فرهنگی‌هنری 17:30 - 01 شهریور 1393
"ابوالفضل جلیلی":
ابوالفضل جلیلی با بیان اینکه مسئولان امروز دغدغه دفاع مقدس را ندارند گفت: متاسفانه در طول سال های گذشته شاهد بودیم که در مسئولان امر دغدغه زیادی برای برگزاری جشنواره مقاومت یا دفاع مقدس وجود ندارد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت؛ ابوالفضل جلیلی با بیان اینکه مسئولان امروز دغدغه دفاع مقدس را ندارند گفت: متاسفانه در طول سال های گذشته شاهد بودیم که در مسئولان امر دغدغه زیادی برای برگزاری جشنواره مقاومت یا دفاع مقدس وجود ندارد.

 

وی افزود: اگر می بینیم که کسی از جنگ خوشش نمی آید به دلیل تضادهایی است که در اجتماع وجود دارد زیرا مردم به جایی رسیده اند که فکر می کنند که اشتباه کردیم به جنگ رفتند و ضررها باید جبران شود.

 

کارگردان«حافظ»خاطرنشان کرد: مسئولان در طول سال های گذشته وقت زیادی را برای دفاع مقدس و مقاومت صرف نکردند زیرا عشق و وفاداری به دفاع مقدس کم شده و به خوبی تحلیل نشده است.

 

جلیلی همچنین، خاطرنشان کرد: نسل امروز ما باید به خوبی درک کند  و ما باید برای آنها بگوییم که شهید چه کسی است و دفاع مقدس یعنی چه؟

 

جلیلی درباره بودجه جشنواره فیلم مقاومت نیز گفت: متاسفانه بودجه برای ساخت فیلم های مربوط به دفاع مقدس و جنگ به نورچشمی ها داده می شود درحالیکه اگر عدالت اجتماعی برقرار شود در جامعه بودجه های خوبی داریم اما دولت باید برای کار فرهنگی هزینه کند.

 

وی با بیان اینکه سینما در معرفی فرهنگ دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار است، افزود: فیلم یعنی تصویر در دنیای امروز که حرف اول و اخر را می زند و همه عاشق تصویر هستند.البته باید توجه داشته باشیم که محتوای جشنواره همانطور که دستاوردهای جنگ را بازگو می کند باید مشکلات پیرامون آن را هم بگوید و در این صورت است که قوی می شود.

 

کارگردان«گل یا پوچ»خاطرنشان کرد: جشنواره مقاومت یک طرفه نگاه نکند. در این جشنواره باید ابتدا جنگ را شکافت. طبیعی است که هیچ کس جنگ را دوست ندارد اما اگر جنگ شد همه باید دفاع کنیم.

 

وی در ادامه افزود: در جشنواره مقاومت و دفاع مقدس باید از شعار پرهیز کرد زیرا داریم درباره کسانی حرف می زنیم که مظلوم هستند و در دفاع از کشور و ناموسشان جانشان را از دست دادند. بارها گفته ام اگر مسئولیتی داشته باشم به کسانیکه در زمینه ساخت این نوع فیلم ها فعالیت می کنند هیچ کمکی نمی کنم تا ببینم چند نفر برای اینکار پا جو می گذارند و بعد 10 برابر به آنها کمک می  کنم.

 

این کارگردان سینما گفت: کارگردانان زیادی داریم که صاحب فکر و اندیشه هستند اما دیگر سراغ ساخت فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس نمی روند به همین دلیل وظیفه متولیان و مسئولین این است تا این افراد را به این ژانر بازگردانند تا فیلم های ماندگاری در این ژانر داشته باشیم.

 

کارگردان "یک داستان واقعی"خاطرنشان کرد: در زمینه جنگ و دفاع مقدس طی سال های گذشته شعار زیاد داده ایم و اشک مخاطب را درآورده ایم اما باید بدانیم دفاع مقدس نیاز به اشک ندارد و این کار ضد دفاع مقدس است.

 

جلیلی ادامه داد: مادران شهدا با غرور و آگاهی کامل درباره فرزندانشان حرف می زنند اگر بتوانیم همین صبوری مادران را به تصویر بکشیم بی شک مخاطبان زیادی را جذب خواهد کرد و اگر دوباره جنگ شود همه ملت داوطلبانه به جنگ می روند و از کشور دفاع می کنند.

 

وی افزود: متاسفانه در طول این سال ها آنقدر شعار اشتباه داده ایم که همه آنها تبدیل به قاعده شده اند.

 

کارگردان "درنا" درباره عملکرد مدیران جشنواره مقاومت طی سال های گذشته نیز گفت: یک بار داور جشنواره مقاومت بودم و از نزدیک شاهد بودم که محمد خزاعی برای بهتر برگزار شدن جشنواره تلاش های زیادی می کرد.

 

وی همچنین گفت: در بسیاری از جشنواره های خارجی حضور داشتم اما باعث افتخار است که در کشورم چنین جشنواره ای داریم امیدوارم این جشنواره هر سال ادامه داشته باشد.    

 

جلیلی خاطرنشان کرد: فیلم های فیلمخانه، موباش یعنی چه، بهار و "o مثبت" را در ژانر دفاع مقدس و جنگ ساختم  و "O مثبت" شاهکاری در عرصه دفاع مقدس است. یادم می آید که در همان سال های اول که تازه جنگ به پایان رسیده بود به من گفتند نوشته هایت خوب است اما لیاقت نداری فیلم در این زمینه بسازی.





انتهای پیام/ اس


4544258
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری با سابقه رادیو ایران گفت: من ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» اجرا کرده‌ام و مردم همیشه با رادیو دوست بوده اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری برنامه از مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این مسابقه قرآنی را تماشا کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد زبان و ادبیات پارسی با اشاره به روز جهانی کتاب و حق مولف، سرانه مطالعه در ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها پایین دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است