اجتماعی 15:47 - 21 بهمن 1394
رییس کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: گسترش و توسعه مترو می تواند زمینه تحقق عدالت اجتماعی را هر چه بیشتر فراهم سازد.

توسعه مترو بهترین راه تحقق عدالت اجتماعی است

به گزارش سرویس«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد سالاری در مراسم افتتاح ایستگاه میرزای شیرازی واقع در خط 3 با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود مترو گفت: یکی از مهمترین چالش های کلان شهرهای دنیا و کلان شهر تهران موضوع جمعیت پذیری است.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم تحقق سند آمایش سرزمینی یعنی عدم توزیع عادلانه ثروت و امکانات و عدم سرمایه گزاری مناسب در بخش هایی نظیر صنایع کشاورزی و عدم وجود شغل شاهد مهاجرت بی رویه در تهران هستیم حال آنکه این جمعیت زیاد ناگزیر به تردد در سطح شهر هستند ئو از همین جا مشکل آغاز می شود.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: این در شرایطی است که در شهر تهران سواره رو بر پیاده راه و پیاده رو غلبه دارد.

بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، سالاری اظهار داشت : در شهر تهران علی رغم اینکه شهرداری حتی از سند چشم انداز توسعه شبکه معابر جلوتر عمل کرده ولی باز شاهد ترافیک و به تبع آن تشدید آلودگی هوا هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سالانه بیش از 2700 نفر به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند بر فائق آمدن بر این معضل کمک کند حمل و نقل عمومی و توسعه مترو است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: توسعه مترو می تواند زمینه ساز تحقق حداکثری عدالت اجتماعی شود. زمانی که تردد خودروها در سطح شهر موجبات بروز بیماری برای افراد حساس می شود، یا زمانی که فضایی حداقلی برای پیاده راه رفتن در اختیار شهروندان است آن زمان باید گفت توسعه مترو می تواند زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی در مقیاس حداکثری باشد.

انتهای پیام


7671742
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که به طرز دلخراشی همسرش هدف شلیک گلوله قرار داده و به تهرن متواری شده بود به دام افتاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ ثوب البسه قاچاق خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت، از کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در اتوبان آزادگان خبر داد و افزود: در این عملیات پلیسی یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد افیونی در اقدامی ضربتی دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قائمیان گفت: قانون جوانی جمعیت تسهیل گر برون رفت از این شرایط است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو و کشف اموال مسروقه خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه دار لوازم و محتویات خودرو‌ها در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران، خبر داد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از بازآفرینی بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال در محدوده میدان امام خمینی(ره) خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران، مهم‌ترین اقدامات فرهنگی هنری انجام شده شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ را بیان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است