اجتماعی 21:58 - 03 آبان 1393
ساری - ایرنا- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: 22 مانور پدافند غیرعامل در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ' یدالله نبوی' عصر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری، با اشاره به اینکه سوم الی 9 آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است بیان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک، عطرافشانی گلزار شهدا، پنج جلسه شورای اداری از جمله برنامه های شاخص این هفته است.



وی از افتتاح چهار طرح پدافندی در استان خبر داد و افزود: یک طرح پدافند غیر عامل نیز در این هفته کلنگ زنی خواهد شد.



وی از به صدا درآمدن زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان شریف العلما ساری خبر داد و اظهار داشت: فعالان عرصه پدافند غیرعامل در اواخر این هفته تجلیل می شود.



مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران، پدافند غیرعامل را نوعی دفاع غیر نظامی عنوان کرد و گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است



نبوی افزود: امروز کشورهایی که طعم جنگ را چشیده به سمت استفاده بیشتر از پدافند غیرعامل رفته تا در زمان مخاطرات و جنگ مصون بمانند.



وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب پایداری ملی می شود ادامه داد: باید خود را در زمینه تاکتیک های پدافند غیرعامل مجهز کنیم.



مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان اینکه تهدیدهای طبیعی (مانند سیل، زلزله و توفان) مشمول پدافند غیرعامل نیستند گفت: اما تهدیدهای انسان ساز مانند حوزه جنگ نرم در این گروه قرار می گیرند.



نبوی با اشاره به اینکه مازندران قطب تولید و کشاورزی است افزود: تهدیدات زیستی از موضوعات اساسی در مازندران بوده که باید جدی گرفته شود.



وی با تاکید بر اینکه مدیران به عنوان عضو کمیته پدافند غیرعامل وظیفه خطیری بر عهده دارند بیان کرد: بررسی و تجزیه و تحلیل تهدیدات فرهنگی، اعلام آمادگی در حوزه های مختلف و ساماندهی تیم های اضطراری باید جدی گرفته شود. ک/2



7330/608

انتهای پیام /*


5038234
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است