استانی 22:16 - 29 شهریور 1396
مدیرکل اوقاف استان مرکزی:
اراک- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ایام محرم و سوگواری حسینی فرصتی برای بهره مندی از مفاهیم غنی مکتب سیدالشهدا(ع) و بسط و ترویج آن در جامعه است.

ایام محرم فرصتی برای بهره‌مندی ازمفاهیم غنی مکتب سیدالشهدا(ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی عصر چهارشنبه در مراسم سیاه پوشان حسینی در بقعه امامزاده محمد عابد اراک، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) اظهار داشت: امیدواریم لطف خداوند شامل حال همه شهیدان، مدافعین حرم و همه ما شود تا در این ایام از مکتب بصیرت ابا عبدالله الحسین (ع) بهره لازم را ببریم.

وی افزود: اگر همه اعمال عبادی عالمیان در مقابل دو رکعت نماز امیرالمومنین(ع) هیچ است، ما باید توجه داشته باشیم که با انجام کار نیک، تکبر و ادعای احترام خاص نداشته باشیم تا کار نیکی که انجام داده ایم، ارزش خود را حفظ کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: امام حسین (ع) هر آن چه که داشت در مسیر رسیدن به هدف والای الهی خود تقدیم و خود به تنهایی زخم های ناجوانمردانه دشمن را تحمل کرد.

حسینی خاطرنشان ساخت: اباعبدالله الحسین(ع) به هنگامه رخت بربستن از این دنیا، به مرگ در راه خدا لبخند زد و دعوت حق را لبیک می گفت، چراکه راه شهادت و جانفشانی را برای حفظ دین، بر هر چیز مقدم می دانست.

وی ادامه داد: بنابراین امام حسین (ع) باید الگوی ما باشد تا ما نیز هدف والای ایشان را دنبال کنیم و به دور از غرض ورزی و هیچ گونه بزرگ بینی به کار نیک بپردازیم و یار امام حسینی باشیم که در راه حفظ دین و امر به معروف و نهی از منکر، تمام داشته های خود را فدا کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اذعان داشت: امروزه افرادی مثل شهید حججی جان خود را در همین راستا فدا می کنند تا ما با سربلندی در این مرز و بوم زندگی کنیم و دشمن خیال خامی نسبت به دین و ارزش های ما به مغزش راه ندهد.

حسینی تصریح کرد: تکلیف ما آن است که در دهه محرم که حتی جاهلیت نیز جنگ در آن را حرام می دانست اما دشمنان امام حسین(ع) به این نیز پایبند نبودند، با هدف عزاداری کنیم و به مسائل دینی و اخلاقی بیش از پیش توجه داشته باشیم.


9427927
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است