استانی 14:58 - 03 تیر 1396
در ماه رمضان انجام گرفت؛
کارشناس ناظر بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی مرکز بهداشت همدان گفت: در پی بازرسی‌های انجام گرفته در ماه مبارک رمضان، 21 واحد تهیه و توزیع غذا به تعطیلی کشیده شد.

تعطیلی 21 واحد متخلف تهیه و توزیع غذا در همدان

افشین حولکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون نیروهای بازرسی در قالب 75 اکیپ به صورت روزانه در سطح استان بر تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی نظارت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: 250 نفر از کارشناسان نظارتی در این ایام از رستوران‌ها، مراکز تهیه غذا، اماکن عمومی، مراکز رفاهی، استخرها و ... بازدید کرده‌اند.

حولکی با بیان اینکه در این مدت بیش از 7500 مورد بازرسی صورت گرفته است، افزود: 282 مورد اخطاریه برای مراکز متخلف صادر شده، 83 مورد به دادگاه معرفی شده و 21 واحد متخلف تهیه و توزیع غذا به تعطیلی کشیده شده است.

11 تن غذای ناسالم ضبط و معدم شده است

وی با بیان اینکه از 212 مورد موادغذایی نمونه‌برداری شده است، تصریح کرد: در این میان 11 تن موادغذایی ناسالم ضبط و معدوم شده است.

کارشناس نظارت بر تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی مرکز بهداشت همدان اظهار کرد: 588 نمونه‌برداری از آب‌های آشامیدنی و 35 مورد نمونه‌برداری از آب‌های استخر انجام شده که خوشبختانه مشکل خاصی در آن وجود نداشته است.

وی از کلرسنجی آب‌های آشامیدنی خبر داد و گفت: 5100 مورد کلرسنجی داشته‌ایم و به 167 مورد شکایت مردمی که از طریق سامانه 190 تماس گرفته‌ بودند، رسیدگی شده است.

مجهز بودن بازرسان به دستگاه‌های کیفیت‌سنجی

حولکی از تجهیز بازرسان به دستگاه‌های کیفیت‌سنجی خبر داد و عنوان کرد: بازرسان مجهز به دستگاه اندازه‌گیری کیفیت روغن در زولبیا و بامیه، اندازه‌گیری شوری نان، اندازه‌گیری آلودگی سطوح و ... هستند به طوریکه در راستای به‌کارگیری تجهیزات، بازرسان 1316 مورد موادغذایی را رصد و کیفیت‌سنجی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مردم شکایات خود را از واحدهای متخلف به سامانه 190 اعلام کنند، تصریح کرد: در صورتی‌که گزارش مشخص بوده و با جزئیات اعلام شود، ظرف 24 تا 48 ساعت از طریق نیروهای مرکز بهداشت پیگیری و نتیجه آن به وزارتخانه اعلام می‌شود.



انتهای پیام


9200342
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است