استانی 10:07 - 09 مهر 1399

اشتغالزایی و رونق اقتصاد محلی با توسعه گردشگری روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن مردانی در جریان بازدید راهنمایان فعالان گردشگری از روستاهای دشتک و سیوند، در زمینه اشتغالزایی و رونق اقتصاد محلی، بیان کرد: در چند سال اخیر در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد مبتنی بر افراد توانمند بومی، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که سرمایه‌گذاری‌های اخیر در حوزه گردشگری شهرستان مرودشت به خصوص در روستاهای هدف گردشگری، فصل جدیدی از گردشگری در روستاها را به وجود آورده است.

وی در بازدید از یک اقامتگاه بوم گردی که در حال اتمام و آماده بهره‌برداری است، تشریح کرد: در سیوند آثار تاریخی و طبیعی فراوانی قرار گرفتهکه وجود این ارزش‌ها برای گردشگران با جذابیت‌هایی همراه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت ادامه داد: در چند سال اخیر پروژه‌هایی در راستای ایجاد ظرفیت‌های اقامتی و خدماتی رفاهی برای این روستا آغاز شده که روزهای آتی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نماینده محترم و مقامات استانی، اقامتگاه بوم گردی افتتاح و به بهره برداری خواهد شد.

مردانی با ابراز امیدواری از رونق مجدد صنعت گردشگری افزود: با توجه به بیماری فراگیر اخیر که متأسفانه این موضوع باعث آسیب‌های جدی به صنعت گردشگری شده است با همکاری و هماهنگی‌های وزارت گردشگری با وزارت بهداشت، قطعاً شاهد تغییر رویه و رویکرد و همچنین هماهنگی‌های بیشتری در زمینه جذب گردشگر خواهیم بود.

وی از برگزاری رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌های محلی در راستای توسعه گردشگری روستایی به رونق فعالیت‌های اقامتگاه‌های بوم گردی و همچنین گردشگری منطقه کمک شایانی می‌کند و برای افراد بومی به خصوص بانوان، زمینه ساز ایجاد اشتغال و ارائه محصولات روستایی خواهد بود.


10741321
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است