اجتماعی 18:59 - 28 فروردین 1398
/بسته خبری اجتماعی ایسنا در 28 فروردین/
پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان کشوری با ۴۰۰ هزار تومان افزایش، ازدواج زوج خوزستانی روی سیل، نصب سردیس ۲۶ هنرمند در خیابان‌های تهران، هجوم ملخ‌ها به جنوب کشور و دختر تازه متولد شده در محاصره سیلاب و خبر خوش سربازی از مهمترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه هستند.

از تولد در محاصره سیلاب تا ازدواج روی سیل

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

دختر تازه متولد شده در محاصره سیلاب + عکس

اهالی روستای سیل‌زده "شیخیتر" سه روز پیش باخبری خوشحال کننده روز خود را آغاز کردند. سومین فرزند "کاظم" از اهالی روستا که خانه‌اش را آب  طغیان کرخه فرا گرفته بود، متولد شد.

در حال‌ حاضر این کودک سه روزه در روستا و در شرایط نامساعدی زندگی می‌کند. با توجه به کمبود برخی امکانات والدینش نگرانی‌هایی را در خصوص سلامت و واکسیناسیون او دارند.

زوج خوزستانی مراسم ازدواج‌شان را روی سیل برگزار کردند+عکس

عصر روز سه‌شنبه (۲۷ فروردین) امسال اهالی روستای سبهانیه در سوسنگرد حال و هوای دیگری داشتند. تمامی اهالی این روستا با حضور در کنار سیل‌بندی که خودشان حدود ۱۵ روز برای ساخت و نگهداری‌اش تلاش کرده بودند حاضر شده، مراسم ازدواج زوجی از اهالی این روستا را برگزار کردند.

"اعلا ء چنانی" و همسرش با یک فروند قایق به روی آب‌های پشت سیل‌بند روستای‌شان رفتند و مراسم خطبه عقد و ازدواج‌شان بر روی قایق برگزار شد و اهالی روستا نیز با ایستادن بر بالای سیل‌بندها در این مراسم حضور داشتند.

نصب سردیس ۲۶ هنرمند در خیابان‌های تهران+ آدرس

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در خصوص تصمیم اعضای شورای شهر تهران مبنی بر نامگذاری معابر و برخی خیابان‌های پایتخت به نام جمعی از هنرمندان و شاعران ایرانی گفت: در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران چندین اتفاق خوب رخ داد که توانستیم تعدادی از خیابان‌های تهران را به نام جمعی از فرهیختگان ملی نامگذاری کنیم.

وی درباره نامگذاری خیابان‌هایی به نام شاعران گفت: در یک اقدام با همراهی اعضای شورای شهر نام ۱۲ خیابان اطراف خانه شاعران را به نام ۱۲ شاعر پرآوازه معاصر نامگذاری کردیم. البته این نامگذاری در جلسه مشترک با هیأت مدیره خانه شعرا در سال قبل به تصویب رسیده بود و ما پیگیر نامگذاری مجموعه‌ای از خیابان‌ها به نام این شعرای معاصر بودیم.

پیشنهاد وزیر کشور به مناسبت روز جوان

سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور از پیشنهاد وزیر کشور به مناسبت روز جوان خبر داد که براساس آن مدت زمان حضور داوطلبانه جوانان در امدادرسانی به هموطنان آسیب‌دیده از حوادث غیر مترقبه از مدت سربازی آنها کسر شود.

وی در این باره گفت: دکتر رحمانی فضلی با ارائه پیشنهادی پیگیر آن هستند که مدت زمان حضور داوطلبانه جوانان در امدادرسانی به هموطنان آسیب‌دیده از حوادث غیر مترقبه از مدت سربازی آنها کسر شود.

هشدار نسبت به خطر بروز "سالک" در مناطق سیل‌زده

دکتر مهدی محب‌علی، انگل شناس ضمن بیان این که تغییر در محیط به شدت بر افزایش یا کاهش شیوع این بیماری و سایر بیماری‌های انگلی اثر دارد، افزود: بیماری سالک در ایران جزو بیماری‌های قدیمی و بومی محسوب می‌شود که از دو طریق انسان به انسان و حیوان به انسان توسط گزش نوعی پشه صورت می‌گیرد.

وی در خصوص انتقال این بیماری از لاشه‌ حیوانات در مناطق سیل زده نیز گفت: تنها زمانی این بیماری می‌تواند منتقل شود که بدن حیوان سرد نشده باشد، لذا درباره انتقال این بیماری از لاشه‌ حیوانات جای نگرانی نیست.

