سیاسی 11:34 - 10 شهریور 1393
عضو کمیسیون امنیت‌ملی مطرح کرد
یک عضو کمیسیون امینیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آتش‌بس اخیر اسرائیل و فلسطین گفت: تنها عاملی که می‌تواند باعث تداوم آتش‌بس شود فشار افکارعمومی مردم اسرائیل است.

فشار افکار عمومی اسرائیل، تأثیرگذارترین عامل تداوم آتش‌بس

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در این ‌که صهیونیست‌ها قابل اطمینان نیستند و کرارا آتش‌بس را نقض کرده‌اند شکی نیست و تجربه ثابت کرده چندان نمی‌توان به صهیونیست‌ها اعتماد کرد.

او ادامه داد: از سوی دیگر فشار مردم اسرائیل و افکار عمومی آنها می‌تواند تأثیرگذار باشد که آتش‌بس به صورت جدی اجرا شود چرا که مردم اسرائیل نیز با توجه به موشک‌هایی که از سوی غزه پرتاب می‌شد چندان در امنیت نبودند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: تنها عاملی که می‌تواند باعث پابرجا ماندن آتش‌بس شود همین فشار افکار عمومی مردم اسرائیل است ولی به یقین می‌دانیم که هرقدر رژیم صهیونیستی جنگ را ادامه دهد به ضررش است.

حسینی با تأکید بر این‌که اسرائیل به افکار عمومی جهان و فشار رسانه‌ای علیه جنگ توجهی نخواهد کرد، گفت: آنها نه به این مسائل و نه به قوانین بین‌المللی پایبند نیستند و فقط منافع خود را در نظر می‌گیرند مگر این که از داخل اسرائیل مردم فشار بیاورند، اگر این اتفاق نیفتد خود اسرائیل ضرر خواهد کرد چون خیلی‌ها فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد و این مسأله کیان رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد.

او در مورد نقش جناح‌های تندرو اسرائیل در شکل‌گیری جنگ با فلسطین، عنوان کرد: موقعی که افکار عمومی بخواهد حرکتی را انجام دهد تندروها دیگر نمی توانند کاری کنند، تا به حال کار تندروها بود اما الان که افکار عمومی و عامه مردم وارد شده‌اند و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که نارضایتی عمومی ایجاد می‌شود، اوضاع به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد چون این‌ها نمی‌خواهند نارضایتی عمومی ایجاد شود.

حسینی افزود: نارضایتی عمومی همانا و خروج مردم از اسرائیل همانا؛ چون آنها نیامده‌اند که کشته شوند، آنها آمده‌اند تا در ناز و نعمت و بهره‌برداری زندگی کنند، بنابراین اگر کوچک‌ترین احساس خطری کنند سعی می‌کنند از صحنه فرار کنند، اگر اجازه بدهند و از همین امروز رها کنند مطمئن باشید که تا یک هفته از تمام اسرائیل خارج می‌شوند به جز همان تندروها.

انتهای پیام


4617002
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در پرونده آمیا را محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس‌جمهور با بیان مطالبه استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت این پیشنهاد‌ را موجه و قابل پیگیری دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفارت ایران در پاریس اعلام کرد که ایران از شکایت خود از فرد حمله کننده به بخش کنسولی چشم پوشیده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون‌ اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه طبیعت‌گردی و تشکیل کارگروه ملی در این خصوص را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاجی‌دلیگانی گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش اختصاص یابد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: در آخرین جلسه کمیسیون اصل نود مقرر شد دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ظرف یک ماه نسبت به ارائه برنامه جامع توسعه نان کامل اقدام کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: در آخرین جلسه کمیسیون اصل نود مقرر شد دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ظرف یک ماه نسبت به ارائه برنامه جامع توسعه نان کامل اقدام کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جریان جدیدترین دستاورد‌های فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است