فرهنگی‌هنری 00:34 - 08 فروردین 1396
کُلن چهارمین شهر بزرگ و پرجمعیت آلمان پس از برلین، هامبورگ و مونیخ است. شاید به‌اندازه‌ی برلین و مونیخ شهر مناسب گردشگری نباشد اما هم به دلیل آن‌که نقطه اتصال مناسبی برای غرب به شرق یا حتا شمال به جنوب این کشور پهناور اتحادیه اروپا، بویژه برای مسافرانِ به مفصد یا از مبداء هلند است، هم به‌دلیل وجوه فرهنگی خود، شهر مطلوبی به‌عنوان مقصد گردشگری محسوب می‌شود.

نبض یک شهر در ساعت 11:11 روز یازدهمِ یازدهمین ماه

کلن که به‌همراه بن (اولین پایتخت کشور جدید)، دوسلدورف، آخن (پایتخت اروپا در دوره‌ی قیصر کارل کبیر) دویسبورگ (با بزرگ‌ترین بندر و آبراه‌های داخلی در قاره اروپا)، کرفلد (شهر ابریشم) و بیله‌فلد (شهر نساجی) و شهرهای بزرگ دیگری چون اسن و دورتموند در ایالتی مهم در جمهوری فدرال آلمان (نوردراین-وستفالن) قرار دارد، از فرهنگی‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. فرودگاه بین‌المللی این شهر نیز فرودگاه کُلن-بُن نامیده می‌شود.

یکی از شناسه‌های فرهنگی کلن، کارناوال معروف این شهر است که از آن به‌عنوان پنچمین فصل سال هم یاد می‌کنند. این کارناول که همه ساله ساعت 11:11 روز 11 ماه 11 در آستانه‌ی سال نو آغاز می‌شود، درواقع از قدیم، با کارکرد مذهبی و نقطه‌ی تحویل سالی برای این شهر به‌شمار می‌رفته است. نقطه‌ی اوج این کارناوال که اکنون وسیله‌ای برای شادمانی جمعی است، بین روزهای پنجشنبه‌ی سبز و دوشنبه‌ی گل سرخ است. طی این روزها، چهره‌ی شهر تحت تأثیر دسته‌های رنگی کارناوال قرار می‌گیرد، بویژه در راهپیمایی دوشنبه‌ی گل سرخ.

یکی دیگر از شناسه‌های این شهر یک میلیون نفری با حدود دو هزار سال تاریخ شناخته شده، کلیسای بزرگ آن است. کلیسای جامع کلن درواقع بزرگ‌ترین کلیسای معماری سبک گوتیک در شمال قاره‌ی اروپاست. ساخت این کلیسا گویا حدود 630 سال طول کشیده و در سال 1880 افتتاح شده است. این بنای باارزش در تاریخ مسیحیان کاتولیک که سال 1996 در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت شده، گویا در زمان جنگ جهانی دوم، تنها بنایی بوده که در بمباران‌های ویرانگر شهر، هدف بمباران نیروهای مهاجم قرار نگرفته و سالم مانده است.

علاوه بر این‌ها، کلن با تبدیل شدن به یک قطب رسانه‌ای، بیش از هر شهر دیگری در آلمان فرهنگی و دانشگاهی شده است اما جمعیت یک میلیون نفری که حدود 30 درصد آن را هم مهاجران تشکیل می‌دهند، از این شهر یک مرکز مهم اقتصادی نیز ساخته که در طول سال پذیرای نمایشگاه‌های مختلفی است.

چند کلیسا و موزه‌ی دیگر، علاوه بر کشتی‌سواری بر رودخانه‌ی راین، از دیگر جاذبه‌های گردشگری کلن محسوب می‌شوند. ضمن آن‌که دهکده‌ی زادگاه بتهوون نیز در 25 کیلومتری این شهر قرار دارد. فاصله‌ی کلن با شهر دوسلدورف هم حدود نیم ساعت با ماشین است که امکان طی این فاصله با کشتی های توریستی نیز وجود دارد.

علیرضا بهرامی – ایسنا

انتهای پیام


8952699
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است