استانی 02:36 - 30 مهر 1393
فرماندار شهرستان نور:
فرماندار نور گفت: آب‌بندان نور، این شهر را در معرض خطر سیل قرار داده است.

آب‌بندان نور، این شهر را در معرض خطر سیل قرار داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، هادی خنجری بیان داشت: بالا رفتن سطح آب آب‌بندان نور که در ضلع جنوبی این شهر قرار دارد، سبب شکسته شدن و پارگی قسمتی از دیواره آن شد و خروج آب و هجوم به سمت شهر نور، قسمتی از این شهر را در معرض خطر آبگرفتگی قرار داد.

فرماندار نور اظهار داشت: سرعت و قدرت آب سبب شد از منافذ مختلف به بخشی از شهر راه پیدا کند و حدود 30 منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شد.

این مسئول تصریح کرد: با گزارش شهرداری نور، مسئولان و اعضای شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران و با حضور در محل وقوع حادثه و بسیج تمام امکانات و نیروی انسانی موفق به مهار و کنترل آب‌های خروجی از آب‌بندان به سمت شهر شدند با این وجود در صورت تداوم بارندگی بخش اعظمی از شهر نور در معرض خطر جدی قرار دارد و انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات از سوی مدیریت امور منابع آب استان از بروز مشکلات آینده پیشگیری شود.

خنجری ادامه داد: جلوگیری از وقوع این اتفاق در سال‌های اخیر مورد توجه مسئولان شهرستان بوده و با توجه به مطالعات و بررسی‌های به عمل آمده اعتباری معادل دو میلیارد ریال برای مقابله با تهدیدات احتمالی از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای این امر منظور شد که البته تاکنون تخصیص نیافته اما انتظار داریم در اسرع وقت تخصیص یابد.

وی یادآور شد: آب‌بندان مذکور با طول بیش از 2 هزار و 500 متر، عرض 300 متر و عمق 2.5 متر، وسعتی بالغ بر 80 هکتار و حجم تقریبی 2 میلیون مترمکعب دارد که از محل آبریز آب‌های سرازیر شده از ارتفاعات بالادست دهستان ناتل کنار علیا بخش مرکزی تغذیه می‌شود، اراضی زراعی و کمربندی جنوبی شهر و خیابان‌های نیما و سردشت و حدود 50 درصد از مناطق مسکونی شهر نور را تهدید می‌کند.

انتهای‌پیام/86023/گ


5008620
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است