استانی 12:50 - 17 تیر 1399
یک مسئول در اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان:
ایسنا/زنجان رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: شهریه مدارس غیردولتی در سال‌تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد.

شهریه مدارس غیردولتی در سال‌تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد

علی بیات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگوی تعیین شهریه که از طرف وزارت آموزش و پرورش تدوین شده، انجام می‌شود. تعیین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شرایط، امکانات و وضعیت هر مدرسه و متناسب با شاخص‌های آن آموزشگاه انجام می‌شود.

وی افزود: مقطع تحصیلی، سطح فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، برنامه‌های مدارس طی سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات، ساعت آموزشی، تعداد کلاس، تعداد دانش‌آموز، ظرفیت نوسازی، میانگین حقوق و اجاره‌بها از جمله ملاک‌های الگوی تعیین شهریه است.

ای مسئول ادامه داد: تعداد عوامل اجرایی، ماه‌های پرداخت حقوق به معلمان و کارکنان، بیمه کارکنان، تعداد نیروهای آزاد و سایر هزینه‌ها و شاخص‌های آموزش و پرورش در فرم مشخصی تعیین شده و این شاخص‌ها الگوی تعیین شهریه هر مدرسه را تشکیل می‌دهد. شهریه متناسب با ساعات ارائه شده در قالب فعالیت‌های مدارس ارائه می‌شود و ساعات فوق برنامه آموزشی و پرورشی یکی از شاخص‌هایی است که از سوی موسسان مدارس ارائه و اعلام می‌شود و در تعیین شهریه دخیل است.

بیات با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزشی و سطح آموزشی و پرورشی مدارس به‌عنوان یکی از شاخص‌های تأثیرگذار در تعیین شهریه است، گفت: شورای تعیین نرخ شهریه منطقه با توجه به عملکرد مدرسه شاخص‌های کیفیت‌بخشی مدرسه را که در الگو پیش‌بینی شده بررسی و تکمیل می‌کند تا متناسب با امتیاز عملکرد مدارس غیردولتی شهریه تعیین شود و مدیران مدارس می‌بایست، شهریه ابلاغی را در محل ثبت‌نام و در معرض دید عموم الصاق کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: مدیران مدارس می‌بایست، شهریه ابلاغی را به صورت پوستر یا بنر تدوین و در محل ثبت‌نام و در معرض دید عموم الصاق کنند و هنگام ثبت‌نام نسبت به انعقاد قرارداد شهریه بین ولی دانش‌آموز و واحد آموزشی در سامانه شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش‌آموز تحویل دهند؛ در شرایط کنونی خانواده‌ها باید صرفا شهریه ثابت را پرداخت کنند؛ اولیا دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به سامانه https://mosharekatha.ir/ شهریه مدارس مورد نظر خود را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز در ۱۲۰ مدرسه غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: تعیین و دریافت هزینه خدماتی از قبیل تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل و ایاب و ذهاب از اولیای دانش‌آموزان و ... با تایید انجمن اولیا مربیان مدرسه و کسب موافقت اداره آموزش و پرورش منطقه در زمان مقرر و پس از شروع سال تحصیلی امکان‌پذیر است، ضمن آن که استفاده از خدمات کاملا اختیاری است.

انتهای پیام


10607324
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است