علمی فناوری 08:23 - 03 تیر 1396
مدیر دفتر شناسایی، حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به راه‌یابی 25 دانشجوی این دانشگاه به مرحله نیمه‌نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور، گفت: امسال شرکت در مرحله مقدماتی المپیاد علمی دانشجویی در دانشگاه را برای تمام دانشجویان آزاد گذاشتیم تا دانشجویان با هر رتبه و معدلی شانس رقابت را داشته باشند.

راهیابی 25 دانشجوی دانشگاه شهیدچمران به نیمه‌نهایی المپیاد علمی کشور

دکتر محمدرضا سیاه‌پوش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز در قطب پنج کشور شامل استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، و ... قرار می‌گیرد، اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه امسال در مرحله نیمه‌نهایی بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی در 18 رشته با دانشگاه‌های این استان‌ها رقابت می‌کنند.

وی افزود: با تدابیری که امسال اندیشیده شد و برگزاری المپیاد مقدماتی علمی دانشجویی که اولین دوره این المپیاد در دانشگاه بود، توانستیم دانشجویان را با آمادگی بسیار بالاتری به مرحله نیمه‌نهایی المپیاد معرفی کنیم و با همکاری گروه‌های علمی، اعضای هیأت‌علمی و ... دانشگاه شهید چمران موفق شد بین تمام دانشگاه‌های قطب کشور، بالاترین تعداد برگزیدگان را برای مرحله نیمه‌نهایی معرفی کند.

مدیر دفتر شناسایی، حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه امسال از بین 80 دانشجوی برگزیده مرحله نیمه‌نهایی المپیاد در قطب پنج کشور، 25 نفر از دانشگاه شهید چمران به المپیاد راه یافته‌اند، گفت: مرحله اول این المپیاد در اردیبهشت‌ماه برگزار شده بود و مرحله نیمه‌نهایی این المپیاد 29 و 30 تیرماه در تهران برگزار خواهد شد.

سیاه‌پوش از عوامل مؤثری که این دانشگاه موفق شد تعداد بالایی از دانشجویان را در بیست و دومین مرحله المپیاد علمی معرفی کند برنامه‌ریزی خوب دانشگاه در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: در تمام دانشگاه‌های کشور مبنای انتخاب دانشجویان جهت ورود به المپیاد 10 درصد برتر رشته‌های کارشناسی بر اساس معدل است.

وی ادامه داد: ما متوجه شدیم بسیاری از افرادی که در بین 10 درصد برتر قرار ندارند، انگیزه‌های بالایی برای حضور در المپیاد دارند؛ بنابراین برای آنکه این افراد را وارد عرصه رقابت کنیم تا شانس خود را دوباره امتحان کنند، ورود به مرحله مقدماتی المپیاد علمی دانشجویی در دانشگاه را برای تمام دانشجویان آزاد گذاشتیم و اولین المپیاد دانشگاه شهید چمران نیز با همین هدف برگزار شد که دانشجویان با هر رتبه و معدلی شانس رقابت را داشته باشند و توان علمی خود را مطرح کنند.

مدیر دفتر شناسایی، حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه این امر می‌تواند برای برخی دانشجویان یک شروع مجدد باشد، گفت: امسال در آزمون مقدماتی، دانشجویی که رتبه 27 را از نظر معدل در کلاس کسب کرده بود، موفق شد رتبه اول المپیاد را به خود اختصاص دهد؛ از ویژگی‌های المپیاد این بود که از پتانسیل تمام دانشجویان استفاده شد و اگر همچنان قانون 10 درصد برتر از لحاظ معدل برقرار بود، چنین دانشجویانی دیده نمی‌شدند.



انتهای پیام


9198327
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است