استانی 10:49 - 27 اردیبهشت 1397

توقیف موتورسیکلت کمکی به حل مشکل ترافیکی شهر نمی‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی صادقی در جلسه شورای ترافیک که شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک استان قم که در تالار امام جواد استانداری برگزار شد اظهار کرد: موضوع موتورسیکلت یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که نمی‌توانیم انکار کنیم. اگر به سمت حذف برویم نگاه اشتباهی است.

وی با اشاره به شکست‌خورده بودن سیاست‌های گذشته درباره موتورسیکلت‌ها، افزود: تمام فعل و انفعالاتی که در راستای مدیریت و کاهش بوده تا کنون جواب نداده است.

استاندار قم با تأکید بر اینکه این موضوع نیاز به کار مطالعاتی دقیق دارد، اظهار داشت: همه این اشکالاتی که گفته شده درست است اما باید دید کدام نسخه می‌تواند این معضل را حل کند.

وی افزود: اخیراً شرکت‌های دانش بنیان کارهایی را درباره معضلات اجتماعی انجام می‌دهند که اسمش را رویدادسازی می‌گذارند و به نظر می‌رسد مشکلاتی از قبیل موتورسیکلت‌ها را باید با رویدادسازی حل کرد.

موتورسیکلت‌ها از جمله مشکلات جدی شهر قم هستند

صادقی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها از جمله مشکلات جدی شهر قم هستند، اظهار کرد: علت این است که فرهنگ این موضوع وجود ندارد. وسیله‌ای که ایمنی ندارد و آلایندگی دارد.

وی گفت: برای ساماندهی این وضعیت یک شرکت مشاور باید وارد کار شده و طرحی را مدون کند تا بدانیم هر بخشی باید چه کاری در این زمینه انجام دهد.

استاندار قم با اشاره به وجود ۱۶ هزار موتورسیکلت بدون صاحب در پارکینگ‌های نیروی انتظامی، اظهار داشت: ضبط موتور و بردن به پارکینگ هیچ کمکی به حل مشکل نمی‌کند تنها یک پارکینگ‌دار را منتفع کردیم و یک معضل اضافه کردیم.

وی ادامه داد: ما باید طرحی داشته باشیم که هم ایجابی و هم سلبی باشد که از طریق کار کارشناسی این موضوع را ساماندهی کند.

صادقی با اشاره به اینکه برای حل یک مشکل نمی‌توانیم صورت مسئله را پاک کنیم، گفت: وضعیت ما از نظر موتورسیکلت در حال حاضر بحرانی است و مجبور به اصلاح وضعیت موجود هستیم.


9781409
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است