استانی 01:24 - 07 آذر 1399

۲۲ میلی‌متر باران در شول‌آباد بارید/ ورود موج دوم بارندگی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران حقی آبی شامگاه پنج شنبه در سخنانی با اشاره به وضعیت آب و هوای لرستان، اظهار داشت: همانطور که انتظار داشتیم و پیش بینی کرده بودیم با ورود امواج اولیه سامانه بارشی به آسمان لرستان، شاهد حضور ابرها و البته بارش‌هایی به شکل پراکنده در اغلب نقاط استان بودیم.

وی، بیان داشت: انتظار داریم این شرایط با شدت و ضعف تا بعد از ظهر جمعه در استان ادامه داشته باشد.

کارشناس هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه در مناطق جنوب شرقی استان شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود، افزود: از جمعه شب با ورود موج دوم سامانه بارشی و قرار گرفتن هسته مرکزی این سامانه بر روی استان، شاهد بارش‌های خیلی خوبی در همه نقاط استان خواهیم بود.

حقی آبی با تاکید بر اینکه در این راستا آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان آب رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست، گفت: با توجه به اینکه دماها برای یک تا دو روز آینده روند کاهشی خواهد یافت، بارش‌ها برای مناطق سردسیر و کوهستانی و به ویژه ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

بنا بر این گزارش، اداره کل هواشناسی لرستان میزان بارندگی ثبت شده در ادارات و ایستگاههای سینوپتیک هواشناسی استان از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح ششم آذر ماه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه شب ششم آذر ماه را به صورت نقطه‌ای اعلام کرد که بر این اساس در خرم آباد ۲.۲ میلی متر باران، بروجرد ۳.۱ میلی متر، الیگودرز ۸ دهم میلی متر، کوهدشت ۱.۲ میلی متر و در پلدختر ۵ میلی متر باران باریده است.

میزان بارش‌ها در دورود ۱۲.۲ میلی متر، الشتر ۱۱.۲ میلی متر، نورآباد ۷.۶ میلی متر، ازنا ۱.۷ میلی متر، رومشکان ۳.۷ میلی متر، چگنی ۶.۳ میلی متر، ایمان آباد ۶.۸ میلی متر، سپیددشت ۱۸.۳ میلی متر و در شول آباد ۲۲.۸ میلی متر بوده است.

متوسط بارش‌های سامانه بارشی اخیر در لرستان ۶.۸ میلی متر اعلام شده است.


10828819
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است