استانی 01:40 - 10 اسفند 1395
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش دزفول تاکید کرد:
دزفول - معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش دزفول با تاکید بر لزوم وجود یک هنرستان کشاورزی در دزفول از ممتازی این شهرستان در زمینه هنرستان های موجود در خوزستان خبر داد.

لزوم وجود هنرستان کشاورزی در دزفول/رتبه ممتاز هنرستان های خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مرتضوی شامگاه دوشنبه در دهمین نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن جلسات این اداره اظهار کرد: کشف استعداد و آینده شغلی از جمله فاکتورهای مهم در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ هدایت تحصیلی پس از ۲۲ سال و برای اولین بار از دوره دوم متوسطه به دوره اول منتقل شده، افزود: در هدایت تحصیلی چهار مورد باید مورد توجه قرار گیرد و این امر باید بر اساس استعداد، علاقه، امکانات و نیاز جامعه انجام شود.

مرتضوی گفت: همانطور که کشور به حقوقدان،  پزشک، مهندس، روانپزشک، معمار، داروساز و معلم نیاز دارد به تربیت تکنسین های ماهر برای کار در کارخانه های تولیدی نیز نیازمند است و نباید صرفا به برخی رشته ها به صورت انحصاری توجه کنیم و هدف ما باید نشان دادن کارایی  تمامی رشته ها باشد.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه تاکنون بیشترین تعداد دانش آموزان شهرستان از رشته های نظری فارغ التحصیل شده اند، عنوان کرد: رشته های نظری نیز بر پایه دانش، آماده سازی و پرورش استعدادها در حوزه های مدیریتی، اداری و خدماتی است که دانش آموز باید علاوه بر داشتن حافظه قوی، دارای قدرت تجزیه و تحلیل خوبی نیز باشد.

وی با بیان اینکه ۱۲ هنرستان پسرانه و ۱۰ هنرستان دخترانه در سطح شهرستان دزفول وجود دارد، افزود: دو هزار و ۷۹۷ دانش آموز دختر و پسر در این هنرستان ها در حال تحصیل هستند ضمن اینکه شهرستان دزفول از نظر کمیت و کیفیت هنرستان و هنرجو در میان ۴۰ منطقه خوزستان پس از اهواز حرف اول را می زند.

وجود ۲۲ رشته فنی و حرفه ای در دزفول

مرتضوی با اشاره به تعداد رشته های تحصیلی در دبیرستان ها بیان کرد: در کل کشور ۴۷ رشته فنی و حرفه ای وجود دارد که در خوزستان تعداد رشته های فنی و حرفه ای ۲۸ رشته و در دزفول ۲۲ رشته است.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش دزفول ادامه داد: در حوزه کارو دانش نیز تعداد ۱۵۰ رشته در کل کشور وجود دارد که این رشته ها در استان خوزستان ۳۵ رشته و در دزفول ۲۴ رشته است.

۷۰ درصد دانش آموزان در رشته های نظری

مرتضوی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد دانش آموزان دزفولی در رشته های نظری مشغول به تحصیل هستند و ۳۲ درصد نیز در هنرستان ها مشغول تحصیل اند، گفت: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ طبق قراردادی که بین دزفول و اداره کل آموزش و پرورش امضا شد، مقرر گشت ۴۰ درصد دانش آموزان پسر دزفول و ۳۱ درصد دانش آموزان دختر به رشته های فنی و حرفه ای راه یابند ولی حدود ۳۴ درصد از پسران و ۲۲ درصد دختران دزفولی به هنرستان ها ورود کردند در حالی که اگر کارگاه های مربوط به هر رشته در شهرستان دزفول وجود داشته باشد می توان دانش آموزان بیشتری را تشویق به تحصیل در رشته های فنی کرد.

وی بر ضرورت تبلیغ، معرفی و بیان ظرفیت های رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تاکید کرد و افزود: باید مزایای ادامه تحصیل در هنرستان ها برای دانش آموزان بازگو شود و آموزش در هنرستان ها همراه با تولید باشد و در کنار آموزش خیاطی تولید نیز داشته باشیم تا برای دانش آموزان کارآفرینی شود.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش دزفول درادامه بیان کرد: با وجود اینکه شهرستان دزفول قطب کشاورزی کشور محسوب می شود و آموزش های مرتبط با کشاورزی یکی از ضروریات است تاکنون زمینه ای برای اخذ مجوز و امکان تاسیس هنرستان کشاورزی در شهرستان دزفول فراهم نشده است.

مرتضوی قوانین دست و پاگیر و ناتوانی آموزش و پرورش دزفول برای خرید زمین را از جمله دلایل این امر دانست و گفت: در حال حاضر ۱۱۶ دبیرستان دوره اول در شهرستان دزفول وجود دارد که پنج هزار و ۲۵۷ دانش آموز دختر و پسر پایه نهم در این دبیرستان ها تحصیل می کنند و باید برای ورود این دانش آموزان به پایه دهم و دبیرستان دوره دوم برنامه ریزی و هدایت تحصیلی انجام شود.

عبدالمحمد جرجانی مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این خصوص اظهارکرد: به همت خانواده ریسمان سنج از خیرین مدرسه ساز دزفول ۱۲ هکتار زمین در شمال دزفول در منطقه زیباشهر به احداث یک هنرستان کشاورزی و تربیت بدنی اختصاص یافته که زمین ورزشی آن نیز آماده شده است و امیدواریم با تکمیل آن بخشی از مشکلات آموزشی دزفول حل شود.


8866837
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است