اجتماعی 09:51 - 10 فروردین 1399
معاون وزیر کشور طی بخشنامه‌ای به استانداری‌ها ابلاغ کرد
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال کرونا با صدور بخشنامه‌ای به استانداران، مواردی را در زمینه محدودسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری برای اجرا توسط مدیریت شهری ابلاغ کرد.

بخشنامه محدودسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری در اجرای طرح فاصله گذاری

به گزارش ایسنا، در بخشنامه مهدی جمالی نژاد به استانداران در راستای اجرای اوامر رییس جمهوری و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور پیاده‌سازی طرح جداسازی اجتماعی در معابر شهری و محدود نمودن تردد وسایل نقلیه شخصی و جهت پاسخگویی به سفرهای ضروری در هر استان، مواردی در زمینه محدودسازی نحوه خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری شامل: مترو، اتوبوس، تاکسی و مسافربرهای اینترنتی با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری لازم ابلاغ شده است. 

در این بخشنامه آمده با بررسی عرضه و تقاضا در شرایط جدید، خدمات رسانی محدود با تقاضای مربوطه با هدف پوشش سفرهای ضروری صورت گیرد.

در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور همچنین آمده که در برآورد عرضه، رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت پیشگیری از انتقال بیماری کووید 19 به کاربران ناوگان حمل و نقل جهت حفظ پایداری سرویس دهی مد نظر قرار گیرد و در ارائه خدمت، تمامی پروتکل های بهداشتی ابلاغی توسط کاربران ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت گردد.

در بخشنامه جمالی نژاد همچنین آمده است که در برآورد تقاضای سفر، ملاحظات لازم از منظر میزان و جغرافیای تقاضای سفر اعم از تعداد سفرهای کاری برای یک سوم ظرفیت فعال کارمندان ادارات، مکان کارخانجات و واحدهای تولیدی تأمین کننده کالاهای اساسی مردم و جلوگیری از ارائه خدمات به مکان های تفریحی، گردشگری و دیگر نقاط جاذب سفر، مد نظر قرار گیرد. 

در ادامه این بخشنامه تاکید شده که سرفاصله زمانی ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی به نحوی تنظیم گردد تا باعث ازدحام مسافرین در برخی از ایستگاه ها و یا ناوگان نگردد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید براینکه در خدمت رسانی ناوگان حمل و  نقل عمومی شهری از لحاظ زمانی و جغرافیایی باید به تردد کارگران و دیگر اقشار ضعیف جامعه توجه لازم صورت گیرد، آمده است: ضرورت دارد ناوگان حمل و نقل بار که کالاهای اساسی و مرتبط با مایحتاج ضروری مردم را جابجا می نمایند، بدون هیچگونه محدودیتی و با بیشترین کارایی فعال نگه داشته شوند.

انتهای پیام


10461209
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است