فرهنگی‌هنری 21:02 - 06 شهریور 1395
گلدان های قدیمی که با اشعار شاعران ایرانی نقش خاطره بر دل های امیدوار می زنند.

زهرا تاجیک، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نقاشی گستردگی زیادی دارد و یکی از جذاب ترین رشته های هنری در میان هنرهای تجسمی است. دریایی از زیبایی در هنر نقاشی وجود دارد که هر هنرمندی به اندازه درک خود از هنر، از آن لذت می برد.

 

این هنرمند نقاش که نزدیک به دو دهه با آب و رنگ نقش بر روی ظروف می زند، درباره علاقه‌مندی به نقاشی گفت: از کودکی با رنگ و بوم آشنا بودم و این علاقه را مادرم در من ایجاد کرد. با توجه به روحیه هنری که داشتم، این حس را اولین بار مادرم در من تقویت کرد.



رنگ «آرامش» و «امید» در گلدان‌های قدیمی با حسی شاعرانه 



بهترین نقش از خاطره ها را با دور ریختنی ها می زنم


 

وی که آثاری زیبا را از ظروف غیر قابل استفاده خلق می کند، درباره چگونگی طراحی بر روی این ظروف گفت: در ابتدای شروع خلق اثر بر روی ظروف، همیشه نقطه ای را در گوشه ذهنم می‌دیدم و این را به آن تعبیر کردم که باید به یک شیوه جدیدی در طراحی و نقاشی دست یابم. به عبارتی تجربه جدیدی را داشته باشم و چند سالی است که به این تجربه یعنی نقاشی بر روی آنچه که برای دور ریختن است، رسیدم. 



وی با تأکید بر تأثیرگذاری این آثار بر روی مخاطبان گفت: سالهاست که بر روی گلدان های قدیمی و بطری هایی که شاید اکثر افراد آن را دور می اندازند، نقاشی می کنم. این آثار را به نمایش می گذارم و از برق نگاه مخاطب، رضایت را درک می کنم. 



رنگ «آرامش» و «امید» در گلدان‌های قدیمی با حسی شاعرانه



امیدواری راه رسیدن هنرمند به موفقیت بیشتر است


 

تاجیک عدم موفقیت را نبود امید در زندگی به ویژه برای هنرمندان دانشت و گفت: در این سال‌ها با توجه به سختی هایی که پشت سر گذاشتم،  این نکته را با تمام وجود درک کردم که اگر امید در زندگی نباشد، انسان به ورطه نابودی می رود. به عبارت دیگر عامل نرسیدن به اهداف و موفق نشدن به ویژه در هنر، نداشتن امید است. 



اشعار شاعران ایرانی بر روی گلدان های قدیمی تجلی حس شاعرانه 



این هنرمند نقاش که در بسیاری از آثارش ترکیبی از رنگ با اشعار شاعران جلوه‌گر شده، در این باره اظهار داشت: همیشه به دنبال مرور تاریخ هنر و ادبیات غنی ایران عزیز در آثارم بودم و حدود هشت سال پیش در روز بزرگداشت سعدی، شاعر گرانمایه کشورمان تصمیم گرفتم اشعار شاعران را نیز در آثارم بگنجانم. 



رنگ می تواند اثر هنری را والا و با ارزش کند

 

وی در ادامه ضمن اشاره به تاثیر رنگ در تجلی بیشتر یک اثر هنری گفت: هر هنرمندی از لحظه‌ای که طرح ویژه برای طراحی به ذهنش می‌رسد، در اندیشه رنگ برای اثر است. اینکه همیشه چه رنگی می تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، موضوعی انکار ناپذیر است؛ چون رنگ می تواند اثر را به قدری والا و با ارزش کند که به عرش برسد و یا بالعکس. 



رنگ سبز «آرامش» و آبی «امید» است

 

تاجیک به تأثیرگذاری رنگ سبر و آبی در آثاری که خلق کرده اشاره کرد و گفت: بیشتر آثاری که خلق کردم، با ترکیب رنگ های سبز و آبی است؛ چون رنگ سبز حس آرامش نهفته ای را به من القا می کند و اثری با این رنگ را با حوصله و صبر بیشتری خلق می کنم. از طرفی رنگ آبی هم از این قاعده مستثنی نیست؛ از ابتدای شروع کار هنری، آبی امید را در دلم زنده نگه داشته است.  







انتهای پیام/








8123891
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، تا ۱۵ اردیبهشت ماه، آماده دریافت آثار شبکه‌ها و صدای مراکز با موضوع «عملیات تنبیهی وعده صادق» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» جشنواره بین‌المللی فیلم کورتی دا سوگنی کشور ایتالیا را دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهران، شیراز، مشهد و کرج پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ بودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان صدا و سیما ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون وضعیت نظارت ساترا بر محتوا و فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نویسندگان وابسته به انجمن قلم آمریکا (PEN) که از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی و حماس بار‌ها این سازمان را برای کم اهمیت جلوه دادن جنایاتی که علیه نویسندگان و روزنامه نگاران انجام داده است، محکوم کرده بودند؛ در نهایت از حضور در این رویداد ان...
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دو قطعه از آثار عکاسی دانش آموز ایرانی، مورد پذیرش گروه داوری چهارمین دوره مسابقه و نمایشگاه بین المللی عکس ۲۰۲۴ Youth Photo Contest Noframes در کشور روسیه قرار گرفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با انتشار غزلی از رهبر انقلاب، برخی از هنرمندان و شاعران کشور به استقبال از این اثر رفتند و تازه‌ترین آثار خود را منتشر کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است