استانی 09:14 - 10 آبان 1393
در گفت‌و‌گو با فارس مطرح شد
مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه کرمانشاه گفت: این موسسه یک سازمان غیردولتی است که برای کمک به محرومان و رنج‌دیدگان بیمار و ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به نیازمندان و بیماران فعالیت می‌کند.

تشریح فعالیت‌ها و خدمات موسسه امدادگران عاشورا در کرمانشاه

سید جلیل ابراهیمی‌منش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: موسسه امدادگران عاشورا از سال 85 در کرمانشاه کار خود را آغاز کرد.

ابراهیمی‌منش با اشاره به انجام اقدامات ابتدایی برای مهیا کردن شرایط لازم و شروع کار این موسسه خیریه، ادامه داد: در ابتدا کار خود را به‌صورت هیئت مدیره‌ای انجام دادیم و از امسال هیئت امنا تشکیل داده‌ایم.

وی استان کرمانشاه را چهارمین استانی عنوان کرد که یک شعبه از این موسسه در آن دایر شد و بیان داشت: تعدادی از مسئولان ارشد استان و پزشکان برجسته شهر در هیئت امنای این موسسه عضویت دارند.

به گفته مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه کرمانشاه، افراد در این موسسه خیریه به‌صورت داوطلبانه و بدون دریافت حقوق کار می‌کنند.

وی این موسسه را یک سازمان غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی بیان کرد که برای کمک به محرومان و رنج‌دیدگان بیمار و ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به نیازمندان و بیماران فعالیت می‌کند و افزود: این موسسه با رویکرد ایجاد، انسجام و جلب مشارکت در بین جامعه پزشکی قدم برمی‌دارد و هزینه‌های آن از طریق کمک‌های افراد خیر تامین می‌شود.

ابراهیمی‌منش از تشکیل شورای هماهنگی بیماران خاص در استان کرمانشاه برای جمع‌آوری اطلاعات بیماران خبر داد و گفت: خدمات ما شامل خدمات پزشکی، دارویی و درمانی است و کمک‌های نقدی در برنامه ما گنجانده نشده است.

وی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و پزشکان مرتبط با موسسه خیریه امدادگران عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: بیماران را از طریق نامه کتبی به این مراکز و پزشکان برای درمان معرفی می‌کنیم.

ابراهیمی‌منش معرفی افراد نیازمند و دارای بیماری به افراد خیر برای دریافت کمک‌های مالی را یکی دیگر از اقدامات این موسسه عنوان کرد و گفت: 6 هزار خدمت تا سال 92 در حوزه پزشکی، پیراپزشکی، کلینیکی و پاراکلینیکی ارائه کرده‌ایم.

این مسئول از ارائه 500 خدمت در 6 ماهه نخست سال‌جاری به افراد و خانواده‌های نیازمند بیماران خبر داد و یادآور شد: اقدامات جدیدی برای معرفی بیشتر این موسسه به همشهریان و افراد خیر در دست اقدام قرار دارد.

شناسایی بیماران نیازمند از طریق رابطان موسسه در بیمارستان‌ها و شهرستان‌های استان کرمانشاه از دیگر اقداماتی بود که مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه کرمانشاه بدان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بخش مددکاری موسسه کار شناسایی بیماران را انجام می‌دهد، متذکر شد: افراد به‌صورت حضوری نیز به ما مراجعه می‌کنند و همین موضوع در معرفی موسسه و خدمات‌دهی آن به افراد بیمار نیازمند دیگر نیز موثر است.

این مسئول هدف از تشکیل این موسسه را بسط فرهنگ اسلام ناب و توجه به کرامات انسانی جامعه، تلاش در راستای تحقق توصیه ائمه (ع) و پیشوایان دینی در راستای رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان جامعه به‌منظور گسترش عدالت اجتماعی، گسترش فرهنگ انفاق در جامعه، ایجاد زمینه مناسب به‌منظور ارائه خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، مشاوره‌ای و توان‌بخشی مطلوب به محرومان با بهره‌گیری از استعدادهای موجود در جامعه، ترغیب جامعه پزشکی و موسسات بهداشتی و درمانی به امر نیکوکاری در راستای وظایف اسلامی و انسانی، کمک به زدودن فقر و بیماری از چهره جامعه، جلوگیری از به‌خطر افتادن کیان خانواده و کمک به دولت بیان کرد.

وی آدرس موسسه را کرمانشاه، انتهای بلوار زن، جنب بسیج سازندگی، کوی ولی‌عصر (عج)، سمت راست، درب اول عنوان کرد و گفت: تلفکس این موسسه 08338395894 و تارنمای اینترنتی آن http://emdadashora-ksh.blogfa.com است.

این مسئول گفت: شماره حساب 28414312190881 بانک انصار و 0107452731008 بانک ملی برای دریافت کمک‌های نقدی مردم خیر و نیک‌اندیش در راستای کمک به بیماران نیازمند در نظر گرفته شده است و شماره کارت عابر بانک مجازی 6037991199540026 نیز به‌همین منظور وجود دارد.


5086457
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است