ورزشی 10:01 - 07 اردیبهشت 1396
پیگیری مهر از فعالیت دوباره پتروشیمی تبریز در دوچرخه سواری؛
تبریز - به دنبال پیگیری های مستمر رسانه ها و مسئولان هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی، شرکت پتروشیمی تبریز به تیمداری خود در این رشته ادامه خواهد داد.

پتروشیمی پا در رکاب دوچرخه شد

خبرگزاری مهر - گروه استانها - محمود نصیرپور: سرانجام پس از چند ماه توقف فعالیت های شرکت پتروشیمی تبریز در تیمداری ورزشی و پیگیری رسانه ها، استارت تمرینات تیم دوچرخه سواری این مجموعه از امروز زده می شود و طی آن تیم های دوچرخه سواری نوجوانان و جوانان پتروشیمی امروز پنجشنبه اولین تمرین خود را در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) برگزار می کنند.

استارت پتروشیمی با نوجوانان

پیش از این شرکت پتروشیمی تبریز از تیمداری در رشته دوچرخه سواری انصراف داده و به دنبال آن پرافتخارترین تیم دوچرخه سواری ایران و آسیا منحل شده بود اما با تلاش های مسئولان هیئت دوچرخه سواری استان و همچنین پیگیری های مستمر رسانه های استانی و البته اصلاح نگرش برخی مدیران شرکت پتروشیمی به ورزش،

موجب شد تا پتروشیمی بار دیگر پا در رکاب تیمداری در دوچرخه سواری نهاده و این بار دور جدید سرمایه گذاری خود در دوچرخه سواری را از رده های سنی پایه آغاز کند.

بر این اساس تیم های دوچرخه سواری نوجوانان و جوانان استان در قالب تیم های تحت حمایت پتروشیمی تبریز تمرینات خود را از امروز آغاز خواهند کرد و اکنون این امیدواری وجود دارد تا مدیران شرکت پتروشیمی تیمداری حرفه ای در رده سنی بزرگسالان را نیز در برنامه سرمایه گذاری ورزشی خود قرار داده و بار دیگر نام و آوازه دوچرخه سواری تبریز و ایران را با عنوان تیم پتروشیمی در رقابت های داخلی و خارجی طنین انداز کنند.

دوچرخه سواری کوهستان چشم انتظار سرمایه گذاران

با توجه به هزینه نه چندان زیاد تیمداری در بخش دوچرخه سواری کوهستان و صد البته وجود استعدادهای پرشمار تبریز و دیگر شهرستان های استان در این رشته، این انتظار از مدیران شرکت پتروشیمی تبریز می رود که در آینده ای نزدیک با سرمایه گذاری در این بخش نیز بتوانند گام مفید دیگری در دوچرخه سواری تبریز بردارند.

این در حالیست که به دلیل فقدان سرمایه گذار در بخش دوچرخه سواری کوهستان، رکابزنان تبریزی همچون مردانی، محمد شریفی، ناصر پورهاشمی و حسن سیف اللهی که در ردیف قهرمانان و مدال آوران این رشته ورزشی در سطح کشور قرار دارند، به ناچار در قالب تیم های دیگر استان ها در مسابقات داخلی و خارجی شرکت کنند و ورزش آذربایجان شرقی نتواند از چنین پتانسیل ارزشمند و افتخارآفرین بهره لازم را ببرد.

به هر حال مدیران شرکت پتروشیمی تبریز پس از تعطیلی موقت تیمداری در دوچرخه سواری، حالا با نگاهی بازتر و تخصصی تر به مقوله ورزش دوباره قصد سرمایه گذاری در دوچرخه سواری را دارند و با این استارت خوب در تیم های نوجوانان و جوانان، اهالی ورزش استان منتظر گسترده تر شدن شعاع فعالیت شرکت پتروشیمی در رشته های ورزشی بخصوص دوچرخه سواری در رده بزرگسالان هستند.

تلاش برای ترغیب پتروشیمی به تیمداری حرفه ای

عظیم عبدل نژاد ممقانی رئیس هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد فعالیت دوباره شرکت پتروشیمی تبریز با بیان اینکه این هیئت همچنان به دنبال ترغیب پتروشیمی به تیمداری در دیگر رده های دوچرخه سواری است، گفت: ما همچنان به دنبال این هستیم که پتروشیمی با قدمت بیش از ۱۰ سال فعالیت در دوچرخه سواری بار دیگر در این رشته و در رده بزرگسالان تیمداری کند چراکه تیم پتروشیمی همواره در رقابت های مختلف برای کشورمان افتخار آفرینی کرده است.