تکذیب شیوع وبا و شپش در مناطق سیل‌زده

از سوی دیگر رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تکذیب طغیان هر گونه بیماری‌های اسهالی و پوستی در مناطق سیل‌زده، در عین حال بر لزوم رعایت بیش از پیش موارد بهداشتی از سوی مردم به دنبال گرم‌تر شدن هوا و وضعیت شکننده شرایط بهداشتی تاکید کرد.

سرانجام مصوبه "خاص" مجلس برای پزشکان

طرح نصب کارتخوان در مطب پزشکان در سال گذشته، با اما و اگرهای بسیاری روبرو شد و نهایتا هم با تصویب مجلسی‌ها، قانونی شد و حالا بحث "پلمب مطب‌های فاقد کارتخوان" و قانونی بودن یا نبودن آن به محل بحث ذینفعان و صاحب‌نظران آن تبدیل شده...

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در اواخر سال ۱۳۹۷ و در حین بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، مصوبه‌ای را با هدف ایجاد شفافیت در درآمد پزشکان و به نوعی جلوگیری از فرار مالیاتی پر درآمدها تصویب کرد و بر اساس آن پزشکان ملزم به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی در مطب‌هایشان شدند.

پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان کشوری با ۴۰۰ هزار تومان افزایش

سید میعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حقوق فروردین ماه بازنشستگان این صندوق به همراه با۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق علی الحساب خبر داد و با اعلام این خبر گفت: با تلاش همکاران صندوق بازنشستگی و تعامل سازمان برنامه و بودجه و خزانه کل کشور، حقوق فروردین ماه ۹۸ تمام بازنشستگان این صندوق برمبنای حقوق سال قبل به همراه ۴۰۰ هزار تومان علی الحساب عصر روز گذشته (سه شنبه) به حساب این افراد واریز شده است.

ادغام بیمه "مددجویان شهری کمیته امداد" در "بیمه سلامت"

پرویز فتاح،‌ رییس کمیته امداد، با اشاره به اقدامات انجام شده جهت انتقال بیمه مددجویان شهری به سازمان بیمه سلامت در جهت اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و ادغام سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: کارت کمیته امداد برای مددجویانی که به سازمان بیمه سلامت منتقل شده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه اعتبار دارد و آنها می‌توانند تا زمان صدور دفترچه بیمه سلامت از این کارت استفاده کنند.

وزیر کار: مدیران جوان از تهدیدها و طعنه ها نترسند

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز خط مقدم حرکت به سمت مدیریت عالی و میانی جوانان کشور، وزارت رفاه است گفت: مدیران جوان نباید در این راه از تهدیدها و طعنه ها بترسند.

وی افزود: رئیس جمهور به موضوع شفافیت به عنوان گام اساسی در دولت تاکید کرده و جوانگرایی نخبگان به عنوان گفتمانی در دستورکار قرار گرفت.

 پویش سراسری "سیل مهربانی همکلاسی‌ها"

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آموزش و پرورش در حوزه آموزش به دانش آموزان مناطق سیل زده برنامه‌ریزی کرده و عقب افتادگی‌های درسی جبران خواهد شد گفت: خدمات مشاوره‌ای شروع شده و امید است گامی در راستای کمک و نوعدوستی برداشته باشیم.

کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در سواحل شمالی

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در سواحل شمالی کشور طی فردا و پس فردا (۲۹ و ۳۰ فروردین) گفت: طی روز جمعه اکثر مناطق کشور ابرناکی، بارندگی و افت دما دارند.

وی با بیان اینکه طی امروز (۲۸ فروردین‌ ماه) در شمال غرب و غرب کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در این روز برای دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و سواحل شمالی کشور در برخی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

هجوم ملخ‌ها به جنوب کشور ارتباطی با سیل ندارد

همزمان با بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در استان‌های جنوبی کشور، ملخ‌های صحرایی به برخی استان‌ها از جمله خوزستان، بوشهر، فارس و کرمان حمله کرده‌اند. هر چند برخی شایعات مبنی بر ارتباط ورود ملخ‌های صحرایی به کشور پس از بارش‌های اخیر وجود دارد اما امیرمسعود جلالی -معاون دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری- می‌گوید: ملخ‌های صحرایی هر ساله در بازه زمانی مشخصی به برخی نقاط کشور حمله می‌کنند و هیچ ارتباطی به سیل ندارند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان کشوری با ۴۰۰ هزار تومان افزایش

زوج خوزستانی مراسم ازدواج‌شان را روی سیل برگزار کردند+عکس

نصب سردیس ۲۶ هنرمند در خیابان‌های تهران+ آدرس

هجوم ملخ‌ها به جنوب کشور ارتباطی با سیل ندارد

دختر تازه متولد شده در محاصره سیلاب + عکس

انتهای پیام


10105516
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است