استانی 01:00 - 29 خرداد 1398

طرح «هر مامور پلیس یک آمر به معروف» در اصفهان اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس اصفهان سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: تقریباً تمامی پلیس های دنیا برای خود شعار و سرودی دارند که اهداف و جهت گیری های آنها را مشخص می کند.

وی افزود: پلیس نظام اسلامی ایران هم دارای سرودی برای خود است که در میادین مختلف توسط نیروها هم خوانی می شود که البته معتقدم این سرود ذکر و یک نوع عبادت است و باید همواره آن را تکرار کرد تا هیچگاه رسالت اصلی خود را فراموش نکنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در یکی از فرازهای سرود ناجا آمده است که «ما دیده بان مرز و بوم کشوریم»، گفت: هرچند که امروز مراقبت از مرزهای جغرافیایی کشور در بستر مرزبانی ناجا تعریف شده اما هر جامعه ای دارای مرزهایی غیر فیزیکی است و بایستی از آنها مراقبت و دفاع شود.

وی بیان داشت: یک زمانی مرزها تنها به جغرافیای فیزیکی خلاصه می شد اما امروز مرزها اقسام متفاوتی دارند و پلیس بایستی از آنها نیز مراقبت و محافظت کند.

سردار معصوم بیگی یکی از این مرزها را مرزهای اخلاقی جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه در سرود نیروی انتظامی نیز به این موضوع اشاره شده و آمده است که «ما حامی حریم و دین و دفتریم»، اظهار داشت: امروز ماموران ناجا هم به عنوان یک فرد مسلمان و هم به عنوان پلیس در تراز انقلاب اسلامی در حوزه مراقبت از مرزهای اخلاقی جامعه و امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند.

وی سپس از طرحی ابتکاری تحت عنوان «هر مامور پلیس یک آمر به معروف» در فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد و گفت: در حدیث داریم که امر به معروف و نهی از منکر باعث پیشرفت و توسعه جامعه می شود و چنانچه این فریضه به فراموشی سپرده شود آن جامعه رو به انحطاط می رود.

سردار معصوم بیگی تاکید کرد: براساس این طرح تمامی ماموران موظف هستند ابتدا خود و سپس آحاد جامعه را امر به معروف و نهی از منکر کنند و به هیچ عنوان از یک مامور پلیس نظام اسلامی پذیرفتنی نیست که در مقابل عمل ناپسند و ناشایست سکوت کرده و وظیفه شرعی خود را به جا نیاورد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان یکی از ویژگی های این طرح را مراقبت ماموران از خود و متعالی شدن آنان عنوان کرد و ابراز داشت: اگر ما که مسئول مراقبت از مرزهای فرهنگی کشور هستیم خودمان در این بخش کامل نباشیم، اگر ما که مسئول مرزهای اخلاقی جامعه هستیم خودمان متخلق به اخلاق حسنه نباشیم و اگر ما که مسئول نظم و ترافیک و اعمال قانون هستیم خودمان قانون را در خود نهادینه نکرده باشیم نمی توانیم به خوبی از این مرزها مراقبت کنیم.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: ممکن است در جامعه افراد قانون گریزی وجود داشته باشند که البته ماموران نیروی انتظامی با سرپنجه های قوی خود با آنها مقابله می کنند اما بایستی خودشان نیز همواره عامل به قانون باشند و این موضوع لازمه تحقق پلیس در تراز نظام اسلامی است و یک مامور پلیس نظام اسلامی هرگز نمی تواند و نباید ذره ای از قانون و اخلاق عدول کند و البته شأنیت و جایگاه پلیس هم چنین اجازه ای را به او نمی دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز عرصه نظم و امنیت بیانداشت: آنها عاشقانه و سرافرازانه جان خود را در راه امنیت و آرامش مردم نثار کردند و این مسئولیت ما را مضاعف می کند.

سردار معصوم بیگی گفت: امروز در نیروی انتظامی کشور و بالتبع در انتظامی استان اصفهان مجموعه ای از انسان های پاک، متعهد، خدمتگزار و مخلص وجود دارند و هوشیارانه و هوشمندانه از ارزش های مردم حفاظت و حراست می کنند.


10153615
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است