وی ادامه داد: انحلال تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز خبر ناخوشایندی برای ورزش استان و حتی کشور بود که خوشبختانه با استارت فعالیت مجدد در رده های سنی پایه، اکنون امیدوار به تیمداری پتروشیمی در رده بزرگسالان و سطح قهرمانی و حرفه ای هستیم.

ممقانی در رابطه با هزینه های تیمداری در دوچرخه سواری عنوان کرد: دوچرخه سواری رشته ای است که برای یک فصل تیمداری نیازی به هزینه های میلیاردی نیست و با حداقل رقم، مثلا ۲۰۰ میلیون تومان می توان یک فصل در دوچرخه سواری تیمداری کرد. در حالیکه این رقم برای پتروشیمی زیاد نیست و این شرکت می تواند از محل این هزینه، ضمن تیمداری در دوچرخه سواری از ظرفیت های تبلیغی آن نیز استفاده کند.

رئیس هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی یادآور شد: شرکت پتروشیمی امکانات بسیار خوبی در دوچرخه سواری دارد و به جرات می توان گفت که در حد و اندازه های یک فدراسیون، دوچرخه حرفه ای دارد و حیف است که چنین پتانسیل و ظرفیتی در استان ما مسکوت و بدون فعالیت بماند و من بازهم تاکید می کنم که هیئت دوچرخه سواری استان همچنان پیگیر این قضیه است تا ان شاءالله بتوانیم بار دیگر شاهد افتخار آفرینی تیم بزرگسالان پتروشیمی در رقابت های مختلف دوچرخه سواری باشیم.

وی در خاتمه با تقدیر از پیگیری های مستمر رسانه های استانی در زمینه تیمداری پتروشیمی در دوچرخه سواری گفت: رسانه های استانی در مقطعی پیگیری های خوبی در این خصوص داشتند.

گفتنی است تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز سابقه ای حدود ۱۵ سال فعالیت در رقابت های مختلف داخلی و بین المللی و افتخار آفرینی های  پرتعداد برای استان و کشور و اهتزار چندین باره پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی مختلف را دارد که چندی است فعالیت های این تیم تعطیل شده است.

تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز با کسب هشت عنوان قهرمانی در قدیمی ترین تور دوچرخه سواری ایران بنام تور ایران - آذربایجان همواره مدعی جدی قهرمانی در این تور بین المللی بوده و توانسته پرچم مقدس کشورمان را بارها روی سکوی قهرمانی به اهتزاز در بیاورد.

فارغ از قهرمانی های تیمی و انفرادی پرتعداد پتروشیمی در تور ایران - آذربایجان و دیگر مسابقات داخلی، این تیم در اغلب رقابت های بین‌المللی و در تورهای بسیار معتبر آسیایی و حتی اروپایی عناوین قابل توجهی کسب کرده و همواره نام ایران را در چنین مسابقات سطح بالا طنین انداز کرده است.


9045747
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هافبک ازبکستانی تیم فوتبال استقلال تهران به تمرینات این تیم برای دیدار‌های باقی مانده لیگ برتر ملحق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی مهدی پور هافبک استقلال به دلیل پارگی رباط صلیبی در دیدار هفته بیست و دوم مقابل مس رفسنجان ادامه فصل را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال استقلال آبی‌پوش ملاثانی بااشاره به لغو بازی این تیم و فجرسپاسی در هفته بیست و هشتم لیگ یک، گفت: در زمین خودمان باخت نداشته‌ایم و می‌خواستیم با تمام توان بازی کنیم و حق کسی ضایع نشود که متاسفانه یکسری عوامل نگذاشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیومی از بانک‌ها و پتروشیمی خلیج فارس توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال نساجی گفت: چند سالی می‌شود که نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد که بیرانوند شاید به بازی جام حذفی نرسد، اما به بازی با سپاهان می‌رسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد که بیرانوند شاید به بازی جام حذفی نرسد، اما به بازی با سپاهان می‌رسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نراتزوری با پیروزی مقابل روسونری، بیستمین اسکودتوی تاریخ خود را به رویایی‌ترین شکل ممکن کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نواک جوکوویچ به عنوان بهترین ورزشکار جهان در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است