استانی 16:12 - 10 اسفند 1399
رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خراسان رضوی:
ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ضعف مهارت‌های ارتباطی والدین و دانش‌آموزان از مهمترین مشکلات ایجاد شده در زمان شیوع کرونا است.

ضعف ارتباطات والدین و فرزندان در دوران کرونا

مرتضی سبزیکاران، امروز ۱۰ اسفندماه در نشست هم‌اندیشی معاونان پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، از مهمترین مسائل، ضعف مهارت‌های ارتباطی در خانواده‌ها، بین دانش‌آموزان و والدین است. از زمان رصد این مسئله، ما کار در زمینه ارتقاء مهارت‌های ارتباطی والدین و دانش‌آموزان را آغاز کرده‌ایم. از آنجایی که ما دبیرخانه آموزش‌های مشاوره‌ای نرم‌افزار شاد را هم در اختیار داریم، ۱۸۵۰ محتوا به ویژه در زمینه مهارت‌های ارتباطی، مدیریت استرس و خشم، مهارت‌های تنظیم هیجانات، مدیریت رفتارهای پرخطر و... تولید و در گروه‌ها و کانال‌های مختلف در شبکه شاد بارگذاری شده است.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مشاوره‌ها به دو حوزه تربیتی و تحصیلی تقسیم می‌شود، درخصوص اطلس پایش سلامت توضیح داد: یکی از فعالیت‌هایی که به منظور رصد مسائل و مشکلات دانش‌آموزان و والدین انجام شد، تدوین و تولید اطلس پایش سلامت روانی-اجتماعی دانش آموزان بود و در حال حاضر نیز در حال طراحی این برنامه در حوزه کشوری هستیم؛ زیرا معتقدیم که اولین گام در هر فرآیند تربیتی، موضوع پژوهش است و تا زمانی که ما اطلاعات کامل و صحیحی از وضعیت دانش‌آموزان نداشته باشیم، نمی‌توانیم اقدامات اثربخشی را در حوزه تربیتی داشته باشیم.

وی افزود: برای یک میلیون و ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی با استفاده از آیتم‌های مختلف مشاوره‌ای، اطلاعات به صورت کامل جمع‌آوری شده و خروجی آن تحت عنوان اطلس پایش سلامت روانی-اجتماعی دانش‌آموزان ایجاد شد. با وجود این اطلس، مسائل و مشکلات رایج و اصلی در هر منطقه، مدرسه و جنسیت به طور دقیق قابل اعلام است.

سبزیکاران در خصوص شاخص‌هایی که در این اطلس از آن استفاده شده است، عنوان کرد: از آنجایی که ما ۵۰ مرکز مشاوره‌ای دانش‌آموزی در هر منطقه استان داریم، آمار خروجی فراوانی‌های مشکلات دانش‌آموزان در این مراکز یکی از این شاخص‌ها است. همچنین رصد فرم‌های الکترونیکی مشکلات دانش‌آموزی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تمامی مدارس ارسال شده و نتایج آن جمع‌آوری شده است و در آخر آزمون‌های سلامت روان که در تمامی مدارس در مقطع متوسطه اول انجام می‌شود، از جمله این آیتم‌ها است.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تمامی والدین، دانش‌آموزان، مدیران و مشاوران می‌توانند مسائل و مشکلات خود را در سامانه کشوری نماد ارسال کنند تا ما به بررسی این مسائل بپردازیم.

انتهای پیام


10970998
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است