استانی 21:35 - 28 مهر 1397

کتاب بزرگ ترین عامل صیانت از اندیشه هاست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، عصر شنبه در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که با حضور مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، حسینی معاون حقوقی وزیر ارشاد و پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد،ابراز داشت: کتاب و نگارش از مهم ترین امور بشر محسوب می شود، چرا که کتاب بزرگ ترین عامل صیانت و نگهبانی از اندیشه های دانشمندان است.

وی با اشاره به ماندگاری کتاب افزود: بقای علوم و اندیشه ها که باعث رشد فکری و عملی اجتماع می شود به وجود کتاب است، علم با تمام ارزش ذاتی که دارد اگر انتقال پیدا نکند،محبوس مانده و کوچک ترین ارزشی ندارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت کتابخوانی در اسلام عنوان کرد: این اهممیت به قدری است که معجزه پیامبر گرامی اسلام، کتاب قرآن است و در اولین آیاتی که به پیامبر نازل شد سخن از قلم و خواندن به میان آورده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی مطالعه را از فرائض موکد دین اسلام و قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین(ع) دانست و اذعان داشت: در قرآن مجید، کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بس عظیم برخوردار است، بررسی آماری محتوای کلام الله مجید نشان می دهد که واژه کتاب به اشکال مختلف، ۲۵۵ بار، واژه علم ۵۸۲ بار، واژه قلم ۲ بار و واژه اقراء ۳ بار در قرآن تکرار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین توجه به بسترسازی های لازم و ایجاد مراکز کتابخوانی و برپایی نمایشگاه های کتاب از راه های ترویج کتاب و کتابخوانی برشمرد.

وی در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی تقدیر کرد.


9948737
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است