فرهنگی‌هنری 13:47 - 01 اردیبهشت 1393
نایب رئیس انجمن فیلمبرداران در گفت‌وگو با فارس:
محمدرضا سکوت درباره حضور جوانان در عرصه فیلمبرداری ضمن بیان اینکه هیچ صنفی نمی‌تواند با ورود جوانان مخالف باشد گفت: با ورود افراد خارج از صنف در پروژه‌های حرفه‌ای، فیلمبرداران عضو صنف نمی‌توانند حتی ۳ ـ ۲ کار در سال انجام دهند.

حضور افراد خارج از صنف باعث کاهش فعالیت سالانه اعضا می‌شود/ جوانان از دستیاری شروع کنند

محمدرضا سکوت نایب رئیس انجمن فیلمبرداران سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره توافق بین این انجمن و انجمن مدیران تولید که حضور فیلمبردار در یم فیلم را منوط به عضویت فیلمبردار در صنف می‌کند، گفت: روند عضویت اعضای اصلی یک فیلم در صنف از ابتدا در فرم های پروانه ساخت لحاظ می شد، که بر این اساس زمان درخواست صدور پروانه ساخت، باید عوامل اصلی فیلم از جمله فیلمبرداران فرم درخواست پروانه ساخت را امضا می‌کرند و این افراد تنها به شرط عضویت در صنف می توانستند فرم مربوطه را امضا کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر این شرایط به درستی رعایت نمی شد و مشکلاتی پیرامون آن به وجود آمد، یکی از مشکلات همین حضور بی حدوحصر جوانان با کیفیت کار متفاوت از خوب تا بد بود، خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید، و حضور حجت الله ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی، روند به شکل قبل بازگشت و صدور پروانه ساخت منوط به امضای عوامل اصلی فیلم که عضو صنف هستند شده است.

سکوت درباره عضویت جوانان در این صنف گفت: به هر حال هر صنفی شرایط عضویت خود را دارد، برای عضویت در این صنف نیز شرایطی وجود دارد؛ از جمله این شرایط می توان به ،فیلمبرداری چند فیلم کوتاه، سوابق تحصیلی و سابقه کار به عنوان دستیار فیلمبردار اشاره کرد.

نایب رئیس انجمن فیلمبرداران درباره میزان عضو گیری این صنف خاطر نشان ساخت، ما معمولا در سال یک بار عضو گیری می کنیم، که از بین درخواست ها با عضویت تقریبا 10 نفر را به عنوان اعضای جدید صنف موافقت می شود.

محمد رضا سکوت درباره حضور فیلمبرداران جوان گفت: باید راه کارهایی مانند حضور جوانان به عنوان دستیار و راهکاری دیگری از این دست در فیلم ها به وجود بیاید، تا بتوانیم از جوانان استفاده کنیم.

وی درباره امنیت شغلی گفت: تعداد فیلم های تولیدی سینمای ایران در سال آنقدر زیاد نیست و با اضافه شدن افراد خارج از صنف در پروژه‌های حرفه ای، فیلمبرداران عضو صنف نمی‌توانند در سال حتی 2 یا 3 کار انجام دهند.

نایب رئیس انجمن فیلمبرداران درباره حضور جوانان در این عرصه گفت: به هر حال در هر صنفی نیاز به ورود جوانان است و هیچ صنفی بالطبع نمی‌تواند با ورود جوانان مخالف باشد، چرا که آن ها باید به مرور جایگزین افراد قدیمی صنف و بازنشستگان صنف شوند، اما موضوع این است که این روند باید در طول زمان و به مرور انجام شود.

او همچنین درباره بروکراسی برای عضویت در صنف اظهار داشت: قرار نیست بروکراسی جدیدی به  فرایند عضویت اضافه شود، روش عضویت و ساختار ورود به صنف مانند گذشته است.

سکوت همچنین درباره همکاری های اصناف با یکدیگر خاطر نشات ساخت: ادامه همکاری اصناف با هم خوب است که باید با همکاری تهیه کنندگان انجام شود.


3538686
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است