اجتماعی 14:14 - 18 خرداد 1399
وزیر کشور عنوان کرد:
وزیر کشور درخصوص نقش آموزش و فرهنگ سازی در جهت رشد جمعیت کشور گفت: این موضوع باید در بستر پذیرش عمومی مردم شکل بگیرد تا با همراه شدن مردم با سیاست گذاران به نتایج مطلوب دست بیابیم.

نقش آموزش و فرهنگ سازی در رشد جمعیت/تشکیل کارگروه تدوین برنامه جامع تقسیم کار ملی باموضوع جمعیت

به گزارش ایسنا، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و سی و یکمین نشست شورای اجتماعی کشور که امروز یکشنبه ۱۸ خردادماه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، گفت: این جلسه شورای اجتماعی کشور به بررسی موضوع جمعیت کشور اختصاص داشت و مقام معظم رهبری اخیرا برای چندمین بار، طرح نگرانی نسبت به روند باروری جمعیت، ساختار سنی، ترکیب و رشد جمعیت داشتند.



وزیر کشور با بیان اینکه موضوع جمعیت چندسال قبل هم مورد بحث قرار گرفت و دستگاههایی متولی پیگیری این مسائل بودند، افزود: امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش ارزیابی از اقدامات دستگاههای متولی را ارائه کرد که متاسفانه ارزیابی ها نشان داد تلاش و کوشش این دستگاهها متناسب با برنامه مدنظر نبود.



دکتر رحمانی فضلی در ادامه اشاره کرد: در یکصد و سی و یکمین نشست شورای اجتماعی کشور، سازمان ثبت احوال گزارشی از روندها ارائه کرد. همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی کار شایسته ای انجام داده بودند و پیشنهادات بسیار خوبی داشتند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و پیشنهادات خود در این زمینه ارائه کردند.



وی اضافه کرد: همچنین در نشست امروز، آمارها و ارقامی از روند کلی جمعیت در دنیا و سیاستهای اعمالی در کشورهای مختلف برای رشد مطلوب و مناسب جمعیتی، مطرح شد.



وزیر کشور درخصوص نتایج این نشست اعلام کرد: مقرر شد کارگروهی در این خصوص تشکیل شود و برنامه جامع تقسیم کار ملی در این موضوع را با تعیین دستگاههای متولی، همکار و معین تدوین کند. همچنین همه سیاست های چهارده گانه ابلاغی مقام معظم رهبری، روشهای تشویقی و سیاست های اعمالی و اجرایی در این برنامه مشخص شود تا با تعیین زمانبندی مناسب بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.



دکتر رحمانی فضلی اولویت های مطرح شده در این نشست را، تقویت و تشویق به فرزندآوری، تشویق و تسهیل ازدواج، جلوگیری از طلاق، درمان ناباروری و همچنین آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دراین راستا اعلام کرد.



 وزیر کشور درخصوص نقش آموزش و فرهنگ سازی در جهت افزایش رشد جمعیت کشور گفت: این موضوع باید در بستر پذیرش عمومی مردم شکل بگیرد تا با همراه شدن مردم با سیاست گذاران به  نتایج مطلوب دست یابیم.



بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر رحمانی فضلی در پایان ابزار امیدواری کرد؛ با پیگیری دقیق این موضوع از طریق کارگروهی که تشکیل شد و  ارائه گزارش های سه ماهه در شورای اجتماعی بتوانیم اهداف کشور را محقق و دغدغه های مقام معظم رهبری را در این حوزه رفع کنیم و جمعیت مطلوبی را در روند توسعه و تعالی کشور  داشته باشیم.

انتهای پیام


10564179
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است