گوناگون 02:30 - 11 تیر 1394
تنها چند روز پس از اعلام ممنوعیت کتب سلفی و وهابی در مصر، وزارت کشور تاجیکستان نیز با انتشار لیستی، کتب متعلق به اندیشمندان سلفی را در این کشور ممنوع کرد.

تاجیکستان هم کتب وهابیت را ممنوع کرد

به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از avesta news در ادامه روند مقابله با تفکرات وهابی گری، تاجیکستان هم انتشار کتب سلفی در این کشور را متوقف کرد.

 

بر پایه این گزارش، تنها چند روز پس از اعلام ممنوعیت کتب سلفی و وهابی در مصر، وزارت کشور تاجیکستان نیز با انتشار لیستی، کتب متعلق به اندیشمندان سلفی را در این کشور ممنوع کرد. بر اساس اعلام وزارت کشور تاجیکستان، دادگاهی در این کشور دولت را ملزم به مقابله با تفکرات سلفی گری کرده است.

 

در لیست منتشر شده نام تعدادی از مهم ترین کتب متعلق به جریان وهابیت به چشم می خورد. کتابهایی همچون "شرح الفضیله الاسلام ابن قَدّامه" نوشته "صالح بن عبدالعزیز بن محمد آل شیخ" مفتی عربستان و نیز "فواکر الاذاب"  محمد بن عبدالوهاب رهبر جریان وهابیت در لیست مذکور قرار دارد. همچنین کتابی از ابن تیمیه، با نام "المجمعه العالیه من کتب و رسایل و فتاوا" و دو کتاب از "عبدالعزیز ابن باز"، روحانی بانفوذ و مفتی اعظم سابق عربستان سعودی  با نام "الجهود الحدیثیه" و "فواید من التفسیر" در این فهرست ذکر شده است.

 

تعدادی از کتبی که توسط دولت تاجیکستان غیر قانونی اعلام شده است سه روز قبل برای نخستین بار توسط دولت مصر ممنوع اعلام شده بود. مقابله با تفکرات تند سلفی و وهابی در پی افزایش جنایات گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و عملیات های تروریستی آن در کشورهای دیگر است. بر اساس اعلام وزارت کشور تاجیکستان، حداقل400 تبعه تاجیکستان تاکنون با سفر به سوریه و عراق به عضویت گروه تروریستی داعش درآمده اند.

 

 


6678076
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است