ورزشی 14:36 - 28 مرداد 1396
رییس فدراسیون ووشو ایران گفت: طبق بخشنامه جدید حضور هر کدام از ووشوکاران ایران در مبارزات MMA با محرومیت طولانی‌مدت برای آن‌ها همراه است.

تهدید ووشوکاران حاضر در  MMA به محرومیت‌های طولانی

مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا درباره بخشنامه جدید وزارت ورزش مبنی بر ممنوع اعلام شدن مبارزات MMA برای ورزشکاران ایران اظهار کرد: با توجه به همه مسائل، این رشته در ایران غیررسمی اعلام شده و ورزشکاران نباید در این مسابقه‌ها حاضر شوند چون با محرومیت مواجه می‌شوند. هر ورزشکاری که بخواهد در مسابقه‌های برون مرزی شرکت کند، باید از شورای برون مرزی ایران مجوز دریافت کند و به دلیل این که هیچ فدراسیونی در جهان پشتوانه این مسابقه‌ها نیست بنابراین مجوزی هم برای این رقابت‌ها داده نمی‌شود.

او  افزود: ممنوعیت این رشته در ایران و حتی خارج از کشور اتفاق جدیدی نیست و در همه جای جهان به این مبارزه به چشم ورزش نگاه نمی‌شود بلکه یک نوع بیزینس جهانی است. متاسفانه در گذشته هم چند نفر از ورزشکاران فدراسیون ووشو در این مبارزات شرکت کرده بودند که با محرومیت‌های طولانی‌مدت مواجه شوند. حضور ووشوکاران در این مبارزات بسیار کم است اما در صورت اتفاق افتادن نیز ورزشکاران محرومیت‌های طولانی مدتی را خواهند داشت.

رییس فدراسیون ووشو درباره تاثیرات این ممنوعیت بر روی ورزشکاران ایران در رشته‌های مختلف گفت: بالاخره ورزشکاران باید انتخاب کنند یا المپیک یا مبارزات MMA. رشته‌هایی چون کاراته، ووشو، بوکس و تکواندو از جمله رشته‌های المپیکی ما هستند که ورزشکاران ما باید یکی از این دو را انتخاب کنند که آیا المپیک را می‌خواهند یا با توجه به بخشنامه جدید، مسابقه‌های MMA و محرومیت‌های بعد از آن.

رییس کمیته هماهنگی مسابقه‌های جهانی ووشو درباره حضورش در کشور روسیه توضیح داد: بنده به عنوان رییس کمیته فنی فدراسیون جهانی در این کشور حاضر شدم و چند تن از همکاران من در فدراسیون جهانی با من در این بازدید حضور داشتند. در این دیدار با رییس فدراسیون تاتارستان یکی از جمهوری‌های روسیه دیدار داشتم و شاهد بودم که تیم‌های حرفه‌ای در این مسابقه‌ها حضور دارند زیرا آن‌ها تجربه مسابقه‌های یونیورسیاد ۲۰۱۳ را نیز در کارنامه دارند.

علی‌نژاد افزود: زیرساخت‌های خوبی در آن‌جا وجود داشت و مطمئنم که مسابقه‌های جهانی خوبی را در ووشو شاهد خواهیم بود.

او در پایان گفت: اصلی‌ترین رقبای ما در این مسابقه‌ها، خود کشور میزبان (روسیه) است. البته کشورهای آسیای شرقی مانند چین، ویتنام و ماکائو نیز جزو اصلی‌ترین رقبای ما به حساب می‌آیند.

انتهای پیام


9374097
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش قایقرانی ایران در ماده کایاک ۲۰۰ متر قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی با چند ملی پوش شانس کسب سهمیه المپیک دیدار و گفت و گو کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت و انتخابی تیم ملی با معرفی نفرات برتر در بخش پسران به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است