سیاسی 20:34 - 30 اردیبهشت 1401
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولتمردان در جریان سفرهای استانی به شهرستان‌های مختلف سفر می‌کنند و می‌توانند تصمیمات واقعی برای گره گشایی از مشکلات اتخاذ کنند.

دولتمردان در سفرهای استانی می‌توانند تصمیمات واقعی برای گره‌گشایی از مشکلات اتخاذ کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور امروز همزمان با بیست و یکمین سفر استانی رئیس جمهور و اعضای  دولت به استان آذربایجان غربی، به شهرستان خوی سفر کرد.

حسینی در بدو ورود به خوی مورد استقبال مسئولین و مقامات محلی قرار گرفت.

 

 

بررسی نیازها و ظرفیت های این شهرستان، بازدید و بررسی وضعیت پروژه‌های نیمه تمام از جمله بیمارستان آیت‌الله خویی و دانشکده پزشکی،  بازدید از پروژه های آبرسانی کشاورزی، صنعتی و آب شرب شهرستان،  دیدار با اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا، بازدید از ظرفیت های فرهنگی و گردشگری مانند مقبره شمس تبریزی و جلسه شورای اداری از جمله مهمترین برنامه های  سفر دکتر حسینی به خوی بود.

حسینی در این سفر از طرح ها و پروژه های عمرانی، کشاورزی و خدماتی نیمه فعال این شهرستان از جمله کارخانه آجر سفال و طرح های  عمرانی نیمه تمام وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو از جمله پایاب سد آغچای و خطوط انتقال و پمپاژ آن و نیز طرح آبیاری تحت فشار، بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کرد.

سخنرانی در پیش خطبه های نماز جمعه خوی؛ حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان و دیدار و گفتگو با مردم، خانواده شهیدان و نخبگان و برگزیدگان از برنامه های سفر حسینی بود‌.

* مدیران در جریان سفرهای استانی می‌توانند تصمیمات واقعی برای گره گشایی از مشکلات اتخاذ کنند

  حسینی  همچین با حضور در جلسه شورای اداری خوی، این شهرستان را از مراکز علم و فقاهت و زادگاه علما، مشاهیر و شخصیت های برجسته ادبی، علمی و انقلابی دانست و گفت: خوی از ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی و فرهنگی زیادی برخوردار است که با تلاش و مشارکت مردم و حمایت های دولت می تواند به پیشرفت و شکوفایی برسد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ویژگی ها و آثار سفر های استانی گفت: مدیران در جریان سفر به استانها و شهرستانهای مختلف از نزدیک با مشکلات و راهکارهای حل و فصل آن آشنا می شوند و می توانند تصمیمات واقعی برای گره گشایی از مشکلات اتخاذ کنند.

 

حسینی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر پیگیری و تحقق همه وعده های سفرهای استانی اظهار داشت: بلافاصله پس از سفرهای استانی، معاون اجرایی رئیس جمهور روند اجرای وعده های سفرها را به طور مستمر پیگیری می کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت مردمی با حمایت و مشارکت مردم در مسیر عبور از شرایط سخت قرار دارد اظهار داشت: برای عبور از مشکلات همه باید دست به دست هم بدهیم و با عزم و اراده جدی در مسیر پیشرفت و آبادانی گام برداریم، بی تردید اگر تلاش و مجاهدت کنیم نصرت الهی را هم شاهد خواهیم بود. امروز همه ارکان دولت با ایمان و باور به وعده الهی با جدیت در حال خدمت و کار و تلاش هستند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور آغاز اقدام دولت در مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، تلاش برای مهار بیماری کرونا و بهبود قابل توجه وضعیت سلامت جامعه نسبت به گذشته، آزادسازی سواحل و انجام سفرهای استانی را نشان دهنده اهتمام ویژه دولت برای رفع مشکلات کشور و مردم دانست و گفت: دولت در همه امور کشور بر اساس عدالت محوری فعالیت می کند تا با تلاش و مجاهدت شبانه روزی، اعتماد مردم احیا و تقویت شود.

حسینی توجه کامل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در پیگیری مشکلات کشور  و مردم را راهگشا و ضروری دانست و گفت:

همواره هرکجا از نگاه بلند امام راحل و رهبری عزیز کوتاهی و تعلل شده، دچار آسیب شدیم و هر جا که به آن توجه شده شاهد پیشرفت و شکوفایی هستیم.

معاون رییس جمهور گفت: تبدیل شدن به نظام الگو و الهام بخش برای جهان اسلام نیازمند برخورداری از طرح و برنامه جامع است و دولت مردمی سند تحول را تدوین و در معرض نقد همه صاحب نظران و مردم قرار داده تا تصحیح و تکمیل شود این در حالی است که وقتی در دوره قبل مجلس شورای اسلامی نسبت به نحوه تدوین برنامه ششم از دولت ایراد گرفت، دولت وقت حاضر نشد آن را اصلاح کند و ناگزیر مجلس با اجازه از  مقام معظم انقلاب ناچار به تدوین برنامه شد.

 

 

معاون رئیس‌جمهور افزود: سند تحول  ۳۷ موضوع مهم و کلیدی را مورد توجه قرار داده و با اجرای آن می توان تحول بزرگی را در بخش های گوناگون شاهد بود ضمن اینکه دولت براساس  برنامه کوتاه مدت،میان مدت و دراز مدت برای رفع مشکلات گام بر می دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به همگرایی دولت و مجلس اظهار داشت:  امروز هر دو قوه در تعامل و همکاری خوبی با یکدیگر قرار دارند و اخیراً بلافاصله پس از آنکه مجلس طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده را تصویب کرد دولت نیز آن را در دستور کار قرار داده و برای آن اعتبارات لازم را اختصاص داد.

