سیاسی 10:00 - 07 اسفند 1395
مروری بر روزنامه های شنبه هفتم اسفندماه،
روزنامه های امروز سه نشست انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان را در کانون توجه قرار داده اند و آن را سرآغاز مبارزات انتخاباتی تعبیر کرده اند.این در حالی است که موضوع گرد و خاک در خوزستان و حضور رئیس جمهور در این شهر با انتقاداتی روبرو گشته است.

روزنامه های امروز سه نشست انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان را در کانون توجه قرار داده اند و آن را سرآغاز مبارزات انتخاباتی تعبیر کرده اند.این در حالی است که موضوع گرد و خاک در خوزستان و حضور رئیس جمهور در این شهر با انتقاداتی روبرو گشته است.

به گزارش«تابناک»، روزنامه های امروز موضوع نشست های انتخاباتی را در کانون توجه قرار داده اند.

 
 

روزنامه وطن امروز در گزارشی با عنوان«گام اول» با اشاره به اینکه با حضور3 هزار نفر از سراسر کشور اولین نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با انتخاب اعضای شورای مرکزی برگزار شد نوشت:« این‌بار نه در قلب یا شمال تهران که در جنوبی‌ترین نقطه شهر و نزدیک‌ترین فاصله به مرقد پیشوایی که تنها اعتمادش بر مردم بود، برای نخستین‌بار در تاریخ انقلاب اسلامی، نزدیک به 3 هزار چهره مردمی از سراسر کشور در قالب 27 قشر مردمی دور هم جمع شدند تا در «شهر آفتاب» بی‌سابقه‌ترین اقدام تشکیلاتی با محوریت و مدیریت مردم را رقم بزنند. به گزارش «وطن‌امروز»، اعضای مجمع ملی نیروهای انقلاب اسلامی روز پنجشنبه «بزرگ‌ترین پارلمان مردمی در کشور» را به ویژه‌ترین شکل ممکن برگزار کردند تا نشان دهند می‌خواهند فصل نوینی از سیاست‌ورزی را که سال‌ها به محاق رفته بود احیا و بار دیگر «بهمن 57» را بازتولید کنند. در این مراسم نخستین موضوعی که توجه را به خود جلب کرد، نظم بی‌نظیر و همچنین همراهی مثال‌زدنی بین اعضای مجمع ملی نیروهای انقلاب اسلامی بود. این برای نخستین‌بار بود که همایشی با این ضریب اهمیت که در تلاش است به کاندیدای واحد جبهه انقلاب برسد، به دست مردم سپرده شد. نظم ویژه این مراسم و تداوم آن، بار دیگر نشان داد هرجا به مردم اعتماد شود و مسؤولیتی به آنان سپرده شود، آن کار و برنامه به بهترین شکل ممکن انجام خواهد گرفت. بر اساس این گزارش، نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز پنجشنبه با حضور 3 هزار نفر از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و با حضور بسیاری از چهره‌های جبهه انقلاب اسلامی برگزار شد. علاوه بر هیات موسس، آیت‌الله موحدی‌کرمانی، غلامعلی حدادعادل، محسن رضایی، حجت‌الاسلام تقوی، محمدنبی حبیبی، محمدرضا باهنر، اسدالله بادامچیان، محسن رضایی، محمدحسن طریقت‌منفرد، مجتبی رحماندوست، منصور کبکانیان و عبدالحسین روح‌الامینی و بسیاری از چهره‌های سیاسی، دبیران کل احزاب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ادوار و برخی چهره‌های فرهنگی و سیاسی از شرکت‌کنندگان این مراسم بودند. »

 

با این حال روزنامه قانون در گزارشی با عنوان«دیدار دکتر و سرهنگ» مدعی دیدار احمدی نژاد با قالیباف در مشهد شده است. این روزنامه در بخشی از این گزارش می نویسد:« در همایش نیروهای مردمی انقلاب،همه آمده‌بودند ولی از قالیباف خبری نبود. آری او نبود، زیرا برای دیدار با احمدی‌نژاد که چند روزی است در مشهد به سر می‌برد، به دیارکودکی خود رفته بود.قالیباف به محل اقامت احمدی‌نژاد در هتل پنج ستاره‌و بین‌المللی کوثرناب که از گران‌ترین هتل‌های مشهد است، رفته و آنجا دیداری چندساعته با یکدیگر داشتند. بنا به گفته برخی، تلفن‌های هتل نیز برای مدتی از دسترس خارج می‌شوند ولی از محتویات دیدار،خبری به بیرون درز نمی‌کند.»

