استانی 08:55 - 06 اردیبهشت 1396
استاندارسیستان و بلوچستان:
‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با وفاق و همدلی لازم زمینه برگزاری انتخابات پرشور را فراهم کنیم.

با وفاق و همدلی لازم، زمینه برگزاری انتخابات پرشور را فراهم کنیم

 به گزارش ایسنا‌، علی اوسط هاشمی در بیست و ششمین همایش دانش آموختگی طلاب حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات نشان دهنده وفاداری مردم به نظام و کشور است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قطعا مردم برای شرکت پرشور و تاریخی خود در انتخابات 29 اردیبهشت زمینه سازی کردهاند.

هاشمی اظهار کرد: در روز انتخابات نباید کسی در خانه بنشیند و نسبت به آینده کشورش بی تفاوت باشد.

وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان در تمام انتخابات ها مشارکت 70 درصد را به ثبت رسانده‌اند که این بسیار ارزشمند و ستودنی است.

استاندار گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر اینکه زمینه ساز توسعه اجتماعی خواهد بود، می‌تواند به انتخاب قانونگذاران توانمند در شهر و روستا کمک شایانی کند.

هاشمی با بیان اینکه در فرآیند انتخاب شایسته، ملت بسیار کمک‌کننده هستند افزود: ملت با مشارکت در انتخابات در دنیا وجهه‌ی انسجام و اتحاد خود را بخوبی منعکس کند و انسجام ملی و اتحاد ملت در محاسبات دشمنان و کشورهایی که چشم طمع دارند، دخیل شود.

وی همچنین در  ادامه در خصوص توسعه استان نیز گفت: کشور‌های خارجی اشتیاق بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان دارند‌.

وی بیان کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌ها در سیستان و بلوچستان این استان در حال گذراندن فصل بهار توسعه یافتگی خود است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به توسعه سیستان و بلوچستان دارند‌.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری سه بار به سیستان و بلوچستان سفر کردند که این نشان از توجه ویژه ایشان به این استان است‌.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به برکت حضور مردم در تمام صحنه‌های اجتماعی و اقتصادی، استان در مسیر درستی قرار گرفته است‌.

هاشمی اظهار کرد: امروزه سخن از آرامش، تعادل و توسعه همه جانبه در سیستان و بلوچستان به میان است‌.

وی ادامه داد: در اوج آتش افروزی‌های منطقه‌ای به برکت آگاهی و شعور بالای مردم، سیستان و بلوچستان از امنیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان محور و کانون وحدت، امنیت، آرامش و تلاش برای توسعه همه جانبه است.

1400 مجوز استخدام رسمی معلم در استان گرفته شده است

استاندار سیستان و بلوچستان هم‌چنین در سفر به سراوان و در جمع علما، معتمدان‌، نخبگان، جوانان و مسئولان شهرستان گفت: 1400 ردیف مجوز استخدام رسمی معلم با رویکرد بوم برای بوم در استان گرفته شده است تا حق دانش آموزان را احیا کنیم.

به گزارش ایسنا- ‌علی اوسط هاشمی افزود: حضور حداکثری در انتخابات 96، زمینه نزدیک شدن به مطالبات را فراهم می‌کند‌.

استاندار در ادامه بیان کرد: در زمینه انتخابات شوراها همانطور که در سطح ملی در انتخات ریاست جمهوری دقت دارید‌، در شوراها نیز با اعمال اراده و کادر سازی، دقت لازم را در انتخاب داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: آرمانی‌ترین شرایط دولت مشارکت مردم بود که تغییر را ایجاد کرد تا دشمنان برای نظام برگرفته از اراده ملت هر روز تهدیدی را به زعم خویش بر روی میز نگذارند.

وی گفت: نمی‌توان از گذشته به راحتی عبور کرد که دولت را در چه شرایطی تحویل گرفتیم اما وسعت دید بر ما ایجاد می‌کند تا تکرار نشود و رسیدگی به صلاحیت کاندیداها نشان داد که حق با چه کسی است و به هر حال آنگونه که شایسته ملت بود، تدبیر شد.

وی اظهار کرد: 490 میلیارد تومان اعتبار برای سد ماشکید سفلی در استان اختصاص یافته که تا 550 میلیارد تومان قابل افزایش است. از این میزان، 90 میلیارد تومان در سالجاری تخصیص می‌یابد.

وی گفت: بالغ بر هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در مرکز استان در حال اجراست. 2 بیمارستان 90 و 96 تختخوابی با رویکرد تخصصی در حال ساخت است که وام ارزی برای یکی از آنها تامین شده است.

هاشمی ادامه داد: با مشارکت سرمایه داران منطقه جریانی برای توسعه و اشتغال شکل بدهید و دولت نیز با پشتیبانی از سرمایه گذاران زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند.

استاندار تصریح کرد: جمعیتی در مرکز استان از آب آشامیدنی سالم بی بهره هستند و بعضی از مسئولان به راحتی از کنار این حق مردم عبور کرده‌اند. ‌

وی افزود: برای اولین بار پایانه مسافربری دریایی با سه ساعت و نیم زمان تردد بین مسقط و بندر چابهار راه‌اندازی شد.

وی گفت: مهم ترین مشکل تاریخی استان فضاسازی معرفی چهره ناامن توام با خشونت و ترور از استان بوده است لذا اولین رسالت خود را تغییر فضای استان قرار دادم تا نگاه‌های رسوب یافته که منجر به خروج و گریز سرمایه انسانی و مادی به سایر استان‌ها شده بود، حذف گردد.



انتهای پیام


9043325
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است