حسینی در ادامه با اشاره به بازدید از طرح ها و پروژه های عمرانی، کشاورزی، فرهنگی و خدماتی نیمه فعال شهرستان خوی اظهار داشت: مشکلات شهرستان در حوزه آب، تکمیل بیمارستان آیت الله خویی، تکمیل زیرساخت ها و پروژه های راهسازی، اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل مجموعه آرامگاه شمس تبریزی و تقویت بخش گردشگری شهرستان خوی را در جلسه شورای اداری استان به ریاست رئیس جمهور و نیز به وزرا و مسئولین مربوطه ارائه کرده و با جدیت روند رسیدگی به آن را پیگیری خواهد کرد.

در این جلسه امام جمعه شهرستان، فرماندار، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نخبگان و صاحب نظران دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در خصوص نیازها و بهبود شرایط شهرستان خوی ارائه کردند.

* تصمیمات دولت در اصلاح رویه های اشتباه گذشته، توطئه های دشمنان را خنثی کرد

سید محمد حسینی در ادامه ظهر امروز در طی سخنانی در پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی با اشاره به وجود عالمان، شعرا، مفاخر و مشاهیر بزرگ دینی، علمی و فرهنگی در  خوی گفت: بزرگترین سرمایه مردم یک منطقه که می‌تواند رشد و شکوفایی پایداری را به همراه داشته باشد فراتر از ذخایر معدنی، صنعتی و کشاورزی، برخورداری از استعدادها و سرمایه های انسانی نخبه و اندیشمند است و شهرستان خوی، ظرفیت های و مفاخر زیادی در این زمینه دارد که از آن جمله در حوزه دین و مرجعیت می توان به آیت الله خویی و در حوزه ادب و عرفان به شمس تبریزی اشاره کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز ضرورت دارد آثار و اندیشه های بزرگان دینی و فرهنگی و ادبی به نسل جوان این دیار  و همه علاقه مندان در سراسر ایران و کشورهای منطقه و جهان اسلام معرفی شود. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به ضرورت های انجام سفرهای استانی اظهار داشت: سفرهای استانی برای این است که  روحیه جدیدی در میان مردم و مسئولان جاری شده و خون تازه ای در رگهای دستگاه‌های اداری کشور جریان یابد. در سفرهای استانی، مسئولین از نزدیک و بدون واسطه با مشکلات و کمبود های مناطق مختلف آشنا شده و در گفت وگوی حضوری با مردم می توانند تصمیمات راهگشایی را برای برطرف کردن مشکلات اتخاذ کنند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت به رغم همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی که به ارث برده است مصمم است با انضباط مالی، بدون کسری بودجه و چاپ اسکناس بی پشتوانه، طرح ها و پروژه های نیمه تمام که در سراسر کشور از جمله خوی وجود دارد را تکمیل و در خدمت مردم قرار دهد.

 

 

حسینی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت سیزدهم، شرایط سخت و بدهی های کلان اقتصادی را به ارث برده و هر ماه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی های گذشته پرداخت می کند اما به رغم همه مشکلات، رئیس جمهور و دولت قصد دارند بدون توجه به شرایط دوره گذشته،  با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه کاستی های گذشته را جبران کنند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دولت با طرح و برنامه و ایده مشخص مصمم است مشکلات کشور را با اولویت مورد رسیدگی قرار دهد و همچنان که با اهتمام جدی و پیگیری های مستمر و تماس های رئیس جمهور با سران سایر کشورها، مشکل سلامت مردم برطرف شد مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز با جدیت پیگیری شود.

حسینی گفت: دولت به هیچ عنوان به دنبال حفظ وضع به جای مانده از قبل نیست بلکه معتقدیم با ادامه آن وضع، مشکلات نیز همچنان تداوم داشته و فاصله طبقاتی بیشتر خواهد شد لذا مصمم هستیم با اقدامات اساسی و جلوگیری از رانت و فساد به سمت شرایط مطلوب حرکت کنیم.

حسینی گفت: دولت تصمیم گرفته است تا به جای اختصاص ارز ترجیحی به کسانی که از آن سوء استفاده می کردند آن را مستقیماً در اختیار مصرف کننده و مردم قرار دهد و حتما با این کار مشکلات مردم و تولیدکنندگان برطرف می شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمنان با فضاسازی‌های کاذب تلاش می‌کنند تا مردم را از اقدامات دولت ناامید کنند اما اطمینان داشته باشید که دولت در کنار مردم و به دنبال برطرف کردن دغدغه ها و نگرانی های اساسی مردم است. یارانه ای که پرداخت می شود حتماً به نفع محرومین و اقشار ضعیف و تولید کننده خواهد بود.

وی تاکید کرد: بدون تردید با روحیه جهادی دولت، پیروی از منویات و رهنمودهای رهبر عزیز انقلاب، همراهی مردم و همکاری و همگرایی همه نهادهای انقلابی و قوای سه گانه تمام توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد و آینده درخشان از آن ملت بزرگ و انقلابی ایران است.

انتهای پیام/


11567734
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است