اجتماعی 11:53 - 23 مرداد 1399

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی به بخش دختران رسید

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر که از امروز مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش دختران دانش آموز کلید خورده است، گفت: نکته‌ای که بسیار برای ما اهمیت دارد این است که حوزه فعالیت های قرآن عترت و نماز برای آموزش و پرورش یک باور اصلی است و شخص وزیر اهتمام بسیاری در این خصوص دارند و وقتی از محل برگزاری مسابقات بازدید کردند و نکات ارزشمندی را مطرح کردند و توصیه های پدرانه ای داشتند.

وی ادامه داد: برای آموزش و پرورش در این شرایط کرونا برگزاری مسابقات قرآنی به صورت حضوری میسر نبود اما برایمان مهم بود این فعالیت متوقف نشود و برای همین از طریق شبکه شاد این اتفاق مبارک رخ داد و جا دارد از همه دانش آموزان و دست اندرکاران و داوران که همگی داوران بین المللی هستند، تشکر کنم. بیش از ۷ و نیم میلیون دانش آموز در این مسابقات شرکت کردند و از اولیای دانش آموزان هم باید تشکر کرد که همراه فرزندانشان بودند و از برگزار کنندگان مسابقات در شهرستان های استان تهران و خراسان رضوی نیز باید ویژه تشکر کرد. آنها بیداری ها کشیدند تا بتوانند خادمین خوبی برای دانش آموزان قرآنی باشند.

مسیب زاده ادامه داد: بعضی از این دوره ها برای دانش آموزان تکرار شدنی نیست. دانش آموزی که در پایه هفتم تحصیل می کند دیگر این دوره را تجربه نمی کند و ما نمی خواستیم او این سال را از دست بدهد و همه هم و غم ما این بود که بگوییم شاید کرونا می تواند ما را در خانه بنشاند اما نمی تواند ما را از ارزش های والای دینی امان دور کند.

مدیرکل قرآن عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین از فعالیت های پژوهشی این بخش خبر داد و گفت: ما در بخش های مختلف جشنواره علوی را برگزار می کنیم که دلنوشته ها و سروده ها و… را شامل می شود که در خصوص امام علی (ع) دانش آموزان ارسال می کنند و همچنین موضوع انشا نماز را داریم که آثار برگزیده در این حوزه را چاپ می کنیم.

وی در پایان گفت: قریب به اتفاق داوران و شرکت کنندگان می گویند که امسال اتفاقی بسیار ارزشمند رخ داد. البته ما معتقدیم تربیت در فضای حقیقی و چهره به چهره صورت می گیرد و دنبال کارهای غیرحضوری نیستیم ولی الان این انتخاب ما نبود و اجباری بود که در آن قرار گرفتیم و باید تغییر روش می دادیم تا به بهترین نحو این مسابقات را اجرایی کنیم و امروز که برگزاری مسابقات در بخش دختران دانش آموز رسیدیم به نظرم کمترین مشکلات را داریم.


10665411
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است