اقتصادی 12:28 - 07 اردیبهشت 1396
رئیس پارلمان قرقیزستان:
رئیس پارلمان قرقیزستان گفت: یکی از راه‌های گسترش همکاری‌ها بین «بیشکک» و «تهران» اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی است.

«بیشکک» علاقه‌مند به اجرای پروژه‌های مشترک با سرمایه‌گذاران ایرانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «چینیبای تورسون بیک اف» رئیس پارلمان قرقیزستان در رأس هئیتی در چارچوب سفر 4 روزه خود به ایران روز گذشته از برخی واحدهای صنعتی این کشور بازدید کرد.

هئیت پارلمانی قرقیزستان از کارخانه خودروسازی «ایران خودرو» بازدید کرده و با فرایند تولید در این کارخانه آشنا شد.

همچنین مهمانان بلند پایه قرقیزی از کارخانه فرآورده‌های لبنی «کاله» در استان «مازندران» بازدید داشتند.

تورسون بیک اف در گفت‌وگو با «سعید تفضلی» معاون کارخانه ایران خودرو گفت: یکی از راه‌های گسترش همکاری‌ها بین قرقیزستان و ایران اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی است و با توجه به امکانات صنعتی و فنی ایران صنایع قرقیزستان از این همکاری‌ها استقبال می‌کند.

وی در این باره گفت: پارلمان قرقیزستان در راستای پیشبرد پروژه‌های مشترک اقتصادی با ایران در سطح قانون گذاری برای ایجاد تمام شرایط لازم آمادگی دارد.

تورسون بیک اف در بازدید از کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله با اشاره به ظرفیت همکاری‌های متقابل سودمند برای ایران و قرقیزستان، گفت: 2 کشور به طور موفقیت آمیزی می‌توانند در حوزه‌های کشاورزی و فرآورده لبنی همکاری داشته باشند.

وی در دیدار با «ربیع فلاح جلودار» استاندار مازندران برای گسترش همکاری‌های بین منطقه‌ای ابراز آمادگی کرد.

2 طرف برقراری همکاری‌ها را در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، ماهیگیری، صنعت فرآوری و گردشگری مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

استاندار مازندران در این دیدار گفت: آشنایی، همکاری و توسعه ارتباطات از اهداف این سفر بوده و قرقیزستان از کشورهایی است که تعامل دیرینه‌ای با ایران داشته است.

جلودار تصریح کرد: پیوند اقتصادی خوبی میان کشورهای اوراسیا برقرار است که جمهوری اسلامی ایران با توانمندی بسیاری که دارد می‌تواند نقش خوبی را در میان این کشورها داشته باشد.

وی ادامه داد: مشترکات بسیاری میان قرقیزستان و ایران از نظر توانمندی وجود دارد و با توجه به تفاهمنامه استان مازندران با استان «ایسق کول» افزایش همکاری‌ها را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

جلودار افزود: شرکت‌های مازندران می‌توانند در زمینه تولید و صادرات به کشورهای اوراسیا نقش خوبی را ایفا کنند.

هئیت پارلمانی قرقیزستان متشکل از 5 نماینده پارلمان تحت سرپرستی چینیبای تورسون بیک اف، رئیس پارلمان این کشور از 23 تا 27 آوریل به ایران سفر کردند.

در طی این سفر 4 روزه، هئیت پارلمانی قرقیزستان با «علی لاریجانی» رئیس مجلس، «عباس احمد آخوندی» وزیر راه و شهرسازی و «غلام حسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار و گفت‌و‌گو داشت.


9046309
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴ میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند ۳ تا ۳.۵ همت اعتبار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۱۱ تا ۲۷ هزار تومان بوده و عرضه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز مبادله ارز و طلای ایران زمان بعدی جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است