سیاسی 21:34 - 06 شهریور 1395
رئیس جمهور گفت: اینکه امروز می‌توانیم در سایه مقررات بین‌المللی فعالیت هسته‌ای خود را ادامه دهیم و این فعالیت فناورانه به عنوان حقوق ملت و اقدام قانونی در دنیا شناخته شود، پیروزی بزرگی است.

ادامه فعالیت‌های هسته‌ای در سایه مقررات بین‌المللی پیروزی بزرگی استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی عصر شنبه در این نشست که به یاد مجاهدت‌ها، پایداری‌ها و مدیریت انقلابی دولتمردان در دوران دفاع مقدس و در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: اینکه امروز می‌توانیم در سایه مقررات بین‌المللی که یکروز با اتکای ظالمانه به آنها ما را از غنی‌سازی محروم می‌کردند، فعالیت هسته‌ای خود را ادامه دهیم و این فعالیت فناورانه به عنوان حقوق ملت و اقدام قانونی در دنیا شناخته شود، پیروزی بزرگی است.


روحانی افزود: اینکه امروز توانسته‌ایم بدخواهی‌های دیگران علیه ملت را از بین برده و با برداشتن دیوارهای تحریم، فضا را برای فعالیت اقتصادی مردم بگشاییم، پیروزی بزرگی است که در سایه وحدت، اتحاد و هدایت های رهبری به دست آمده و با تکیه بر وحدت، هماهنگی و نظام اسلامی می‌توانیم این راه را تا پایان ادامه دهیم.


رییس‌ جمهوری در ادامه با ابراز خرسندی از حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم، اظهار داشت: ایشان در دوران دفاع مقدس در کنار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، به عنوان نماینده امام(ره) در شورای عالی دفاع بودند و سپس در دورانی که تمشیت امور نیروهای مسلح به عهده رهبری بود در مقطعی از سال 62 فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند.


روحانی با اشاره به اینکه دفاع یا جنگ به عنوان نقطه بسیار تأثیرگذار در تاریخ هر کشور و جهان بشمار می‌آید، گفت: جنگ‌های مختلف از جمله جنگ جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام و شبه جزیره کره و بسیاری از جنگ‌ها در مناطق مختلف جهان، تاریخ‌ساز و تأثیرگذار در آینده آن کشورها و حتی جهان بود.


رییس‌ جمهوری اظهار داشت: بسیاری از تجاوزگری‌ها در شرایط وخیمی که امروز در دنیا شاهد آن هستیم، تأثیرگذار بوده و اگر امروز بخواهیم ریشه تروریستی که منطقه و کشورهای جهان را فرا گرفته دنبال کنیم به تجاوز در افغانستان و عراق برمی‌گردد.


روحانی افزود: اگر امروز القاعده بوجود آمده بخاطر تجاوز شوروی سابق به افغانستان و تداوم آن با تجاوز آمریکا در این کشور بوده و اگر تروریست‌هایی به نام داعش در منطقه جنایت و خونریزی می‌کنند، ریشه در تجاوزاتی دارد که در سطح منطقه شکل گرفته است و اگر اشغال عراق و افغانستان و تهییج برای جنگ در سوریه نبود، امروز شاهد این حجم از ترویسم در منطقه نبودیم.


رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه دفاعی که از روی اخلاص و برای نجات کشور از اشغال متجاوزین باشد، می‌تواند پایه‌گذار مقاومت، ایثار، ایستادگی و قدرت ملی آن کشور شود، گفت: آغاز جنگ تحمیلی در کشور ما در شرایطی بود که از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نسبی نظام، زمان زیادی نگذشته بود و در شرایطی قرار داشتیم که نیروهای مسلح ما مشکلات فراوانی داشته و برای تأمین قطعات، تجهیزات و مهمات تسلیحات ارتش که عمدتاً غربی و آمریکایی بود با قطع روابط در شرایط خاصی بودیم.


روحانی با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ در شرایطی قرار داشتیم که برخی تجهیزات ما در انبارهای ارتش قابل شناسایی نبود و نیروهای ما کاربرد آن را نمی‌دانستند، گفت: در شرایط آغاز دفاع مقدس و ماه‌های اولیه جنگ، اگر قرار بود بار مسئولیت تنها بر دوش عزیزان ارتش باشد، امکان مقاومت وجود نداشت و لازم بود همه عناصری که می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، به صحنه بیایند.


رییس‌ جمهوری ادامه داد: در آغاز جنگ همه آنهایی که می‌توانستند در میدان مبارزه قرار گیرند، به صحنه آمدند و ما شاهد تکامل و هماهنگی ارتش و سپاه و دیگر بخش‌ها در حین حرکت و در صحنه مبارزه بودیم.


روحانی افزود: در آن شرایط جنگ ما با فرماندهی استثنایی امام(ره) در مسیر دفاع مؤثر، حملات متقابل، پاکسازی سرزمین و حتی در مرحله‌ای به عنوان تنبیه متجاوز در دستور کار قرار گرفت.


رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه در آن مقطع نه تنها دولت بلکه همه مردم به صحنه دفاع از کشور آمدند، ادامه داد: حضور گسترده مردم در مقابله با تجاوزگران ، باعث شد تا دفاع ما یک دفاع مردمی شود.


روحانی اظهار داشت: دفاع مقدس متعلق به امام(ره)، ملت ایران و همه رزمندگان در سپاه، ارتش، نیروهای انتظامی و بسیج و همه کسانی است که با عِرق دینی  و ملی ، مسئولیت دفاع از کشور را به عهده داشتند.


خبر در حال تکمیل است...





8123961
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است