فرهنگی‌هنری 13:14 - 08 آذر 1394
رحیم‌پور ازغدی در آغاز پیاده‌روی اربعین از نجف:
حسن رحیم‌پور ازغدی با اشاره به تجمع باشکوه اربعین، این اجتماع را پاسخ خدا به کلام سیدالشهدا که «هل من ناصر ینصرنی» دانست و گفت: نتیجه عزاداری امام حسین(ع) حسینی و زینبی شدن عزادار است.

پیاده‌روی اربعین پاسخ خدا به کلام سیدالشهدا(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ صبح امروز یکشنبه (8 آذر ماه) دومین ویژه‌برنامه آغاز پیاده‌روی اربعین با حضور با شکوه زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در میدان ثوره العشرین نجف برگزار شد. در این برنامه که از ساعات آغازین صبح شروع شد، پس از قرائت قرآن کریم، حسن رحیم‌پور ازغدی به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به تاریخچه پیاده‌روی اربعین افزود: جابر با زیارت سیدالشهدا در اربعین راهی را آغاز کرد که امروز میلیون‌ها مسلمان در آن حضور دارند.

 

 

رحیم‌پور با اشاره به همراهی و همگامی مظلومیت سیدالشهدا با عزت و حماسه گفت: هر نوع عزاداری که نتیجه‌اش ذلت سیدالشهدا یا اصحاب ایشان باشد، تحریف و انحراف از مسیر ایشان است.

وی با اشاره به تجمع باشکوه اربعین، این اجتماع را پاسخ خدا به کلام سیدالشهدا که «هل من ناصر ینصرنی» عنوان کرد و ادامه داد: نتیجه عزاداری امام حسین(ع) حسینی و زینبی شدن عزادار است.

 

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت تاریخی اشک بر امام حسین(ع) را مبارزه با ظلم و دفاع از حق دانست و بیان داشت: اشک بر حسین یعنی اگر کربلا دوباره اتفاق بیفتد، حسین را تنها نمی‌گذاریم، گریه ما گریه سیاسی است. گریه عبادی سیاسی است، گریه هدف نیست، وسیله است، وسیله بیداری است؛ وسیله رشد و تعالی است.

وی با اشاره به ترسی که قدرت‌های عالم از امام حسین دارند، افزود: قدرت‌های عالم هنوز هم از امام حسین(ع) می‌ترسند، چرا که او به ما آموخت در برابر ظالم از مرگ نترسید، إن‌شاء‌الله در آینده نه چندان دور طلایه این جمعیت وارد قدس شود.

 

 

در ادامه این برنامه که با حضور هموطنان اهل سنت همراه و همزمان بود، یکی از شاعران اهل سنت ترکمن به قرائت شعری درباره حضرت علی(ع) پرداخت، سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به سخنرانی پرداخت و گفت: پر ثواب‌ترین کاری که در روایات سراغ داریم، زیارت سیدالشهدا و به خصوص زیارت با پای پیاده است.

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین، این تجمع را هم از حیث تاریخی و هم از حیث معنوی بی سابقه دانست و درباره آداب زیارت افزود: در ابتدای این پیاده‌روی نیتتان را اصلاح کنید و ثواب زیارت را به امام حسن عسکری هدیه کنید، چرا که این زیارت به دعوت و بیان ایشان پا گرفته است، مگر می‌شود پدر دعوت کند و پسر حضور نیابد؟

 

 

در ادامه حجت‌الاسلام پناهیان ابراز داشت: این سفر، سفر شیعیان نیست و حتی سفر مسلمانان هم نیست. ما اینقدر به اربعین می‌آییم که همه آزادگان جهان به اربعین بپیوندند؛ همچنان که امام حسین، وهب را فرا خواند و زهیر را با خود به کربلا برد.

در پایان این برنامه مهدی رسولی به ذکر مصیبت پرداخت و عزاداران سینه‌زنی کردند.

به گزارش فارس، برنامه‌های هیأت شباب الامام خمینی در شهرهای نجف و کربلا و موکب‌های بین راه تا شام جمعه ادامه دارد، علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از برنامه‌های آتی و دریافت فایل‌های صوتی و تصویری برنامه به کانال هیأت در تلگرام به نشانی https://telegram.me/HeyatShabab یا سایت هیأت مراجعه کنند.

http://fna.ir/S99THT

7444238
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است