گرد و خاک در خوزستان

روزنامه ایران امروز گزارش اصلی خود را به سفر رئیس جمهور به خوزستان اختصاص داده است. این روزنامه در این گزارش با عنوان«قول هایمان به مردم خوزستان را عملی خواهیم کرد» نوشت:« در ادامه پیگیری مسئولان اجرایی برای رفع چالش گرد و غبار خوزستان، که در چند روز گذشته منجر به قطع آب و برق این استان نیز شده بود، صبح روز پنجشنبه «حسن روحانی» و جمعی از وزیران و معاونان او به خوزستان سفر کردند تا از نزدیک بر روند بهبود اوضاع نظارت کنند. رئیس جمهوری با بیان اینکه«به آنچه به مردم خوزستان قول داده‌ایم عمل خواهیم کرد» اعلام کرد: دیگر آب اهواز و دیگر شهرهای خوزستان براثر رخدادی که در روزهای گذشته شاهد بودیم قطع نخواهد شد و برنامه‌هایی جدی برای جلوگیری از قطع برق در دست انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر پنجشنبه در نشست کارگروه ملی مبارزه با ریزگردها و شورای اداری استان خوزستان، با اشاره به اینکه هیچ‌کس نباید بذر یأس و هراس در دل جامعه بپاشد، اظهارداشت: وقتی مردم دچار مشکل می‌شوند، به جای مچ‌گیری باید دست یکدیگر را بگیریم.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به اینکه در دوران 8 سال دفاع مقدس، سرزمین‌های مناطق مرزی غرب کشور در اشغال دشمن بود، گفت: در آن دوران همه ملت اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و عشایر در کنار هم در جنگ با دشمن حضور داشتند و مردم در آن دوران همدل شده و در یک صف قرار گرفتند و با اطاعت از فرمان ولایت و استفاده حداکثری از امکانات موجود، توانستیم علیه دشمنان به پیروزی برسیم و اینکه همه قدرت‌ها از دشمن ما حمایت کرده و پشتیبان آن بودند، هیچ اهمیتی نداشت. دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ملت ایران با وحدت، اتحاد، همدلی و یکپارچگی توانست از منافع ملی خود دفاع کند.»

 

اما روزنامه کیهان با عنوان«مشکلات مردم خوزستان عذاب الهی یا ناکارآمدی دولت‌؟! » با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور مسائل خوزستان را به عذاب الهی نسبت داد نوشت:« رئیس‌جمهور در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری که روز پنجشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد مشکلات خوزستان را به عذاب الهی نسبت داده و گفت‌: در برخی روایات آمده اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد، عذاب الهی نازل می‌شود و برخی عذاب‌ها نیز همین است که ما می‌بینیم. اظهارات روحانی درباره مرتبط دانستن مشکلات و بحران موجود در خوزستان به عذاب الهی در حالی است که رئیس‌جمهور از تهران به خوزستان رفته بود تا به بحران رسیدگی کرده و از نزدیک در جریان امور قرار گیرد.

سوال اینجا است که اگر مشکلات موجود عذاب الهی و ناشی از ترک امر به معروف و نهی از منکر است، می‌شد این حرف را از تهران نیز خطاب به مردم گفت!

نکته دیگر آن که روحانی و مسئولین دولت یازدهم تاکنون دولت‌های سابق را در ناکامی‌ها و ناکارآمدی‌ها مقصر می‌دانستند و هر چه که می‌شد پای دولت قبل در میان بود. اظهارات جدید روحانی نشان می‌دهد که گویی این بار عذاب الهی جایگزین دولت سابق شده و استدلال‌های موازی برای توجیه ناکارآمدی‌ها پیدا شده است!

