اجتماعی 19:42 - 04 بهمن 1393
تهران - ایرنا- رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: سارقی که به بیهوشی سرقت می کرد، توسط راننده خط بین شهری تهران - قزوین دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ «احمـد نجفی» اظهار کرد: یکی از رانندگان خط بین شهری تهران – قزوین با مراجعه به ایستگاه کلانتری 209 مستقر در پایانه غرب به ماموران اعلام کرد که شخصی را که چند هفته پیش قصد داشته تا به شیوه بیهوشی اقدام به سرقت از وی نماید، توسط همکارانش دستگیر کرده است.



وی با بیان اینکه با حضور ماموران کلانتری در محل ایستگاه خط تهران – قزوین، متهم بنام 'محمدباقر . ش' دستگیر شد افزود: در بازرسی اولیه از وی یک شیشه حاوی مایع مسموم کننده (داروی بیهوشی)، چند سرنگ برای تزریق داروی بیهوشی و چند عدد شیرینی و میوه(موز) آلوده به مواد مسموم کننده کشف شد.



بر اساس این گزارش با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع 'زورگیری به شیوه بیهوشی' و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



براساس این گزارش متهم اقدام به کرایه دربست ماشین به مقصد شهر قزوین، کرده و با تعارف شیرینی مسموم به راننده قصد سرقت داشته که باهوشیاری راننده، ناکام مانده است.



شاکی پرونده (راننده) پس از بیست روز با مشاهده مجدد متهم در محدوده ترمینال غرب با همکاری سایر رانندگان متهم را دستگیر و تحویل کلانتری دادند.



بر اساس این گزارش با آغاز تحقیقات مشخص شد 'محمدباقر . ش' ( 48 ساله )یکی از مجرمین سابقه دار( با شش فقره سابقه دستگیری ) در زمینه سرقت و زورگیری به شیوه بیهوشی بوده است.



بررسی سوابق متهم نشان داد که او به تازگی به اتهام سرقت به شیوه بیهوشی دستگیر و روانه زندان شده اما پس از گذشت مدت کوتاهی با تامین قرار وثیقه 150 میلیون تومانی مجددا سرقت های خود را از سر گرفته است.



متهم در اظهاراتش ضمن اعتراف صریح به تلاش برای انجام سرقت از شاکی پرونده، در خصوص شیوه و شگرد سرقت از رانندگان بین شهری به کارآگاهان گفت: پس از کرایه دربست ماشین در خطوط بین شهری، به بهانه منتظر بودن برای خانواده از راننده می خواستم تا در مکانی خلوت و در محدوده ترمینال توقف کند؛ در طول مدت حضور خود در خودرو نیز با نوشیدنی، شیرینی و یا میوه مسموم به راننده تعارف کرده و خود نیز از نوشیدنی یا خوردنی غیر مسموم علامتگذاری شده، می خوردم.



پس از خوردن یا نوشیدن مواد خوراکی مسموم توسط رانندگان ، به بهانه آوردن اعضای خانواده از ماشین پیاده و در پشت دیوار یا سایر خودروهای پارک شده در محل پنهان می شدم و آنقدر منتظر می ماندم که راننده بیهوش شود.



پس از بیهوشی راننده نیز بلافاصله به سراغ راننده بیهوش می آمدم و اقدام به سرقت پول، گوشی تلفن همراه و دیگر اموال با رزش داخل ماشین راننده کرده و از محل متواری می شدم.



متهم در ادامه به سرقت از مسافران اتوبوس های بین شهری بویژه از مبدا شهر تبریز نیز به همین شیوه اعتراف کرد.



سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی، رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: متهم در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و مالباختگان برای شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.



تهرام/7244/1348

انتهای پیام /*


5691201
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است