استانی 15:10 - 14 اسفند 1393
فارس گزارش می‌دهد
40 پایگاه امداد در اکرام فاطمی و شور نیکوکاری در شهرستان نکا همزمان با سراسر کشور، برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای توزیع در بین مدجویان فعالیت دارند.

فعالیت 40 پایگاه امداد در اکرام فاطمی و شور نیکوکاری نکا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، کمک به نیازمندان از جمله آیین‌های خاص معنوی در سطح شهرستان نکاست که همه ساله با شور و حال خاص در روزهای پایانی سال و روزهای آغازین فصل بهار برگزار می‌شود و امسال نیز به خوبی و با مشارکت گسترده مردم در حال برگزاری است.

مردم شهرستان نکا به عنوان یکی از شهرهای شرق مازندران امسال نیز همچون گذشته، با حضور پر شور و استقبال بی‌نظیر و همیشگی در کمک و یاری رساندن به نیازمندان پیشقدم شدند تا با کمک‌رسانی به هم‌نوعان خود و احساس مسئولیتی که دارند، ادای دین کنند.

سیدرضا ساداتی مدیر کمیته امداد نکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا اظهار کرد: شور نیکوکاری امسال با برپایی 40 پایگاه ثابت و سیار در شهرستان نکا برگزار می‌شود که شهروندان و خیرین عزیز می‌توانند در این مراسم ملی شور نیکوکاری شرکت کنند و هدایای خود را به این پایگاه‌ها تحویل دهند.

وی با بیان اینکه طرح "اکرام فاطمی و شور نیکوکاری" از روز گذشته چهارشنبه 13 اسفندماه در مدارس آغاز شده و امروز هم در سطح شهرستان این شور نیکوکاری برپاست، افزود: به منظور مشارکت دانش‌آموزان و بسیجیان مساجد در کار خیر و توجه به هم‌نوع، بیش از 10 هزار پاکت بین آنها برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی توزیع شده است.

مدیر کمیته امداد نکا گفت: این نهاد برای برطرف کردن نیازهای ضروری در شب عید بلافاصله کمک‌های نقدی نیکوکاران را به افراد نیازمند آنان اهداء می‌کند تا با تحقق این هدف، به محرومان برای فراهم کردن کالاهای مورد نیازشان به موقع کمک کند.

ساداتی خاطرنشان کرد: فردا میعادگاه‌های نماز جمعه نکا همگام با سراسر کشور آماده دریافت کمک‌های مردم به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان است و کمک‌های اهدایی مردم تا قبل از آغاز سال نو، دراختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیش از 3 هزار و 480 خانوار از خدمات مستمر این نهاد در شهرستان نکا برخوردار هستند که امیدواریم با جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شور نیکوکاری امسال، در شب عید خدمات خوبی به مددجویان تحت پوشش ارائه دهیم.



مدیر کمیته امداد نکا همچنین با اشاره به اینکه تهیه مسکن برای مددجویان این نهاد از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار این نهاد است، گفت: در سال‌جاری با برنامه‌ریزی انجام شده واگذاری مسکن به 95 درصد از خانوارهای متقاضی مسکن زیرپوشش این نهاد، در این شهرستان انجام شد.

ساداتی اظهار کرد: 130 خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام‌ خمینی در شهرستان نکا فاقد مسکن بودند که تاکنون با برنامه‌ریزی انجام شده 95 درصد از این افراد صاحب‌خانه شدند.

وی تامین مسکن خانواده‌های مددجو را یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد دانست و گفت: تامین مسکن مددجویان در واقع توانمندی‌سازی این افراد است که با ایجاد آرامش در افزایش کارکردهای اجتماعی و اقتصادی خانوارهای زیرپوشش تاثیر‌گذار است.


5981105
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است