استانی 10:36 - 07 مهر 1399
ایسنا/اردبیل رئیس جهاددانشگاهی اردبیل از راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی «سلولی مولکولی» و «کشاورزی» خبر داد.

راه‌اندازی آزمایشگاه‌های  تحقیقاتی «سلولی مولکولی» و «کشاورزی» در جهاددانشگاهی اردبیل

 مهران اوچی اردبیلی هفتم مهرماه با اعلام این خبر افزود: این آزمایشگاه‌ها برای تسریع انجام طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی استان تجهیز و راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات به پژوهشگران، اساتید و دانشجویان است.

وی انجام PCR، استخراج RNA و DNA، ساخت cDNA، کشت سلولی، استخراج و کشت سلول‌های بنیادی، آنالیزهای ضد سرطانی، الکتروفورز، سنتز نانو ذرات فلزی، طراحی پرایمر و خدمات بیوانفورماتیک شامل آنالیز ساختاری و عملکردی ژن و پروتئین‌ها را از خدمات قابل ارائه در آزمایشگاه تخصصی سلولی مولکولی عنوان کرد.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه PCR یکی از دقیق‌ترین و سریع‌ترین روش‌های تشخیصی است که در بسیاری از پژوهش‌های علمی به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: بررسی بیان ژن‌ها، بررسی میزان اثربخشی و مانیتورینگ داروها، ارزیابی درمان، شناسایی عوامل بیماری‌زا، تشخیص موتاسیون‌ها، تشخیص افتراقی آلل‌ها، سنجش ویروس‌ها، پیش آگهی در مورد سرطان‌ها، ژن درمانی و ارزیابی موفقیت پیوندها از جمله کاربردهای این روش تشخیصی است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: استخراج عصاره گیاهان دارویی، فریز درایر ،کلونجر و کشت بافت از خدمات قابل ارائه در آزمایشگاه کشاورزی است که می‌تواند راه گشا و تسهیل‌گر فعالیت‌های محققان این حوزه می باشد.

انتهای پیام


10737636
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است