مسئله دیگر آن که اگر عذاب الهی نیز در میان باشد بر اساس استنادی که رئیس‌جمهور به روایات و احادیث می‌کند این عذاب به رفتار و مردم شریف خوزستان بر می‌گردد یا عملکرد و ناکارآمدی دولتمردان؟! مردم خوزستان چه باید می‌کردند که انجام نداده‌اند‌؟ کدامین معروف را ترک و کدامین منکر را مرتکب شده‌اند؟ پاسخ مشخص است‌؛ مردم خوزستان در طول تاریخ این مرز و بوم شهدای بسیاری را در حراست از اسلام و خاک این سرزمین تقدیم کرده‌اند و اگر عذابی نیز باشد ناشی از ناکارآمدی و خبط و خطای مسئولین است نه مردم. »

 

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان« زندگی با «بوی نفت» » درباره محرومیت برخی شهرهای جنوبی نوشت:« داستان نفت را باید از زبان اروند شنید؛ اروندی که شاهد تاریخ است. فرزند کارون و دجله و فرات. رودی که هنوز غمگین و سنگین جاری است. هنوز می‌گذرد از کنار دیوار بتنی که در روزهای جنگ جلوی تلمبه‌خانه و تاسیسات دیگر پالایشگاه که در ساحل اروند بودند کشیده شد و حالا زخم تیرهای به جا مانده بر تن این دیوار و بناهای اطراف اروند، شاهدی هستند بر قدرت طلبی‌هایی که باز هم یک سویش به چاه‌های نفت وصل بود. همسایگی نفت همیشه هزینه بسیاری داشت. تا جایی که گاهی این هزینه معادل جان بهترین جوانان شهر شد. شاید هم قاسم راست می‌گفت: «کاش نفت نداشتیم، کاش این چاه مسجد سلیمون هیچ‌وقت نمی‌جوشید، شاید می‌شد رو پا خودمون وایستیم. شاید اوضاع‌مون بهتر بود.»»

 

روزنامه جوان نیز در گزارشی با عنوان« قالیباف را شهردار اهواز کنید تا توجه دولت به حوادث خوزستان جلب شود! » نوشت:« تجربه نشان داده تا نباشد چیزکی دولت نکند چیزها! یعنی دولتمردان (ایضاً دولتزنان) محترم باید یک انگیزه‌ای داشته باشند تا توانایی‌های خودشان را بروز دهند. الان با توجه به ظرفیتی که در مسئولان می‌بینیم1 اگر اراده کنند نه تنها معضل ریزگرد را حل می‌کنند، بلکه گنده‌تر از آن را هم ریز می‌بینند2 و نه تنها سیلاب را جمع می‌کنند بلکه کاری می‌کنند یک لیوان آب هم از دست کسی سُر نخورد! و نه تنها برف و بهمن را می‌روبند بلکه کاری می‌کنند که دیگر یخچال‌ها هم برفک نزند!

اما افسوس که انگیزه لازم را ندارند. همین است که نشسته‌اند و دست روی دست گذاشته‌اند تا خاک‌ها خودشان بخوابند و سیلاب خودش برود توی زمین و برف خودش آب شود.3

دریغ از یک پست اینستاگرامی! نه هشتگی نه ترند جهانی شدنی!4

اگر قالیباف شهردار اهواز و بقیه شهرها بود، همان روز اول تمام وزرا و رؤسا صف می‌بستند تا با خدم و حشم به آنجا بروند و عکس یادگاری بیندازند! حتی ممکن بود خودشان هم آستین بالا بزنند و سرِ شلنگ را دستشان بگیرند.5

در هر حال نظر کارشناسانه ما این است که این مسئله دست خود خلبان قالیباف را می‌بوسد! باید ایشان بروند آنجا تا کار و کاروان راه بیفتد!»


8852744
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است