استانی 14:19 - 06 بهمن 1399
ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اطلس دانش‌آموزی به‌منظور ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان و معلمان تدوین شده است، گفت: در این اطلس مواردی از قبیل وضعیت محصلان، تعداد نفرات هر کلاس، نحوه بهره‌مندی از فضای علمی در اختیار مدیر مدرسه قرار گرفته و از این طریق می‌توان بسیاری از ضعف‌ها را مرتفع کرد.

اطلس دانش‌آموزی در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

فرحناز قائدامینی ششم بهمن‌ماه در بازدید از ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد نیروی به‌کار گرفته‌ شده در آموزش و پرورش به نسبت سازمان‌ها و دیگر ارگان‌ها، رقم بالایی است، اظهار کرد: بیش از دو سوم مردم استان به‌صورت مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور در حال تحصیل هستند، افزود: به هر میزان این سازمان بتواند در فضای بهتری کار کند، ثمره آن به تمامی جامعه انتقال داده می‌شود، چرا که تنها سازمانی است که تمامی فعالیت‌های آن نتیجه برون‌سازمانی داشته و در واقع برای خدمت به همه نهادها فعالیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان آسیب حاصله از شیوع کرونا به آموزش را ارزیابی کرد، ادامه داد: با وجود انتشار این ویروس، بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند فرزندان در مدرسه حضور پیدا کنند، اما به‌دلیل شرایط بیماری مسلما ممانعت از حضور کامل دانش‌آموزان کم و بیش به‌وجود می‌آید.

وی یادآور شد: در ۱۵ شهریورماه جاری استقبال خوبی از بازگشایی مدارس در استان صورت گرفت و حدود ۷۳ درصد از دانش‌آموزان استان با رعایت پروتکل‌ها در مدارس حاضر شدند و با وجود فقر مالی، ضعف زیرساختی و فرهنگی، مسئولان استانی همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۸ هزار دانش‌آموز حاضر در فضای مجازی فعال هستند، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۴۸ هزار نفر فعال دائم هستند.

قائدامینی با بیان اینکه طراحی برنامه شاد، مناسب بوده و گزینه‌های قوی در خصوص بارگذاری محتوا در این برنامه جانمایی شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت اولیا و تلاش معلمان امتحانات نیم‌سال اول برگزار شد و هدف امتحانات نه تنها بررسی عملکرد دانش‌آموز، بلکه رصد کار معلم و مدرسه نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه به پیشنهاد اداره‌کل آموزش و پرورش استان، اطلس دانش‌آموزی به‌منظور ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان و معلمان چهارمحال و بختیاری تدوین شده است، اضافه کرد: در این اطلس، وضعیت محصلان، تعداد نفرات هر کلاس، نحوه بهره‌مندی از فضای علمی ( مجازی، تلویزیون، حضوری)، حضور معلمان در فضای مجازی و نوع فعالیت آنان در اختیار مدیر مدرسه قرار گرفته و از این طریق می‌توان بسیاری از ضعف‌ها را مرتفع کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از کادر آموزش و پرورش استان، ۱۰ هزار و 28 نفر معلم هستند، اظهار کرد: از این تعداد نیرو بر اساس ارزیابی اطلس دانش‌آموزی، ۲۶ نفر در سال‌جاری به‌عنوان نیروی کم‌کار در فضای مجازی شناخته شده بودند که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که چند نفر از آنان به‌صورت حضوری در مناطق حاضر شده و وظیفه خود را حتی بسیار دقیق‌تر انجام می‌دهند.

قائدامینی تعداد مدارس کمتر از ۵۰ نفر در چهارمحال و بختیاری را، ۴۵۶ مورد و تعداد مدارس کمتر از ۱۰ نفر را ۱۵۴ مدرسه برشمرد و یادآور شد: در مناطق عشایری و روستایی مشکل چندانی از لحاظ شیوع کرونا وجود نداشته و قبل از دی‌ماه نیز در برخی از این مناطق، با مجوز ستاد کرونا مدارس فعال بوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: طی چند روز اخیر، ۲۸ درصد دانش آموزان پایه‌های اول و دوم استان شامل ۱۹۴۷۰ نفر کلاس اولی و ۱۸۱۴۷ نفر کلاس دومی در کلاس‌های درس مدارس با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی به‌صورت کاملا اختیاری حضور پیدا کردند.

قائدامینی اضافه کرد: علاوه بر این بیش از ۳۶ درصد هنرجویان هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای برای دروس عملی و شایستگی‌های فنی در هنرستان‌های استان حاضر شدند، البته به‌نظر می‌رسد این درصد بالاتر باشد، چرا که ممکن است در دیگر کلاس‌ها نیز دانش‌آموزان حاضر شده باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد:  ۹۴۸۷ نفر از دانش‌آموزان مدارس زیر ۵۰ نفر از اول بهمن ماه در مدارس حاضر شدند که حدود ۵۱ درصد از دانش‌آموزان این مدارس هستند، لازم به ذکر است که کادر اداری و اجرایی مدارس در این مدت به صورت ۱۰۰ درصدی در مدارس حاضر بودند و به دانش‌آموزان و اولیا خدمت‌رسانی کردند.

وی سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان را خط قرمز آموزش‌وپرورش در چهارمحال‌وبختیاری دانست و یادآور شد: تمامی نکات ایمنی و بهداشتی توسط مدیران مدارس استان مدنظر قرارگرفته و کلاس‌ها با حداکثر ۱۰ دانش‌آموز در هر روز و با رعایت کامل فاصله‌گذاری‌های اجتماعی تشکیل می‌شوند.

قائدامینی با بیان این‌که فضای آموزشی و اداری مدارس قبل، حین و پس از حضور دانش آموزان ضدعفونی می‌شوند، اظهار کرد: آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیل حاضر به شرکت در کلاس‌های حضوری نیستند، می‌توانند مطالب آموزشی را از رسانه ملی و شبکه شاد دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی بیشترین آمار حضور مربوط به مدارس آموزش‌وپرورش عشایر و شهرستان کوهرنگ و کم‌ترین حضور مربوط به مدارس نواحی یک و دو شهرستان شهرکرد و شهرستان بروجن است، خاطرنشان کرد: هنرآموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هنرستان‌های آموزش‌وپرورش عشایر نیز بیشترین حضور را در دروس عملی و شایستگی‌های فنی داشتند.

انتهای پیام


10920193
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است