استانی 09:20 - 08 مهر 1393
حجت الاسلام تقوی فرد:
ساری -خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به وجود دریا و ساحل در استان، انجام کارهای زیرساختی و پایه ای برای ساماندهی سواحل را ضروری دانست.

انجام کارهای زیرساختی برای ساماندهی سواحل ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد صبح سه شنبه در جمع مسئولان استان، با بیان اینکه صیانت از دریا و ذخایر آن نیازمند عزم جدی است بیان داشت: در پیگری و احقاق حقوق بیت المال ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.

وی با بیان اینکه، احیاء ظرفیتهای بالقوه در دریا نیازمند برنامه ریزی و توجه همگان است گفت: برای رفع نارسائیها به عزم جدی و همکاری همه دستگاههای مسئول نیاز داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارمازندران نیز باتأکید برلزوم برگزاری چنین جلساتی، گفت: مصوبات این جلسات با جدیت پیگیری می شود و درراستای تحقق حفظ حقوق بیت المال، برنامه ریزی وتلاش جدی ودقیق داریم و با تمام توان ایستاده ایم.



علی نبیان با اشاره به این که نشست مشترک تمامی دست اندرکاران با شوراها و دهیاری های مختلف حاشیه رودخانه ها برگزار خواهد شد، افزود: فرهنگ سازی واطلاع رسانی مطلوب، پشتیبانی مالی فعالیت های حفظ وحراست وتکثیرو بازسازی ذخایر ماهیان دریاهم یکی دیگرازتأکیدات شورای حفظ حقوق بیت المال است.    



حسن حبیب نژاد، مدیرکل شیلات مازندران نیز دراین جلسه بابیان اینکه  دریای خزربا اکولوژی خاص، بزرگترین دریاچه لب شورجهان است، افزود: درحوزه جنوبی این دریاجمعاً14گونه وزیرگونه ازماهیان استخوانی موردبهره برداری اقتصادی قرارمی گیرد.



حبیب نژاد دریای خزر را یکی از کانون های اقتصادی مهم استان برشمردکه بیش از چهار هزار نفر از ساحل نشینان از طریق صیدماهیان این دریا امرار معاش می کنند.



وی حیات آبزیان دریا را به شرایط محیطی مناسب رودخانه وابسته دانسته و با اشاره به اینکه حدود 95 درصد آبزیان این دریابرای تخم ریزی به رودخانه ها مهاجرت می کنند، فراهم نمودن شرایط تکثیر طبیعی ماهی در رودخانه ها را یکی ازاهداف مهم این نشست دانست و تصریح کرد: در سالهای اخیربه دلایل مختلف شرایط برای تکثیر ماهیان در رودخانه ها ناامن شده که همه دستگاه های مرتبط باید با تشریک مساعی، رودخانه هارابرای تخم ریزی ماهیان مهیا کنند.


4838387
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است