اجتماعی 16:46 - 05 اسفند 1396
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش تخصص، ارزشی و مکتبی بودن را سه معیارانتخاب مدیران در آموزش وپرورش دانست.

سه معیار انتخاب مدیران در آموزش و پرورش

به گزارش ایسنا، محمد حسین کفراشی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به ضرورت تلاش بیش از پیش برای خدمت به مردم اظهار کرد: موضوع نیروی انسانی بسیار با اهمیت است زیراکه جامعه پایدار  و توسعه پایدار  و تحقق اقتصاد مقاومتی  با نیروی انسانی کارآمد ممکن است و زیر ساخت آن آموزش و پرورش است.



وی تخصص، ملاک های ارزشی و ملاک های مکتبی را سه معیار اصلی مدیریت در آموزش وپرورش برشمردو تصریح کرد: معیار تخصص، شایستگی،تدبیر، تجربه وسعه صدر از صلاحیت های حرفه ای معلمان و مدیران است، ومعیار بعدی معیار ارزشی است ، بنابراین وفاداری به سیستم تواضع و فروتنی ،کنترل بر خشم،  داشتن عدالت و انصاف ، تنگ  نظر نبودن و اهل مدارا بودن داشتن اعتماد به نفس  و... از جمله معیار های ارزشی است

کفراشی گفت:سومین معیاری که در نهج البلاغه نیز به آن اشاره شده است معیار های مکتبی است، هدف مکتب انسان تعالی است در این بخش مدیران باید تقوای شخصی، اجتماعی ،سیاسی  داشته باشند، همه بخش ها را ببیند و از تمام توانمندی ها استفاده کند همچنین توکل بر خدا و عمل به وظایف و کسب عبرت از گذشتگان ، پرهیز از سو استفاده خیرخواهی،  صرفه جویی در بیت المال  از جمله معیار های مکتبی است که امیدواریم خداوند به ما توفیق رعایت این معیار ها  در مدیریت عنایت کند.



رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش مدیران را سرمایه کشور و از محور توسعه خواند و افزود: اگر می خواهیم آموزش و پرورش موفق شود باید تمام نهادهای حاکمیتی کمک کنند. ما علاوه بر کمبود منابع مالی کمبود منابع انسانی داریم.



وی همچنین با اشاره به مسئله کمبود منابع انسانی در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: جذب، تربیت و نگهداشت خوب نیروی انسانی از عوامل موفقیت در مدیریت است بنابراین ضروری است مدیران در این زمینه نیز تمام تلاش خود را به کارگیرند.

 به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کفراشی دغدغه اصلی آموزش و پرورش را دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما برای هدایت آنها در مسیر رشد و تعالی است،پس اگر می خواهیم اهدافمان در آموزش و پرورش محقق شود باید آموزش و پرورش در عمل  دغدغه  همه نهاد های کشور باشد.

انتهای پیام


9689983
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه یک شهرداری تهران از پیشرفت قابل توجه این منطقه در اجرای پروژه‌های ترافیکی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در راستای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی با همکاری بخش خصوصی، ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه این گونه در خطر انقراض در اطراف منطقه توران در سمنان اضافه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد شهید گفت: بیش از ۷۰ درصد از جامعه ایثارگری که به بنیاد مراجعه می‌کنند از طریق ارتباط و تعامل با کارکنان و مدیران مشکل آنان قابل حل است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شناسایی و دستگیری هر چه سریعتر عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان آمل شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اعمال قانون در مورد تخلفات پیش آمده در یک بازی فوتبال گفت: توانمندی در رفع آسیب و حل مساله است نه پاک کردن صورت مساله.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است