فرهنگی‌هنری 22:47 - 01 مرداد 1398

تدوین ۱۲ پایان‌نامه با موضوع ایثار و شهادت در دانشگاه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو عزیزی در جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس استان لرستان بر تلاش هرچه بیشتر در راستای تصویب اعتبارات مورد نیاز برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان، تأکید کرد.

وی همچنین بر ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین جوانان و دانشجویان تأکید کرد.

عزیزی تصریح کرد: همه مجموعه‌های دانشگاهی استان، نخبگان و اندیشمندان استان و همه دستگاه‌ها بایستی در تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان براساس یک کار تیمی منسجم، مشارکت فعال داشته باشند.

وی بیان کرد: تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان یک ضرورت و یک کار عظیم و بزرگ است و بایستی این دانشنامه، به گونه‌ای تهیه شود که در شأن و منزلت شهدا، ایثارگران و جانبازان باشد.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: استان لرستان بیش از شش هزار شهید، تقدیم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و این باعث افتخار ماست.

در تهیه دانشنامه دفاع مقدس لرستان از ظرفیت جامعه دانشگاهی استفاده شود

وی اظهار داشت: بایستی با یک کار منسجم علمی و قوی گروهی، دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان تهیه شود.

عزیزی افزود: کارهایی همچون خلاصه‌نویسی و تبدیل خلاصه نویسی‌ها به فایل‌های صوتی نیز در ذیل دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان انجام می‌شود.

وی تشریح کرد: برای تصویب نهایی اعتبارات مورد نیاز برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان، بایستی طرح در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان لرستان مطرح شود و در نهایت با همکاری همدیگر، بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای دفاع مقدس استان، به تصویب نهایی برسانیم.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: باید در تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان، از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی جامعه دانشگاهی استان استفاده شود.

عزیزی توضیح داد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعداد ۱۲ پایان‌نامه دانشجویی در مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا در دانشگاه لرستان و با موضوعات مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، تهیه شده است.

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد: نوع نگاه و رویکرد استاندار لرستان نیز برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان، کاملاً حمایت‌گرایانه است.

رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش مضاعف کنند

سرهنگ حجت‌اله ناصرپور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان نیز در این جلسه از همکاریها و پیگیری‌های ریاست دانشگاه لرستان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قدردانی کرد.

سرهنگ ناصرپور، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم و بیش از پیش، پای کار بیاییم تا دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان، تهیه شود.

وی توضیح داد: دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان، به واقع، نشان دادن سلحشوری‌های مردم استان لرستان است.

سرهنگ ناصرپور، افزود: همه از جمله رسانه‌ها نیز برای ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و منعکس کردن فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس به نسل جوان، بایستی تلاش مضاعف کنند.

سایر اعضای کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس استان لرستان نیز هرکدام در این جلسه، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان، ارائه کردند.


10187022
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است