیابان‌ها در تابلوها، درخصوص شعارها به‌گونه‌ای عمل می‌شود که توجه به ارزش‌های اخلاقی، هدایت افکار و اندیشه مردم به مسائل ارزشی و تعظیم شعائر اسلامی صورت می‌گیرد. این خدمات کمی نیست و بسیاری از همین خدمات در قالب چهره‌سازی‌ها و زیباسازی‌های شهر تهران صورت می‌گیرد.

وی به بیان نکاتی پیرامون فعالیت مدیریت شهری پرداخت و خطاب به مدیران شهری گفت: در شهرداری سعی کنید تا این معنا را به زیر‌مجموعه‌های خود تأکید کنید تا تکریم ارباب رجوع را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین با تأکید بر ضرورت عدم‌تبعیض در خدمت‌رسانی و تصمیم‌گیری‌ها تصریح کرد: تا می‌توانیم باید قانونمداری و تأکید بر قانون را در زیرمجموعه‌های خود جا بیندازیم چرا که قانون‌گریزی خصلتی بسیار خطرناک و مضر است.


6672346
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است