سیاسی 20:23 - 28 مهر 1398
آلکسی لیخاچیوف، مدیر کل شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه (روس اتم) و لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران در پیام‌هایی جداگانه درگذشت معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی را تسلیت گفتند.

تسلیت مقامات روسیه در پی درگذشت معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی

به گزارش ایسنا، متن این پیام ها به شرح زیر است:

آقای دکتر صالحی عزیز

با نهایت تأسف و تأثر خبر درگذشت نابهنگام معاون محترم سازمان انرژی اتمی ایران جناب آقای احمدیان را دریافت نمودیم. ما در مقام کارگزاران صنعت هسته‌ای روسیه ایشان را به عنوان دوست و شریکی قابل اعتماد، مدیر و رهبری توانمند و یک متخصص بلندمرتبه و والاقدر می شناختیم. ما بنا بر تجربه همکاری با ایشان جهت احداث و بهره برداری از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر و زمینه‌سازی برای احداث واحدهای جدید در ساختگاه نیروگاه اتمی بوشهر با یکدیگر تشریک مساعی داشتیم.

ما در چشم انداز پیش رو برنامه‌هایی بلندپروازانه را برای همکاری‌های آینده مد نظر داشتیم. اینجانب از طرف مجموعه مدیریت شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه و شرکت "اتم استروی اکسپورت" استدعا دارم تا ابراز همدردی و همدلی ما را در این لحظات غم بار پذیرا باشید.

همچنین استدعا داریم تا مراتب تسلیت و تعزیت ما را به خانواده و بستگان آن فقید سعید ابلاغ فرمائید.

یاد و خاطره آن بزرگوار برای همیشه در قلب‌های ما جاودان خواهد ماند.

آلکسی لیخاچیوف

آقای دکتر صالحی عزیز

بدین‌وسیله تأسف و تأثر عمیق خود را به مناسبت درگذشت زودهنگام معاون محترم سازمان انرژی اتمی ایران جناب آقای احمدیان به حضورتان اعلام می نمایم. بدون تردید درگذشت ایشان ضایعه‌ و فقدانی تأسف بار برای شما و سازمان متبوع شماست.

جناب آقای دکتر احمدیان بدون هیچگونه مجامله و مداهنه‌ای استادی برجسته و شخصیتی برخوردار از هوشمندی و آگاهی و نیز کارگزاری سخت‌کوش در حوزه فناوری هسته‌ای بود که در میان همکاران خود از شأن و جایگاهی بلند برخوردار بوده و در میان هموطنان اینجانب نیز که با ایشان در تعامل بودند وزانت و منزلتی والا داشتند.

جناب آقای دکتر احمدیان به عنوان یکی از متخصصّان برجسته صنعت هسته‌ای که در تمامی مراحل احداث و بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر حضوری تأثیرگذار داشت، شناخته می‌شود. ایشان افزون بر نقش آفرینی در جریان احداث و بهره‌برداری واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر کوشش‌های خستگی‌ناپذیر خود را مصروف آغاز روند احداث واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر نمود.

از حضور حضرتعالی خواهشمندم تا مراتب تأسف عمیق و همدردی ما را به بستگان و دوستان و یاران ایشان ابلاغ فرمائید.

بی شک یاد و خاطره آن بزرگوار برای همیشه در قلوب آنان که او را به نیکی می شناختند باقی خواهد ماند.

لوان جاگاریان

به گزارش ایسنا، محمد احمدیان رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی و پیمانکار راکتور هسته ای بوشهر روز جمعه در اثر عارضه قلب در بیمارستان جماران در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

انتهای پیام


10271340
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان درباره تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است